Författare Ämne: Vad köpte du för LEGO idag?  (läst 889024 gånger)

Utloggad Magnus den store

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 4 446
    • Flickr: Magnus the Great
SV: Vad köpte du för LEGO idag?
« Svar #6795 skrivet: 04 augusti 2020 kl. 23:33 »
54 pippifåglar tillsammans med en annan missbrukare.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Utloggad Anders67

• Ordförande & Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 7 876
« Svar #6796 skrivet: 05 augusti 2020 kl. 15:56 »
Det blev en låda 76165 (Brickset) och klämde fram två nya riddare!

Utloggad AndersI

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Detta är inte en Legobit
  • Antal inlägg: 6 095
    • BlockCAD
« Svar #6797 skrivet: 06 augusti 2020 kl. 22:37 »
Jag köper inte LEGO så ofta, men när Stora Coop sålde 41904 (Brickset) för 56:- kunde jag inte motstå det. Synd (men tur för plånboken) att de bara hade ett...

Man fick ju en sorteringslåda med lock i köpet.
« Senast ändrad: 06 augusti 2020 kl. 23:39 av AndersI »

Utloggad Emma

• Styrelsen
  • *
  • Sundsvall
  • Antal inlägg: 2 081
« Svar #6798 skrivet: 07 augusti 2020 kl. 12:46 »
diagnos för tvångssymtomet att köpa alla tillgängliga bitar i varje lot?!

Det gör det! Oklart vad namnet är bara. Vi får klura på det.

Utloggad Paddan

• Antal inlägg: 4
« Svar #6799 skrivet: 07 augusti 2020 kl. 16:39 »
Budade hem en "blandad" påse från tradera
Fann ritningarna till dessa 2

6989 (Brickset)
6067 (Brickset)

Får hoppas de är kompletta då jag såg att ena är värld dubbelt så mycket som allt kosta tillsammans.

Utloggad JonKlarstrom

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Har inte råd med Lego, men har kreditvärdighet.
  • Antal inlägg: 296
    • Flickr
« Svar #6800 skrivet: 09 augusti 2020 kl. 22:31 »
Köpte gubbar. Fick två såna gröna tio-års-lego-bit-killen. Sen två dröarförare, och en dykare med sköldpadda. Sen två Gröna Lyktan (Green Lantern) . Är som någon med kunskap varit och klämt ur alla de där vikingar, stålmän och andra klurifaxer ur påsarna.

Har faktiskt en låt på spotify =) "POP with DC" är gruppens namn, en grupp med bara mig just nu.
Instagram: HappyBrickStud https://www.instagram.com/happybrickstud/ Kanske ska jag koka ihop en Lego-låt.

Utloggad janhansson

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 96
« Svar #6801 skrivet: Igår kl. 00:18 »
Köpte ett 7740 (Brickset) för ett relativt lågt pris. Naturligtvis med en del skavanker, men detta gula tåg är ett av de set som jag alltid velat ha.
De stora problemen är att de gula klossarna är väldigt slitna (flera med sprickor), att några klistermärken sitter fel, och att många av dörrarna har tappat en massa färg, en del av detta är ju fixbart dock - får ta itu med det när jag är klar med mitt gamla 7730 (Brickset)

Klistermärket frampå sitter lite fel

Speisewagen-klistermärket sitter annorlunda än i instruktionen. Det är tre klistrmärken som ska sitta rätt på ett gäng ihopbyggda klossar, och denna kombo finns inte till salu någonstans på BL, så antingen får jag leva med det, eller försöka flytta klistermärket.
(det finns ju custom-klistermärken att köpa - då skulle det gå att byta ut mer och få ett finare tåg, med det känns inte riktigt "rätt".)
« Senast ändrad: Igår kl. 00:25 av janhansson »

Utloggad Anders67

• Ordförande & Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 7 876
« Svar #6802 skrivet: Igår kl. 00:24 »
Jag var på ica maxi och klämde fram två vikings och två riddare från en liten låda så det var eb bea fångst!

Utloggad bileam

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 640
« Svar #6803 skrivet: Igår kl. 11:55 »
Köpte ett 7740 (Brickset) för ett relativt lågt pris. Naturligtvis med en del skavanker, men detta gula tåg är ett av de set som jag alltid velat ha.
De stora problemen är att de gula klossarna är väldigt slitna (flera med sprickor), att några klistermärken sitter fel, och att många av dörrarna har tappat en massa färg, en del av detta är ju fixbart dock - får ta itu med det när jag är klar med mitt gamla 7730 (Brickset)

Klistermärket frampå sitter lite fel

Speisewagen-klistermärket sitter annorlunda än i instruktionen. Det är tre klistrmärken som ska sitta rätt på ett gäng ihopbyggda klossar, och denna kombo finns inte till salu någonstans på BL, så antingen får jag leva med det, eller försöka flytta klistermärket.
(det finns ju custom-klistermärken att köpa - då skulle det gå att byta ut mer och få ett finare tåg, med det känns inte riktigt "rätt".)

Ser ut som om det är gula fönster på sidorna av loket, de skall väl vara grå? (Svindyra vad jag minns från dess jag kompletterade min 7740 för snart 20 år sedan...)

Utloggad janhansson

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 96
« Svar #6804 skrivet: Igår kl. 13:54 »
Ser ut som om det är gula fönster på sidorna av loket, de skall väl vara grå? (Svindyra vad jag minns från dess jag kompletterade min 7740 för snart 20 år sedan...)

De mittersta 5 fönstren är grå (som tur är). Det är bara inkompetent ljussättning från min sida som får dem att se gula ut :)

Utloggad bileam

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 640
« Svar #6805 skrivet: Igår kl. 14:20 »

De mittersta 5 fönstren är grå (som tur är). Det är bara inkompetent ljussättning från min sida som får dem att se gula ut :)
Ok, grattis till ett fint tåg!