Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebrick-byggen på LEGO Ideas

Startat av mechamike, 05 september 2013 kl. 11:00

Föregående ämne - Nästa ämne

BlueBuilder

Citat från: klosskillen skrivet 05 maj 2018 kl. 15:25
CitatEfter massa uppmuntran och tjat är nu mitt bygge: The Legend of Anendra uppe på Lego Ideas:

https://ideas.lego.com/projects/3ab8004b-822b-40f7-9d9e-163782237f59

Stort grattis till en mycket välförtjänt placering på tio-i-topp (och det utan hjälp från TLG)! Bra jobbat! Nu tror jag verkligen det kan ta fart på allvar!

Tack för att du gjorde mig uppmärksam på det! 😊 vad är TLG?

crowwlime_

#181
Citat från: BlueBuilder skrivet 05 maj 2018 kl. 15:54
Vad är TLG?

Förkortning på The LEGO Group.

Edit: Här har du många förkortningar som förekommer på Swebrick.
http://www.swebrick.se/index.php?topic=28.0


klosskillen

Det är inget att skämmas över, det är en hel djungel med alla LUGBULKar och annat smått och gott :).

klosskillen

CitatTack för att du gjorde mig uppmärksam på det! 😊

Grattis till förstasidesplaceringen! Nu är du verkligen på väg mot toppen!

BlueBuilder

Citat från: klosskillen skrivet 08 maj 2018 kl. 06:23
CitatTack för att du gjorde mig uppmärksam på det! 😊

Grattis till förstasidesplaceringen! Nu är du verkligen på väg mot toppen!

Tack 😊 Kul att går så bra!

klosskillen

Har lagt upp ytterligare ett (puh!) bygge på Ideas som nog inte kommer gå fullt lika bra. Började som ett försök till bidrag i den pågående trofétävlingen, men tog ganska snart en annan riktning och blev istället nån sorts tempel. Har använt många stora fula fuskbitar vilket väl inte faller i god jord ("kom igen nu, det här är väl en förening för vuxna Legobyggare!?"  ;)).

https://ideas.lego.com/projects/cdba608c-c779-48ef-85c5-30227936534d


Gideon

Ni som har lagt upp byggen på Ideas, hur länge brukar det ta innan de dyker upp? Testade för skojs skull att lägga upp ett av mina lite halvgamla byggen för första gången, men det har efter en vecka fortfarande inte dykt upp.

klosskillen

Det brukar bara ta någon (arbets)dag innan det antingen kommer upp eller man får ett klagobrev på något som behöver åtgärdas. Konstigt att det tagit sån tid, kanske du bör mejla supporten.

Peter S

Citat från: klosskillen skrivet 08 maj 2018 kl. 17:50
Har lagt upp ytterligare ett (puh!) bygge på Ideas som nog inte kommer gå fullt lika bra. Började som ett försök till bidrag i den pågående trofétävlingen, men tog ganska snart en annan riktning och blev istället nån sorts tempel. Har använt många stora fula fuskbitar vilket väl inte faller i god jord ("kom igen nu, det här är väl en förening för vuxna Legobyggare!?"  ;)).

Vad är det för gröthög som den blå hästen står på?

Gideon

Citat från: klosskillen skrivet 09 maj 2018 kl. 15:30
Det brukar bara ta någon (arbets)dag innan det antingen kommer upp eller man får ett klagobrev på något som behöver åtgärdas. Konstigt att det tagit sån tid, kanske du bör mejla supporten.
Mitt bygge hade fastnat pga att deras system påstod att jag hade tagit bilderna från någon annan, antagligen gör systemet en bildsökning på det som laddats upp och bilderna är ju spridda online redan. Mailade och bekräftade att det var mitt (inkl en bild på bygget där det står i mitt vitrinskåp med en lapp med mitt namn bredvid) och har nu fått svar att efter att ha kikat online kunde de bekräfta att det var mitt bygge. Så nu har jag submittat det igen (med mer text vilket de också ville ha) så får vi se :)

Gideon

Nu lyckades mitt bygge ta sig igenom plagiatspärrarna. Gillar ni det får ni gärna ge det ert stöd eller dela det vidare :)




https://ideas.lego.com/projects/f268cc72-af5b-4e6e-8b16-b9de6bc2ef4d

klosskillen

Fantastiskt fint! Supportat! Har gått bra hittills, hoppas det fortsätter i samma stil!

klosskillen

CitatVad är det för gröthög som den blå hästen står på?

Den blå minifiguren (alltså ingen häst ;)) står på ett stycke rock 4x4x3 i trans blå (alltså ingen gröt ;)). Borde kanske haft med någon bild som var inzoomad på denna isstaty.

jalex

Ett nytt projekt uppe - Butterflies! Kolla gärna in det här!



Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.