Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Citat från: Skrytsson skrivet 06 december 2010 kl. 11:50Ny och sealed 924 kr.

Ah, missade det. Hade lite bråttom när jag kollade.

Citat från: LilaToster skrivet 06 december 2010 kl. 12:24Det blir billiga 16,59 kr per bit. Kanske är ett bra pris på Batmans-hjälm men inte direkt på t ex ratten till Batmans bil...

Hahaha! Kul fakta.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Fredrik Sörbom

Citat från: Skrytsson skrivet 01 december 2010 kl. 21:08
Ingen i Uppsala som skulle vilja hjälpa mig att köpa dessa: http://www.blocket.se/uppsala/Lego_Indiana_Jones_Flygplan_31009249.htm?ca=11&w=3 och http://www.blocket.se/uppsala/Lego_Indiana_Jones__Bilar_31009269.htm?ca=11&w=3 ?

Och sedan skicka dem till Stockholm? Jag betalar såklart fraktkostnad och så en hundring (eller lämplig summa) som tack för hjälpen.
Inga bitar fattades! ;D Han skrev så bara för att vara helt safe.
Köpte båda Indy-seten samt 8088 ARC-170 Starfighter och 7674 V-19 Torrent.
Battle of Endor var tyvärr redan sålt...
Dessutom 8017 Darth Vader's TIE Fighter och 8018 Armored Assault Tank (AAT) för en hundring styck - han hade inte orkat lägga ut dem bara...
Fick även med ett par Atlantis-set på köpet.

Fe4sen

Citat från: Fredrik Sörbom skrivet 06 december 2010 kl. 15:41
Citat från: Skrytsson skrivet 01 december 2010 kl. 21:08
Ingen i Uppsala som skulle vilja hjälpa mig att köpa dessa: http://www.blocket.se/uppsala/Lego_Indiana_Jones_Flygplan_31009249.htm?ca=11&w=3 och http://www.blocket.se/uppsala/Lego_Indiana_Jones__Bilar_31009269.htm?ca=11&w=3 ?

Och sedan skicka dem till Stockholm? Jag betalar såklart fraktkostnad och så en hundring (eller lämplig summa) som tack för hjälpen.
Inga bitar fattades! ;D Han skrev så bara för att vara helt safe.
Köpte båda Indy-seten samt 8088 ARC-170 Starfighter och 7674 V-19 Torrent.
Battle of Endor var tyvärr redan sålt...
Dessutom 8017 Darth Vader's TIE Fighter och 8018 Armored Assault Tank (AAT) för en hundring styck - han hade inte orkat lägga ut dem bara...
Fick även med ett par Atlantis-set på köpet.

Battle of Endor var det jag som "snodde".  :)  Såg att han lagt ut Powerminers set nu, men inte alls till lika bra priser.


Jens Blomquist

Citat från: LilaToster skrivet 06 december 2010 kl. 12:24
Det är ju helt galet!

Det blir billiga 16,59 kr per bit. Kanske är ett bra pris på Batmans hjälm men inte direkt på t ex ratten till Batmans bil...

Det beror på hur man ser det. Räknar man ut priset på setet genom att ta ett medelpris på alla ingående delar så får man ca 1200 kr. Så köparen kanske inte var så fel ute i alla fall. Jag skulle dock aldrig köpa setet för det priset.

Skrytsson

Citat från: Jens Blomquist skrivet 06 december 2010 kl. 16:45
Citat från: LilaToster skrivet 06 december 2010 kl. 12:24
Det är ju helt galet!

Det blir billiga 16,59 kr per bit. Kanske är ett bra pris på Batmans hjälm men inte direkt på t ex ratten till Batmans bil...

Det beror på hur man ser det. Räknar man ut priset på setet genom att ta ett medelpris på alla ingående delar så får man ca 1200 kr. Så köparen kanske inte var så fel ute i alla fall. Jag skulle dock aldrig köpa setet för det priset.

Det tvivlar jag på. Hur har du räknat ut det; kollat igenom price guide info för varje enskild bit manuellt?


Skrytsson

Oj, ja det var minsann dyrt. 10k kr för millenium falcon. Borde nog har köpt på mig en sån när de fortfarande tillverkades. :o


studbringer

Hallå gubbs and gums... jag är ny på forumet men gammal i gemet, SW nörd tillika samlare sedan länge på dessa  ;D

Man får väl tipsa om sig själv eller ?! lägger ut lite då å då på Tradera så kika in vetja...

http://www.tradera.com/auktioner/all4sale

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 09 december 2010 kl. 16:06
Citat från: Skrytsson skrivet 08 december 2010 kl. 23:53
Harry Potter billigt  :D

Finns tre för ~SEK 1,034.46 på BrickLink... Ska nog köpa dem och sälja på Tradera.  ???

Ja, oj för nu har priset stigit ytterliggare. Då jag länkade var det i 1600. Du lär ju dock åka på en fet fraktkostnad + tull.


Etzel

@studbringer: Först, välkommen till forumet!
Sedan, var snäll och ta det lite lugnt med att pusha för dina egna aktioner. Ta dig tid att kolla in forumet och delta i diskussioner istället.

Pekblom

Citat från: studbringer skrivet 09 december 2010 kl. 18:06
Hel låda med Serie 3 Minifigurer... 60st 8)

http://www.tradera.com/auktioner/all4sale


Köp och sälj tipsen är väll främst tänkta för att vi SweBrick skall hjälpa varandra att hitta sällsynta bitar till bra priser. Blocket tradera och liknande håller vi gemensamt koll på och pushar väll inte för våra egna auktioner om det inte är något extremt bra eller ovanligt.
En låda serie 3 för 2,5tkr är inte bra pris. Kanske lite ovanligt just nu men inget klipp.

Jens Blomquist

Citat från: Skrytsson skrivet 06 december 2010 kl. 16:52
Citat från: Jens Blomquist skrivet 06 december 2010 kl. 16:45
Citat från: LilaToster skrivet 06 december 2010 kl. 12:24
Det är ju helt galet!

Det blir billiga 16,59 kr per bit. Kanske är ett bra pris på Batmans hjälm men inte direkt på t ex ratten till Batmans bil...

Det beror på hur man ser det. Räknar man ut priset på setet genom att ta ett medelpris på alla ingående delar så får man ca 1200 kr. Så köparen kanske inte var så fel ute i alla fall. Jag skulle dock aldrig köpa setet för det priset.

Det tvivlar jag på. Hur har du räknat ut det; kollat igenom price guide info för varje enskild bit manuellt?

Ja precis så. Dock inte manuellt då det finns program som gör sånt bättre och snabbare än mig.

Men jag ser dock att totalen blir väldigt missvisande då någon har listat Catwoman i begagnat skick för flera tusen kronor.  :o

mvh
Jens

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.