Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

insurrection

fett nöjd med mitt traderande senaste dagarna, hade bud på typ 10 grejer, varav jag egentligen bara ville ha 2 riktigt mycket. Förlorar alla auktioner utom just de 2  :D
Den ena vinner jag på 1kr, den andra på 29kr när mitt maxbud var 30kr (och jag satt inte och följde den på slutet)  ;D ;D ;D

Pekblom

Citat från: insurrection skrivet 21 april 2010 kl. 02:47
fett nöjd med mitt traderande senaste dagarna, hade bud på typ 10 grejer, varav jag egentligen bara ville ha 2 riktigt mycket. Förlorar alla auktioner utom just de 2  :D
Den ena vinner jag på 1kr, den andra på 29kr när mitt maxbud var 30kr (och jag satt inte och följde den på slutet)  ;D ;D ;D

men hallå.. vad köpte du? Du får inte retas så där. Du förstår väll att man blir nyfiken?

thompabompa

Citat från: insurrection skrivet 21 april 2010 kl. 02:47
fett nöjd med mitt traderande senaste dagarna, hade bud på typ 10 grejer, varav jag egentligen bara ville ha 2 riktigt mycket. Förlorar alla auktioner utom just de 2  :D
Den ena vinner jag på 1kr, den andra på 29kr när mitt maxbud var 30kr (och jag satt inte och följde den på slutet)  ;D ;D ;D

japp, och nu sitter "OtaV" på något annat Legoforum och ondgör sig att någon snodde hans/hennes inspanade prylar ;-)

insurrection

#243
Citat från: Pekblom skrivet 21 april 2010 kl. 08:09
Citat från: insurrection skrivet 21 april 2010 kl. 02:47
fett nöjd med mitt traderande senaste dagarna, hade bud på typ 10 grejer, varav jag egentligen bara ville ha 2 riktigt mycket. Förlorar alla auktioner utom just de 2  :D
Den ena vinner jag på 1kr, den andra på 29kr när mitt maxbud var 30kr (och jag satt inte och följde den på slutet)  ;D ;D ;D

men hallå.. vad köpte du? Du får inte retas så där. Du förstår väll att man blir nyfiken?
1kr var "Borgungarna - Rövarbaronen" och den andra var bara 2 random castlefigs där jag mest var ute efter ett Rascus-harnesk.

Annars är jag mest sugen på den här jävligt trevliga vintage-lådan just nu, men känner tyvärr inte jag kan lägga pengar på det.

dinskugga

Citat från: thompabompa skrivet 21 april 2010 kl. 08:49
Citat från: insurrection skrivet 21 april 2010 kl. 02:47
fett nöjd med mitt traderande senaste dagarna, hade bud på typ 10 grejer, varav jag egentligen bara ville ha 2 riktigt mycket. Förlorar alla auktioner utom just de 2  :D
Den ena vinner jag på 1kr, den andra på 29kr när mitt maxbud var 30kr (och jag satt inte och följde den på slutet)  ;D ;D ;D

japp, och nu sitter "OtaV" på något annat Legoforum och ondgör sig att någon snodde hans/hennes inspanade prylar ;-)

vill ha länk till det forumet där han/hon är och se !! pm:A mig adressen tack :P

dinskugga

#245
haha drog till på ett Bionicle set (helt nytt) helt random på tradera för en stund sen mest för skoj skull och fick det för 22kr haha  ;D

(aldrig ägt eller byggt en Bionicle förut så kan ju bli intressant) och kanske innehåller några coola delar till annat

checkade bricklink där efter och såg att snittpriset låg på drygt 200kr för detta set så gjorde väl en "vinst" antar jag  ;)

http://www.tradera.com/Helt-nytt-Bionicle-LEGO-8922--auktion_180403_111222944

dinskugga


Pekblom

Citat från: dinskugga skrivet 21 april 2010 kl. 22:02
vann visst denna nu med väääldigt oväntat att den gick så biligt  ;D

http://www.tradera.com/LEGO-6988-alpha-centauri-outpost-fran-1991-auktion_180401_110975226

men jag gillar det  :D

Grattis!
Jag satt och kollade på den och blev också förvånad att Otava inte dundrade in på slutet.
Det var "billigt" borde vara "värd" en tusenlapp för en samlare.

dinskugga

Citat från: Pekblom skrivet 21 april 2010 kl. 22:12
Citat från: dinskugga skrivet 21 april 2010 kl. 22:02
vann visst denna nu med väääldigt oväntat att den gick så biligt  ;D

http://www.tradera.com/LEGO-6988-alpha-centauri-outpost-fran-1991-auktion_180401_110975226

men jag gillar det  :D

Grattis!
Jag satt och kollade på den och blev också förvånad att Otava inte dundrade in på slutet.
Det var "billigt" borde vara "värd" en tusenlapp för en samlare.


jo jag tänkte det med liksom och på bricklink går den ju för ca 800-1000kr (har alla blacktron 2 set nu med i och med detta set ) så jag är glad nu :D

2000gxl

Citat från: dinskugga skrivet 18 april 2010 kl. 13:51
nu har killen med dem kompletta lego castle seten släppt alla set var för sig

dock så är han nog väl medveten om deras värde antar jag då han hänvisar till bricklink och har satt reservations pris (ganska högt antar jag )


Ja, och han sålde inte ett enda, och nu är hela klabbet ute igen:
http://www.tradera.com/LEGO-i-massor-auktion_180401_111580749
...den här gången utan reservationspris.

2000gxl

Citat från: 2000gxl skrivet 24 april 2010 kl. 11:41
Citat från: dinskugga skrivet 18 april 2010 kl. 13:51
nu har killen med dem kompletta lego castle seten släppt alla set var för sig

dock så är han nog väl medveten om deras värde antar jag då han hänvisar till bricklink och har satt reservations pris (ganska högt antar jag )


Ja, och han sålde inte ett enda, och nu är hela klabbet ute igen:
http://www.tradera.com/LEGO-i-massor-auktion_180401_111580749
...den här gången utan reservationspris.



edit: dessutom är den bara ute 3 dagar

shiftaltcmd


martin_p

Kanske är dags för ett nytt gemensamt köp här på Swebrick? Jag tänker då förstår på denna auktion: http://www.tradera.com/LEGO-i-massor-auktion_180401_111580749

Följande set ingår:
    * 6061 Belägringstorn med liten borg inkl. 4 gubbar med svärd och spjut och 1 häst (castle)
    * 6011 Skattkista på vagn inkl. 1 gubbe med svärd och spjut och 1 häst (castle) OBS 2 st av denna modell
    * 6012 Vapenvagn med spjut inkl. 2 gubbar med pilbåge (castle)
    * 6030 Katapultvagn inkl. 2 gubbar med spjut och svärd (castle)
    * 6022 Transportvagn inkl. 2 gubbar med spjut och pilbåge och 1 häst (castle)
    * 6010 Transportvagn inkl. 1 gubbe med spjut och svärd (castle)
    * 6080 Väldigt stor riddarborg inkl. 12 gubbar med svärd, spjut, pilbågar, sköldar och 4 hästar (castle)
    * 6073 Något mindre riddarborg inkl. 6 gubbar med svärd, spjut, pilbågar, sköldar och 2 hästar (castle)

För egen del så är det främst borgarna samt 6061 som lockar. Jag inser ju att jag aldrig kommer kunna vinna denna på egen hand. Någon annan Castle-fanatiker som är intresserad?

dinskugga

Citat från: martin_p skrivet 26 april 2010 kl. 08:57
Kanske är dags för ett nytt gemensamt köp här på Swebrick? Jag tänker då förstår på denna auktion: http://www.tradera.com/LEGO-i-massor-auktion_180401_111580749

Följande set ingår:
    * 6061 Belägringstorn med liten borg inkl. 4 gubbar med svärd och spjut och 1 häst (castle)
    * 6011 Skattkista på vagn inkl. 1 gubbe med svärd och spjut och 1 häst (castle) OBS 2 st av denna modell
    * 6012 Vapenvagn med spjut inkl. 2 gubbar med pilbåge (castle)
    * 6030 Katapultvagn inkl. 2 gubbar med spjut och svärd (castle)
    * 6022 Transportvagn inkl. 2 gubbar med spjut och pilbåge och 1 häst (castle)
    * 6010 Transportvagn inkl. 1 gubbe med spjut och svärd (castle)
    * 6080 Väldigt stor riddarborg inkl. 12 gubbar med svärd, spjut, pilbågar, sköldar och 4 hästar (castle)
    * 6073 Något mindre riddarborg inkl. 6 gubbar med svärd, spjut, pilbågar, sköldar och 2 hästar (castle)

För egen del så är det främst borgarna samt 6061 som lockar. Jag inser ju att jag aldrig kommer kunna vinna denna på egen hand. Någon annan Castle-fanatiker som är intresserad?

problemet med denna auktion vid samköp är ju att antagligen alla vill just ha borgarna ;)

det andra är mindre intressant för mig iaf 

martin_p

Citat från: dinskugga skrivet 26 april 2010 kl. 13:07

problemet med denna auktion vid samköp är ju att antagligen alla vill just ha borgarna ;)

det andra är mindre intressant för mig iaf 

Jo, tyvärr är det ju så. Kunde ändå inte låta bli att undersöka intresset :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.