Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

studbringer

se där ja... en stackare blåst på 5701 kr

ganska mycket pengar å bli av med tycker jag på ovan nämnda 10179:a, får väl hoppas säljaren lyckas skrammla fram ett set för dom pengarna... vilket inte ens jag tror blir så lätt

Superkalle

Citat från: studbringer skrivet 04 juni 2011 kl. 00:08
se där ja... en stackare blåst på 5701 kr
Nja, nu vet vi ju inte det ännu, även om det verkar så. Själv tycker jag det mystiska i denna historia är att säljaren står med sitt eget namn och telefonnummer, och det begriper inte jag hur man kan göra.

Pekblom

Citat från: Superkalle skrivet 04 juni 2011 kl. 00:59
Citat från: studbringer skrivet 04 juni 2011 kl. 00:08
se där ja... en stackare blåst på 5701 kr
Nja, nu vet vi ju inte det ännu, även om det verkar så. Själv tycker jag det mystiska i denna historia är att säljaren står med sitt eget namn och telefonnummer, och det begriper inte jag hur man kan göra.
Gör hon verkligen? Är det någon som talat med henne? Att konstruera en identitet inkl.mail adress och kontantkortstelefon tar någon timme och kostar ett par hundra.

Superkalle

Jag mailade henne, hon svarade trevligt. Hon skrev att hennes sambo har ett företag och det är via hans kontakter som de kommit över ett parti LEGO (sambon = han som säljer pellets-maskinerna). Däremot blev det tyst när jag frågade om man kunde hämta på plats. Som tidigare nämnts, går det att kolla upp ganska mycket om "säljaren" med Hitta.se, googling osv.

Det som jag möjligen kan känna är att hon faktiskt är den person hon utger sig för att vara, men att sambon drar i trådarna bakom på något mystiskt vis. (....vilken blir nästa konspirationsteori  ;D)

Däremot skulle det vara otroligt intressant att få veta hur det gick han som vann auktionen. Blev det någon affär? (går det att kolla sådan föresten?)

Teabox

Citat från: Superkalle skrivet 04 juni 2011 kl. 10:09
Däremot skulle det vara otroligt intressant att få veta hur det gick han som vann auktionen. Blev det någon affär? (går det att kolla sådan föresten?)

Om personen ger positiv feedback tillbaka så får man ju anta att allt gå riktigt och rätt till.

Superkalle

Citat från: teabox skrivet 04 juni 2011 kl. 10:24
Om personen ger positiv feedback tillbaka så får man ju anta att allt gå riktigt och rätt till.
doh!  :P
Självklart  :)

studbringer

Citat från: teabox skrivet 04 juni 2011 kl. 10:24
Citat från: Superkalle skrivet 04 juni 2011 kl. 10:09
Däremot skulle det vara otroligt intressant att få veta hur det gick han som vann auktionen. Blev det någon affär? (går det att kolla sådan föresten?)

Om personen ger positiv feedback tillbaka så får man ju anta att allt gå riktigt och rätt till.

Hahaha självklart ja, men sånt kan ju dröja... eller rent av glömmas bort

Köparen betalar ju säkert omgående i god tro så klart, säljaren i det här fallet mannen bakom företaget som drar i trådar kopplade till sin fru svarar ju fint och artigt nu... en vecka efter affären kanske lite mer sparsamt visst är på gång, krånglar... återkommer osv. Köparen väntar ju på svar... vi e ju alla tålmodiga eller hur ;) Herrn som egentligen säljer hoppas ju så klart köparen bara glömmer av eller tar smällen av att blivit lurad (kan ju uppfattas som skamset oxå, "hur fasiken kunde jag gå på denna finten?" och glöms fort... alt. köper av någon annan säljaren går fri

Köparen känner kanske av till slut efter en månad eller så att fasiken... och går till Tradera, Tradera är ju så hypertrevliga och snabba med att säga vi har inget eller lägger oss aldrig i affärer utan dessa ska göras upp köpare och säljare emellan... Köparen tröttnar och säljaren går fri

Köparen väljer kanske att lämna ett negativt omdömme då till slut ändå... varken set eller pengar får han ju, säljaren går fri

Kanske svårt å kränga pelletsbrännare sen men vem som helst kan ju då kränga nyckelringar eller vad tusan som helst i mängder så han väger upp det dåliga omdömmet... 100 positiva väger ju upp ett negativt, då kommer det upp en ny 10179:a och historien upprepar sig från början ;D

Men bara vilda spekulationer från min sida... som Superkalle säger behöver det ju inte vara så, han kanske fraktar dessa billigt i en container tillsammans med nån pelletsbrännare eller två :D

Tobbe Arnesson

Den Traderabedragare som "blåste" mig hade snott någon verklig persons identitet, kapat konto?
Blogg: Robotkampen


mordatre

Det var inte illa. Men ingen av de som tog setet till köp-nu pris har lämnat något omdöme ännu.  Säljaren gjorde en fuling med BMWfälgarna dock.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Pekblom

Citat från: teabox skrivet 21 juni 2011 kl. 21:36

Verkar som köparen av setet fått det. Har iaf lämnat positivt omdöme på tradera.

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=747679
[/quote]
Mmmm.. två köp tidigare för en bra stund sedan.. nja jag är nog lite små föriktig--

Pekblom




Record

STAR WARS 10188 DÖDSSTJÄRNAN OÖPPNAD NY FÖRP FRI FRAKT på Tradera för 3000:- köp nu seiös handlare
Friskt satsat, hälften vunnet..

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.