Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

@jogge. Du kan leka bricklinkdetektiv. På undersidan av bitarna står nr. Mer om detta hittar du tidigare i tråden.  :)


Majkel

Jag har i min hand en black brick 2 x 6 x 3 med en metalltyngd inuti. Det är väl egentligen två 1x6x3 där vardera långsida är borta och därimellan är det en tyngd, och de två bricksen kläms ihop till en enhet. Det ligger en del tågdelar från 70-talet i samma låda så det kan finnas ett samband där men jag har inte hittat nämnda del i något av setten som tågdelarna kommer från. Någon som vet vad det är för tyngd jag har?

Myko

#348
73090b är den enda tyngd jag känner till, men den passar inte riktigt på din beskrivning.

Edit: Ah, 73090a är din bit! Finns i dessa set.

Majkel

jo men det var den ju! troligen språkbekymmer som gjorde att jag inte kunde söka upp den på BL. Tack för hjälpen!

ogel

Finns det ingen tegelröd eller ungefär färg på denna? 98283?

lindyhep

De "known colors" du ser på Bricklink-sidan du länkar till ovan är nog än så länge de som finns.

ogel

Citat från: lindyhep skrivet 08 januari 2013 kl. 18:45
De "known colors" du ser på Bricklink-sidan du länkar till ovan är nog än så länge de som finns.

Ok cool! jaha då var det kört då:) vilken legofärg stämmer bäst överens med klassisk tegelröd i lego då om nån vet?

Myko

Dark Orange skulle jag säga av de färger som finns idag.

Nextuz

vad är detta för bitar som de använt här? :O


Pekblom

Jag tror inte jag sett den förr. Är det verkligen en legobit?
6642 och  6643 känner jag igen men inte pinen den sitter fast med.

Teabox

Känns som att en person som inte dra sig för att måla på bitarna troligtvis kan tänka sig använda icke-LEGO i sina byggen.

Men där är andra bitar på det blåa tåget jag inte känner igen. Den gråa biten gubben håller i, Den röda pluppen bakom gubben och den blåa biten precis framför cheese slopsen. Någon som vet vilka de är?

Pekblom

nu vet jag vilken det är. skall leta reda på vad den heter

Pekblom


Stigge72

Citat från: Pekblom skrivet 30 januari 2013 kl. 10:00
Citat från: Nextuz skrivet 29 januari 2013 kl. 23:16
vad är detta för bitar som de använt här? :O
avklippt 87083
Jag tänkte på den också, men stannar den kvar?
En avklippt x202, kanske?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.