Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Dreadcore

Citat från: Pekblom skrivet 27 september 2010 kl. 20:22
Citat från: Sirre skrivet 26 september 2010 kl. 23:37
Jämför dessa två modeller:
Polisbil på Tradera
och
7245 - Polisbil (Prisoner Transport)


den försvann va? alltså inte såld utan borttagen?

Nja, att den inte syns tror jag beror på att ingen bjöd på auktionen. Då försvinner den så att den ska kunna startas om. Så var det iaf förr.

Ang. dvdgalen så undviker jag denna säljare av just de anledningarna du tagit upp. Är man intresserad ut av set så finns det andra säljare som är bättre :)

Jens Blomquist

Citat från: Pekblom skrivet 27 september 2010 kl. 21:25
hoppas det här är rätt tråd?

Nu har jag för andra gången stöt på en vän som blivit lite vilseled av säljaren dvdgalens anonser på tradera.

Jag gick nästan på det en gång också i början.

1.   Sätter i system att visar bild på flera legoset men skriver uttryckligen att just denna auktion gäller endast ett sett. (Ibland inte ens med på bilden.) Helt korrekt men jag vet att jag inte är den enda som blivit förvirrad av det. Om man påpekar det får man ett vasst svar där säljaren ifrågasätter köparens svenskakunskaper och hänvisar till att man skrivit under på att läsa all text innan man bjuder.

2.   Sätter i system att ta upp två leveranssätt, både posten och DHL med 0kr vilket är lätt att uppfatta som om frakten ingår. Men även här är säljaren helt korrekt. Under fliken Frakt och betalning finns angivit att:

Överst:

Fraktalternativ
0 kr med Posten
0 kr med DHL

MEN____

längst ner (ofta utanför mitt wind,fönster)

Säljarens fraktvillkor
OBS FRAKT TILLKOMMER ALLTID!!!
exp / emb 3;- / auktion

Obsservera att jag inte hävdar att säljaren är oseriös eller nånting annat men det är värt att notera tycker jag?


Jag har handlat av den där säljaren en gång och det var inga problem alls. Snabb leverans och billig frakt. Jag håller med om att bilderna är missvisande men jag tror bara att det är säljaren själv som förlorar på det. Auktionerna skulle förmodligen få mycket mer bud om man klart och tydligt ser vad det är man budar på.


Sirre

Jag förstår mig verkligen inte på Tradera-köpare ibland...

En begagnad 48 x 48-platta för 195kr (235kr med frakt!) som kan köpas ny i butik för 150kr!! (Eller så lågt som 110kr på nätet)

Och varför köpa årets julkalender för 269kr (317kr med frakt) när det rekommenderade priset är 229kr?? (199kr på Barnens Hus)

Jösses...

mechamike

Jag faller in, vilka är det som köper till dessa fantastiska överpriser?
Såg en gång en SW figur gå för mer än vad hela settet där den ingick i kostade (och det var ett set som fanns i överflöd i butik vid tillfället)

Är det fejk köp, Lego älskare med agorafobi eller svinrika snorungar som inte orkar masa sig ner till butiken?
?

Pekblom

8479 i Göteborg
Barcode Multi-Set bara motorn är värd ett par kronor och med låda..
Här har regeringen utfärdat köpstopp pga platts brist.

http://www.blocket.se/goteborg/Tecnic_lego_och_duplo_29948845.htm?ca=11&w=3

Lyckan

8480-1 Space shuttle om man bara kan köpa den får man kanske ner priset, sen ser man inte riktigt kvaliten, om jag skulle vara intresserad av technic skulle jag maila iaf, kolla in!
http://www.blocket.se/stockholm/Fina_leksaker_29963862.htm?ca=11&w=1


Pekblom

Citat från: Kwagge skrivet 14 oktober 2010 kl. 22:52
Star-wars tips i Stockholm

http://www.blocket.se/stockholm/Div__LEGO_samt_bilmatta_30068423.htm?ca=23_11&w=3
har varit i kontakt med honnom. sa att han hade ett bud på 600:- nu! och fråga vad jag ville bjuda...
fick en konstig känsla, litar på den och sa nej tack.

Skafte

En chans på ett gammalt set:

http://www.tradera.com/Lego-Star-Wars-4504-Millenium-Falcon-auktion_340799_121313454

Det finns ju risk att priset rasar iväg, men det är lätt värt en slant om man gillar SW!

Ras 74

Citat från: Skafte skrivet 29 oktober 2010 kl. 09:29En chans på ett gammalt set:

http://www.tradera.com/Lego-Star-Wars-4504-Millenium-Falcon-auktion_340799_121313454

Det finns ju risk att priset rasar iväg, men det är lätt värt en slant om man gillar SW!

Jag är VÄLDIGT säker på att en ny MF kommer komma inom en snar framtid.
Jag skulle hållt i mina pengar en tid till och väntat!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skafte

Citat från: Ras 74 skrivet 29 oktober 2010 kl. 11:36
Jag är VÄLDIGT säker på att en ny MF kommer komma inom en snar framtid.
Jag skulle hållt i mina pengar en tid till och väntat!

Visst, men jag tänkte att det någon kanske ville komplettera sin MF-samling!  ;)

Jag har alla sex som släppts (ja inte två 4504, den finns ju med olika lådor).


mechamike

?

Lyckan

#329
Vet inte om det är ok att göra "reklam" för sina annonser här, om inte så ta gärna bort det här meddelandet ;)
Jag köpte på mig lite mer lego än vad plånboken tålde så auktionerar ut lite på tradera det mest intressanta är nog tågbanan(7897) från 2006 med extra spår men en helikopter är ute oxå.
Bör nog nämna att det varit lekt med så inte nyskick.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.