Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Manne

Vi kan säga , mysteriet är löst.. så går vi bara vidare.. snyggt vilket som ändå..

Med Vänlig Hälsning Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Nybohov Creation Ltd.

Den röda slangen som dekorerar längs med överkanten, är det Hose, Pneumatic 4mm?


Art Déco Gas Station by Norton74, on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 28 december 2017 kl. 22:42
Den röda slangen som dekorerar längs med överkanten, är det Hose, Pneumatic 4mm?

Om man söker på "hose" i färgen red, så dyker det inte upp många sådana slangar. Det ät troligtvis Hose, Rigid 3mm istället. Tex den här.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: o0ger skrivet 28 december 2017 kl. 22:47
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 28 december 2017 kl. 22:42
Den röda slangen som dekorerar längs med överkanten, är det Hose, Pneumatic 4mm?

Om man söker på "hose" i färgen red, så dyker det inte upp många sådana slangar. Det ät troligtvis Hose, Rigid 3mm istället. Tex den här.

Jag reagerade också på att det fanns så få röda. Jag trodde inte att rigid hose gick att böja så mycket, men jag får testa med någon jag har hemma. Tack för hjälpen!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Eigenbrötler

#1144
OOOOOps jag lade den i fel forumdel :o och dessutom använde jag inte den redan befintliga frågetråden! ??? sorry, någon moderator flyttar den säkert gärna  ;D

(hjärnsläpp)

---------------------------------------------------

Jag har problem att hitta den på bricklink.

Nån här vet säkert.




Edit:

Vad är det här för bit då?

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Magnusengstrom

#1145

andreaseldh

Från Nybohovs skejtpark Vad håller minifiguren i handen?

Magnusengstrom


Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnusengstrom skrivet 08 februari 2018 kl. 02:09
Citat från: andreaseldh skrivet 08 februari 2018 kl. 01:05
Från Nybohovs skejtpark Vad håller minifiguren i handen?

Kanske en sådan här. 25893

Japp, det stämmer. I verkligheten ska inte figuren hålla i något, men det var så förtvivlat svårt att få den att balansera utan hjälp.

Av samma anledning fick denna filur lite hjälp på traven:

[MOC] Skate Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Peter S

Citat från: Magnusengstrom skrivet 08 februari 2018 kl. 02:09
Citat från: andreaseldh skrivet 08 februari 2018 kl. 01:05
Från Nybohovs skejtpark Vad håller minifiguren i handen?

Kanske en sådan här. 25893
Varför är det en Plate, round och inte en Tile, round? Jag trodde definitionen på plate var att de hade studs på ovansidan... Blomhållarverktyget (stämpeln) (20482) är ju en tile, round...

AndersI

Kan eventuellt vara höjden på 'kanten' som står för skillnaden - en tile, round verkar ha mer cylinderyta än en plate.
(ren gissning)

Larry Lars

#1151
Citat från: Peter S skrivet 08 februari 2018 kl. 10:47
Citat från: Magnusengstrom skrivet 08 februari 2018 kl. 02:09
Citat från: andreaseldh skrivet 08 februari 2018 kl. 01:05
Från Nybohovs skejtpark Vad håller minifiguren i handen?

Kanske en sådan här. 25893
Varför är det en Plate, round och inte en Tile, round? Jag trodde definitionen på plate var att de hade studs på ovansidan... Blomhållarverktyget (stämpeln) (20482) är ju en tile, round...

Biten har ju en ihålig stud och sedan ett handtag på emotstående sida istället för "antistud" på undersidan av en vanlig 1x1 round plate. vore det en tile skulle det vara en inverted med handtag på släta sidan. Det känns mer långsökt.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Peter S

Citat från: Larry Lars skrivet 08 februari 2018 kl. 14:15
Citat från: Peter S skrivet 08 februari 2018 kl. 10:47
Citat från: Magnusengstrom skrivet 08 februari 2018 kl. 02:09
Citat från: andreaseldh skrivet 08 februari 2018 kl. 01:05
Från Nybohovs skejtpark Vad håller minifiguren i handen?

Kanske en sådan här. 25893
Varför är det en Plate, round och inte en Tile, round? Jag trodde definitionen på plate var att de hade studs på ovansidan... Blomhållarverktyget (stämpeln) (20482) är ju en tile, round...

Biten har ju en ihålig stud och sedan ett handtag på emotstående sida istället för "antistud" på undersidan av en vanlig 1x1 round plate. vore det en tile skulle det vara en inverted med handtag på släta sidan. Det känns mer långsökt.
Aha, det är alltså en stud på undersidan. Det förklarar saken. Tack!

andreaseldh

Och här hittar man den i LDD. Tack för hjälpen allihopa!

Classus


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.