Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Wow, riktigt snygga faktiskt. Jag brukar inte tycka om så gammalt lego men de där var coola  :)

Sirre

Jäklar vad det var en massa diskussion om lek_country här då. :D

Själv tycker jag att det verkar konstigt att "Maria" kan sälja grejer så för låga priser och dessutom skriver ut nypriset. Hur kan hon egentligen få tag på dessa för så lågt pris att hon tjänar tillräckligt mycket för att det ska vara lönsamt?
Nu kan jag visserligen ingenting om inköpspriser av stora lager, men det känns ändå för bra (billigt) för att vara sant.

Förresten, angående lek_countrys "första" omdöme: man kan alltså dra tillbaka omdömen? :o

Dennimator

Citat från: Sirre skrivet 29 januari 2010 kl. 20:01
Jäklar vad det var en massa diskussion om lek_country här då. :D

Själv tycker jag att det verkar konstigt att "Maria" kan sälja grejer så för låga priser och dessutom skriver ut nypriset. Hur kan hon egentligen få tag på dessa för så lågt pris att hon tjänar tillräckligt mycket för att det ska vara lönsamt?
Nu kan jag visserligen ingenting om inköpspriser av stora lager, men det känns ändå för bra (billigt) för att vara sant.

Förresten, angående lek_countrys "första" omdöme: man kan alltså dra tillbaka omdömen? :o
Det var en nyhet för mig också. :o
(Man kanske ska tolka det där sista som "Man kan alltså ta emot mutor?"? ;D)
Hur gör man det? (alltså inte mutorna. :P) Har inte haft  en aning..

Dreadcore

Citat från: de Gothia skrivet 29 januari 2010 kl. 17:34
Citat från: Dreadcore skrivet 28 januari 2010 kl. 23:37
Citat från: pilt77 skrivet 28 januari 2010 kl. 20:39
http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=1864373

Köp ej av denna säljare.  Flera som haft problem med han på senaste tiden.
Ljuger om fraktavgifter mm. Mig försökte han lura att betala mer än vad vinnarbudet låg på. ::)

Skumt att så många har gett positivt omdöme men negativa kommentarer :P Man brukar ju ge antingen eller liksom.

När det ändå är tipsdags kan jag tipsa om följande säljare:
valkleif - http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=699527
havergang - http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=404213
scorcese - http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=1002575

Har köpt för många hundralappar var av dem och aldrig blivit lurad. Fick fel varor av scorcese en gång, men han bjöd på returfrakten och skickade rätt grejer så fort jag mailat in mitt klagomål. I övrigt har det alltid varit bra dialog och smidig samfrakt.


valkleif har flyttat från tradera, det var tydligen jättedyrt att ha så många auktioner igång! :( nu har de flyttat till bricklink och finns under bricksaver, största shopen i sverige! :) dock är de lika bra som alltid

Kom ihåg det nu när du sa det :) Har ju till och med hans Bricklink som bokmärke ser jag nu :P

dinskugga


Citat
Kom ihåg det nu när du sa det :) Har ju till och med hans Bricklink som bokmärke ser jag nu :P

han ? är väl en tjej ? iaf heter personen bakom brick_saver Agneta när jag beställer i den butiken

robban

#51
Citat från: dinskugga skrivet 30 januari 2010 kl. 20:33

Citat
Kom ihåg det nu när du sa det :) Har ju till och med hans Bricklink som bokmärke ser jag nu :P

han ? är väl en tjej ? iaf heter personen bakom brick_saver Agneta när jag beställer i den butiken

Robert och Agneta heter dom väll, har iallafal kontonr till båda.. Dom är mycket bra att ha och göra med. Tycker för övrigt att alla svenska handlare på bricklink är väldigt bra.
Har själv slutat nästan helt med att handla på tradera specielt när alla började med automatiska vinnar mail, tyckte det var kul med personliga mail.. sen så är jag trött på att det nästan bara är massa anonser på starwars figs som kommer från magnet packen.. fast vår vän RAS 74 har ju en del guld korn ute i mellanåt..hehe
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

dinskugga

Citat från: robban skrivet 30 januari 2010 kl. 20:59
Citat från: dinskugga skrivet 30 januari 2010 kl. 20:33

Citat
Kom ihåg det nu när du sa det :) Har ju till och med hans Bricklink som bokmärke ser jag nu :P

han ? är väl en tjej ? iaf heter personen bakom brick_saver Agneta när jag beställer i den butiken

Robert och Agneta heter dom väll, har iallafal kontonr till båda.. Dom är mycket bra att ha och göra med. Tycker för övrigt att alla svenska handlare på bricklink är väldigt bra.
Har själv slutat nästan helt med att handla på tradera specielt när alla började med automatiska vinnar mail, tyckte det var kul med personliga mail.. sen så är jag trött på att det nästan bara är massa anonser på starwars figs som kommer från magnet packen.. fast vår vän RAS 74 har ju en del guld korn ute i mellanåt..hehe

aha ! det visste jag inte då jag bara har fått mejl av Agneta hela tiden haha så tog jag för givet att det bara var hon. men då vet jag :)

jo jag håller med dock handlar jag bara från två svenska bricklink butiker och det är

localshop och bricksaver som både är guldkorn och väldigt bra att handla med

måste ge lite extra eloge till localshop då jag beställde en figur som inte fanns längre men som inte hade försvunnit från sidan så dem fixar en likadan gubbe åt mig nu från england ( dem hade någon stor beställning därifrån ändå så) och skickar åt mig gratis :)


dinskugga

på tal om alla star wars set och figurer som dyker upp där nu för tiden

är det verkligen puckon som köper några av dessa auktioner som har överpriser så man vill spy ?

speciellt figurernas priser är ju bortom allt förnuft haha . vem fan köper en star wars figur för 70-180kr som många auktioner har som utropspris


robban

Citat från: dinskugga skrivet 30 januari 2010 kl. 21:27
på tal om alla star wars set och figurer som dyker upp där nu för tiden

är det verkligen puckon som köper några av dessa auktioner som har överpriser så man vill spy ?

speciellt figurernas priser är ju bortom allt förnuft haha . vem fan köper en star wars figur för 70-180kr som många auktioner har som utropspris


Tycker det är samma hela tiden så dom karnse inte blir av med dom, har även set att dom byter ben och dyligt mellan magnet figsen så det ska se ut som andra gubbar.. dom har väll karnse köpt på sig några tusen..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Superkalle

Angående alla minfigs på Tradera är det mest ofattbara dock att Lego inte tillåter handlarna att sälja magnetpacken i butik. Då hade det kunnat bli ett slut på svartabörshandeln på Tradera där många glada, men ovetande, barnfamiljer köper minifigs för 100 spänn stycket, som bara kostar 30 spänn i ett magnetpack. Jag begriper inte vad Lego håller på med.

Dreadcore

Citat från: dinskugga skrivet 30 januari 2010 kl. 20:33

Citat
Kom ihåg det nu när du sa det :) Har ju till och med hans Bricklink som bokmärke ser jag nu :P

han ? är väl en tjej ? iaf heter personen bakom brick_saver Agneta när jag beställer i den butiken

Hehe, pettitesser ;) Köper av så måga olika säljare att jag blandar ihop vem som har vilken butik :P

dinskugga

tillbaka till Tradera  ;D


en av mina favvo köpare på tradera Nöken (även känd som localshop på bricklink)

har nu 33 fulla lego set ute ! :) jag har span på två av dem som ska bli mest reserv delar och annat till min fina samling av detta tema


http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=287975&listtype=0

Tobbe Arnesson

Citat från: dinskugga skrivet 30 januari 2010 kl. 21:27
på tal om alla star wars set och figurer som dyker upp där nu för tiden

Det förekommer att SW-sets säljs utan gubbar också, helt ok för min del eftersom jag ändå bara är ute efter klossarna. Men SW-set går alldeles för dyrt ändå...

Av 125 auktioner jag har budat på har jag vunnit 15. :D
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Världens tips!

135 gula Technicklossar och plattor, utrop 400,- eller köp nu för 600,-!

http://www.tradera.com/LEGO-Technic-135st-blandade-gula-bitar-auktion_106356836

Extremt prisovärt! :D
Blogg: Robotkampen

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.