Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

#1321
Citat från: CameraMan skrivet 25 april 2020 kl. 19:58
vad är det här?  :-\

820 eller 820a.

Tillägg:
Precis som BrickMe redan hittade för några timmar sedan :P


Nybohov Creation Ltd.

Har träffat på en bit jag inte hittar på Bricklink.

Det ser ut som en 1 x 2 tile, men utan groove. Den vita randen är ganska tjock och klumpigt målad. Det står Lego i den och siffrorna 6187 och 3-01. På ena sidan finns två runda märken.

Tillägg: Jag borde smörja händerna.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

robinnilsson403

Jag skulle nog tro att det är en 6187 som blivit avbruten.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: robinnilsson403 skrivet 26 april 2020 kl. 16:07
Jag skulle nog tro att det är en 6187 som blivit avbruten.

Ah, så är det nog! Jag sökte på 6187 men tänkte att den kan det ju inte vara.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Mpucko

 Gröngöling som letat i föräldrahusets garage å lego fanns det. Hjälp med lite info å nummer va de dom plus borgen ingår i för serie M. M letat överallt å utan siffror med mera rätt mycket p gå igenom då på nätet.

Mpucko

Borgen e löst sig från 03-05 knights kingdom

janhansson

#1328
Finns det en bit som är som 3299 men rundare? Ungefär som 88930, men "dubbelsidig". Bredden behöver vara 2, men längden funkar med 2 eller 4.
Jag har inbillat mig att det finns en sådan bit, men hittar den inte, så jag frågar här. :)

BrickMe


janhansson

Citat från: BrickMe skrivet 13 juni 2020 kl. 01:17
Citat från: janhansson skrivet 12 juni 2020 kl. 23:46
Finns det en bit som är som 3299 men rundare?
6192 ?

Jag hade fått för mig att det fanns en som var lite lägre, men det är möjligt att jag blandar ihop egenskaper med 88930.
Tack för tipset iaf - jag hittade inte denna när jag letade förut. 

BrickMe

Citat från: janhansson skrivet 13 juni 2020 kl. 01:43
Citat från: BrickMe skrivet 13 juni 2020 kl. 01:17
Citat från: janhansson skrivet 12 juni 2020 kl. 23:46
Finns det en bit som är som 3299 men rundare?
6192 ?

Jag hade fått för mig att det fanns en som var lite lägre, men det är möjligt att jag blandar ihop egenskaper med 88930.
Tack för tipset iaf - jag hittade inte denna när jag letade förut.

Det är inte alltid helt logiskt i BLs element struktur, t ex i det här fallet där 6192 återfinns bland Brick modified  och inte bland Slope Curved. En bit kan även vara rundad åt olika håll så jag antar att 6192 är rundad åt fel håll för att ligga i kategorin Brick Round... Finns andra exempel där det är tveksamt om biten ska vara bland Plate Modified eller Tile Modified (enligt min mening ska tilläggas).

malmen

#1332
Citat från: Mpucko skrivet 20 maj 2020 kl. 03:05
Gröngöling som letat i föräldrahusets garage å lego fanns det. Hjälp med lite info å nummer va de dom plus borgen ingår i för serie M. M letat överallt å utan siffror med mera rätt mycket p gå igenom då på nätet.

Figurerna är en mix av flera olika, men här har du en del länkar till bitarna

eller
3626bpx68
3626bpx129

973px58c01
3626bpb0218
970c00pb0018


Skulle tro att den med brun cape är

Flaggan bb0130


Duck

Jag sitter och sorterar en hög med blandat LEGO som jag köpt begagnat (uppenbarligen). Mycket gammalt LEGO, jag hittade en bit som jag blev nyfiken på. Någon som vet vad biten används/användes till, och vilket set den kan ha ingått i?


CopMike

Citat från: Duck skrivet 10 juli 2020 kl. 09:20
Jag sitter och sorterar en hög med blandat LEGO som jag köpt begagnat (uppenbarligen). Mycket gammalt LEGO, jag hittade en bit som jag blev nyfiken på. Någon som vet vad biten används/användes till, och vilket set den kan ha ingått i?
Klassisk bitfråga :D!
Det är part 650 Hinge Coupling Nylon - Two Connected 2 x 2 Plates som finns i 20 set:
https://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=650&in=S

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.