Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

qbert

Det ser ut som "big wheels", som keep on turning. Proud Mary, är det Creedence?
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

Sockerbit

Nej, inte den heller. Vad lastbilarna gör är ledtråd till titeln.

andreaseldh

Dom svänger österut, så jag gissar på Eastbound and down av och med Jerry Reed från filmen Nu blåser vi snuten.

Sockerbit


Sockerbit

Ledtråd; lastbilarna bildar en...

Sockerbit

Ledtråd, låten spelas flitigt på radiostationen Rebel Radio i Los Santos  :)

Nybohov Creation Ltd.

Convoy med C. W. McCall?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Sockerbit

Där satt den! Din tur!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Sockerbit skrivet 30 mars 2015 kl. 17:04
Där satt den! Din tur!
Shit. Få tacka Google denna gång.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

OK. Har snabbklossat något som illustrerar låttitel till en fin liten bit.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Jag gissar på Moondance, exempelvis med Van Morrison


Nybohov Creation Ltd.

Citat från: andreaseldh skrivet 30 mars 2015 kl. 23:44
Jag gissar på Moondance, exempelvis med Van Morrison


Du är inne på rätt spår - måne och dans.

Låten jag söker är ungefär samtida och artisten från samma landområde (men en annan del).

Personernas utstyrsel har inget med låten att göra - det var vad som fanns närmast till hands.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

krieshner

Jag har tyvärr ingen möjlighet att bygga något svar på denna låt, men jag orkar inte hålla mig från några hypotetiska funderingar angående den.

- Låten har ett "ursprung" i ett ö-rike i mitten av 70-talet.
- Det handlar om att sälja ut riket krona för krona.
- En lysande cover har gjorts av göteborgsbandet Lone star retractor.
- Det dansas med en upplyst sak.

Nybohov Creation Ltd.

Bandet som gjort låten har tagit sitt namn efter en robot i en serietidning, robotens namn är också ett smeknamn på en tidig bilmodell.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

OK, lite fler ledtrådar:


  • Bandet bildades 1969 och upplöstes 1983

  • Sångaren (och basisten) dog 1986 och gav även ut två soloskivor 1980 och 1982 under eget namn

  • Resterande medlemmar har fortsatt senare under samma namn i olika konstellationer

  • Trummisen var densamma 1969-1983, men ett antal gitarrister kom och gick, bland annat Gary Moore
  • Låten som söks kom 1977.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.