Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

NIN777

#465

Skrytsson

Off topic men ändå: Vilken Millennium Falcon är mest skalenlig i förhållande till minifigurerna, den nya eller UCS-versionen?

NIN777

Citat från: Skrytsson skrivet 30 maj 2011 kl. 14:10
Off topic men ändå: Vilken Millennium Falcon är mest skalenlig i förhållande till minifigurerna, den nya eller UCS-versionen?
Den nya.....då jag tycker UCS versionen ser lite för stor ut.

Illuwatar

Skulle faktiskt vilja påstå det motsatta. UCS MF ska vara i korrekt skala, i övriga försök har skeppet varit för litet i förhållande till figurerna samt inte helt proportionerligt. Ser man till filmen så (utifrån mina bedömningar) så är UCS det mest "rätta". Värt att nämna är att UCS MF saknar inredning, så om modellen är avsedd för lek så är den nya bättre.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

mordatre

Citat från: NIN777 skrivet 30 maj 2011 kl. 13:57
Finns nu ett set av 10179 på Tradera:

http://www.tradera.com/Lego-Ultimate-Collector-s-Millennium-Falcon--auktion_340799_134210369

Auktionen slutar 3/6

Spindelsinnet kittlar....
Säljaren Syssa85 har sålt 5 UCS Falcon i helgen för mellan 1200 - 1700kr köpnu-pris. Säljaren har en leveranstid på mellan 5-15 dagar enligt annonsen. Misstänkt likt säljaren Syrraen som nu fått kontot avaktiverat. Har inte  Syssa85 en drös polisanmälningar mot sig om en månad så lovar jag köpa något kasst Cars-set.   ;)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

NIN777

Citat från: mordatre skrivet 30 maj 2011 kl. 17:24
Citat från: NIN777 skrivet 30 maj 2011 kl. 13:57
Finns nu ett set av 10179 på Tradera:

http://www.tradera.com/Lego-Ultimate-Collector-s-Millennium-Falcon--auktion_340799_134210369

Auktionen slutar 3/6

Spindelsinnet kittlar....
Säljaren Syssa85 har sålt 5 UCS Falcon i helgen för mellan 1200 - 1700kr köpnu-pris. Säljaren har en leveranstid på mellan 5-15 dagar enligt annonsen. Misstänkt likt säljaren Syrraen som nu fått kontot avaktiverat. Har inte  Syssa85 en drös polisanmälningar mot sig om en månad så lovar jag köpa något kasst Cars-set.   ;)

Stämmer det att Syssa85 sålt 5 UCS MF under helgen för 1200-1700kr ska man nog dra öronen åt sig rejält!
Tack för tipset mordatre!

mordatre

Kollade närmre och det var nog 2 eller 3 av dem som hade fått köpare på köpnu-priset, övriga hade startats och avslutats inom några minuter.  Verkar det för bra för att vara sant på tradera så är det också oftast det.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

studbringer

Såg det me nu, så fruktansvärt störande... tragiskt för dom som blir lurade av denna säljare, kan ju inte vara seriös nånstans :o kan bara hålla med dig Mordatre att är det för vara bra för å vara sant... en bör ju hålla sig långt borta från denna då varenda varningsklocka klämtar för fullt

Har du inte anmält honom/henne förresten ?!, du eller vi vet ju att det luktar bluff lång väg så Tradera bör väl få veta om det så stackarna som bjuder slipper bli av med pengar >:( har för mig det går anmäla annonser till granskning där...

Tröttsamt å se sånt!

Superkalle

#473
Aj fan, jag la ett lågt bud på Syssas UCF Falcon bara för att se var det slutade, och nu är jag väl högsta budgivare bara för det  ;D

EDIT - jag var tydligen inte lägst längre. Skönt för mig.

mordatre

Det FINNS en möjlighet att säljaren är helt ärlig och inte har någon koll på vad lego´t är värt, men det är nog ingen risk jag tar. Har mailat säljaren om det går att betala vid leverans om man hämtar upp den.

Säljaren har visst sålt en del kläder mellan 07 - 09 och efter det köpt en del kläder och smycken. Helt plötsligt lägger säljaren ut 7 auktioner på UCS Falcon till struntsummor (varav 3 stoppas av säljaren själv), ett exklusivt vertygskit och en pelletspress (även dessa till relativa struntsummor) under samma helg.

Har inte anmält auktionen till granskning.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

studbringer

Citat från: Superkalle skrivet 31 maj 2011 kl. 18:43
Aj fan, jag la ett lågt bud på Syssas UCF Falcon bara för att se var det slutade, och nu är jag väl högsta budgivare bara för det  ;D

EDIT - jag var tydligen inte lägst längre. Skönt för mig.

Superkalle då :o budtrissar du nu ;) haha

studbringer

Citat från: mordatre skrivet 31 maj 2011 kl. 19:15
Det FINNS en möjlighet att säljaren är helt ärlig och inte har någon koll på vad lego´t är värt, men det är nog ingen risk jag tar. Har mailat säljaren om det går att betala vid leverans om man hämtar upp den.

Säljaren har visst sålt en del kläder mellan 07 - 09 och efter det köpt en del kläder och smycken. Helt plötsligt lägger säljaren ut 7 auktioner på UCS Falcon till struntsummor (varav 3 stoppas av säljaren själv), ett exklusivt vertygskit och en pelletspress (även dessa till relativa struntsummor) under samma helg.

Har inte anmält auktionen till granskning.

Jo det är sant, finns ju en mikroskopisk chans att han inte passerat en hylla i en vanlig matvarubutik dom senaste åren och ha något att jämnföra med... dom här lådorna är ju enorma och 13kg stycket väger dom ju, så många som jag skickat vidare borde ju veta ;D (och nej det är inte jag som försett människan med dessa ;D) men sitter en själv på så här många så borde ju tanken dyka upp nånstans "oj den här är nog dyr"! eller nått åt det hållet, som han nu sitter på 6st lådor minst så blir det ju en hel del bara det... iof kan ju ha ärvt dom, snott dom osv. så klart och behöver snabba cash... oxå en möjlighet

Men arrgh, stör mig på sånt när en inte vet vad dom kommer ifrån och om dom ens är ärliga och den mängden... och just det här setet oxå, givetvis bra Mordatre att du mailade å frågade om upphämtning, är han nått sånär ärlig med seten i hand så bör han ju svara iaf... uteblir svar så spär det väl på misstankarna rejält kan jag tro du ;D

Har själv aldrig blivit lurad men vet ju en del som blivit tyvärr... en stackare som köpte sig en 10143 Death Star II å slängde ut en 4500:- och såg aldrig röken av något set där inte, men det va före han kontaktade mig och väl hos mig fick han sin 10143 till slut så det slutade lyckligt iaf men en dyr historia blev det ju tyvärr :'( detta va före jag blev medlem här så han kanske är här å lurkar :D


mordatre

Har mailat med henne lite nu och det verkar inte aktuellt att hämta på plats, ej heller vill hon säga varifrån hon fått dem.  Genom att hon svarade på min traderaförfrågan så fick jag hennes namn och e-mail och 5 minuter senare hade man en hög info om hennes liv (japp det är skrämmande med dagens informationssamhälle). Hennes sambo (de har tre barn och bor på samma hyresrätt/bostadsrätt) äger firman som tar hem pelletspressarna, han säljer även dessa på blocket billigt (ekonomisk kris?). Hennes mobilnummer pekar på ett församlingshem i Nässjö.
Blir inget bud för mig i allafall.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

mechamike

Att hon inte vill träffas och ge varorna i hand torde ju tyda på orent mjöl i påsen.
Anmäl till Tradera !
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.