Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP: Kalla krigets Sverige

Startat av stej123, 21 oktober 2013 kl. 13:40

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Citat från: jemakrol skrivet 15 augusti 2016 kl. 19:29
Haha, bra byte! Splintern blir ju asgrym!

Åh, jag blir både glad och arg när jag ser dina byggen. Glad för det är något jag bara älskar allt i ett; de svenska FPL, lego och här kombinerat i en underbar och till synes perfekt symbios! Arg, då de inte står på MIN hylla ;)

Jag har en ambition att bygga åtminstone 35 och 37 NÅN gång, vi får se. Just nu låter jag dina fina modeller utgöra både njutning och inspiration! Men vad du än gör, ta INTE med dom till Flygvapenmuseum, då kommer du aldrig se dem mer ;)

Splintern blev faktiskt bättre än jag trodde. Färgerna är dock lite off (för skarpa) men det är ju inte så mycket att göra åt...

Haha, dom kommer följa med till Flygvapenmuseeum, men jag får se till att ställa ut lite hangarhundar som vaktar.


jemakrol

Lol! Japp, de lär behövas! :)

stej123

Väntar på dom sista delarna nu...


Regenten

Jag gråter så vackert detta är! Borde ges ut som byggsats. Sälj rättigheterna till Lego, vet ja  ;D ;D ;D
Våga aldrig bli för gammal för LEGO!!  www.mafire.n.nu

jemakrol

Håller till fullo med föregående talare. Mållös.

stej123

Lyckades ta en vettig bild innan kameran fick slut batteri och ljuset blev för dåligt. Förhoppningsvis kommer min fotograferande kompis förbi i helgen och tar lite mer bilder.


pehter aka ibbe

Citat från: stej123 skrivet 24 augusti 2016 kl. 18:12
Lyckades ta en vettig bild innan kameran fick slut batteri och ljuset blev för dåligt. Förhoppningsvis kommer min fotograferande kompis förbi i helgen och tar lite mer bilder.

Tillräckligt vettig för att hamna på thelegocarblog 
Kan man hoppas på att den kommer till Linköping  ;D
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

stej123

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 24 augusti 2016 kl. 20:49
Citat från: stej123 skrivet 24 augusti 2016 kl. 18:12
Lyckades ta en vettig bild innan kameran fick slut batteri och ljuset blev för dåligt. Förhoppningsvis kommer min fotograferande kompis förbi i helgen och tar lite mer bilder.

Tillräckligt vettig för att hamna på thelegocarblog 
Kan man hoppas på att den kommer till Linköping  ;D

Yes! Han har bloggat flera av mina flygplan.
Jag lade upp bilden i en Facebook-grupp för Viggen nu och min telefon håller på att få fnatt. 150 likes och en drös kommentarer på en halvtimme.

andreaseldh

Vill minnas att den sista Viggen som tillverkades målades neonröd, blir väl dags för Legoversionen av den nu?

Tektor

Du fortsätter leverera fantastiska byggen! Det där är min favorit-Viggen.
Häftigt att splinterkamouflaget funkar så bra i Lego.

Joacim

Citat från: andreaseldh skrivet 24 augusti 2016 kl. 23:39
Vill minnas att den sista Viggen som tillverkades målades neonröd, blir väl dags för Legoversionen av den nu?

Har för mig att Österrike (eller Schweiz) körde ett gäng helröd Viggen (uppvisning) också. Stod på flygvapenmuseum för sådär tio år sedan.

andreaseldh

Man förstår ju att flygplanet kamouflagemålas för att det ska vara svårare att upptäcka när det står på marken, men hur är det med undersidan av planet när det flyger? Är det därför dom flesta stridsflygplan är ljusgrå, någon sorts mellanting mellan klarblå och gråmulen himmel?

Tektor

Ja, undersidan är ju flygplansgrå på kamouflage-Viggen. Lite svårt att få till i Lego i den här skalan, men jag anar grått under nosen :)

stej123

Citat från: Tektor skrivet 26 augusti 2016 kl. 07:18
Ja, undersidan är ju flygplansgrå på kamouflage-Viggen. Lite svårt att få till i Lego i den här skalan, men jag anar grått under nosen :)

Hela underkroppen är grå (förutom vingarna då). Kan förhoppningsvis ta lite fler bilder imorgon.

stej123


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.