Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Snyltgäst

Citat från: byStfn skrivet 16 november 2015 kl. 18:57
Vid en googling hittade jag snarlik skalle där en kille skrev att det var megabloks. Även en del ansikten osar custom/legoklon tycker jag.

Åh, kan du länka tror du? Jag bryr mig faktiskt inte vad det är, vill bara ha den, jag håller på mycket med customs, mocs och molds så jag bryr mig inte om sånt

Stigge72

Citat från: byStfn skrivet 16 november 2015 kl. 18:57
Vid en googling hittade jag snarlik skalle där en kille skrev att det var megabloks. Även en del ansikten osar custom/legoklon tycker jag.
Jag tycker att alla ansikten ser riktiga ut. Jag gissar att de du menar är från Paradisa och/eller Exo-force... De ser onekligen lite skumma ut, men de ÄR lego.

Jag misstänker för övrigt också att den just där hjälmen är MB, och dessutom att den är hela huvudet s.a.s., d.v.s. det finns inget "vanligt" huvud under/innanför.

Snyltgäst

Citat från: Stigge72 skrivet 17 november 2015 kl. 00:21
Citat från: byStfn skrivet 16 november 2015 kl. 18:57
Vid en googling hittade jag snarlik skalle där en kille skrev att det var megabloks. Även en del ansikten osar custom/legoklon tycker jag.
Jag tycker att alla ansikten ser riktiga ut. Jag gissar att de du menar är från Paradisa och/eller Exo-force... De ser onekligen lite skumma ut, men de ÄR lego.

Jag misstänker för övrigt också att den just där hjälmen är MB, och dessutom att den är hela huvudet s.a.s., d.v.s. det finns inget "vanligt" huvud under/innanför.

Ja kanske, jag har googlat på MB castle, hittar hjälmar som liknar men ändå inte, nej jag ska försöka få tag på både personen som sålde och köpte varan om det är möjligt, är väl enda chansen. Men tack för era försök

Peter S

Citat från: Stigge72 skrivet 17 november 2015 kl. 00:21

Jag misstänker för övrigt också att den just där hjälmen är MB, och dessutom att den är hela huvudet s.a.s., d.v.s. det finns inget "vanligt" huvud under/innanför.
Ja, så uppfattade jag också bilden. Det är ett huvud som ser ut sådär, och inte en hjälm.

Majkel

Vad är det för sorts gul färg som det gula huset till vänster är byggt med?

https://flic.kr/p/AuZbZe

o0ger

Chima-gult

Bright light orange tror jag det heter.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ozp

Jag tror det är vanlig gul, för round brick finns bara i den gula.

Nybohov Creation Ltd.

Jag hoppas att ingen misstycker att jag gör en omvänd efterlysning:

Jag håller på att bygga en nedgången amerikansk skolbuss som en dam odlar växter i och ett plåtliknande hus som hon bor i med en massa katter.

Jag söker alltså efter delar till en galen katt-kvinna. Det ska inte vara en häxa, utan en kvinna som ser ut att gilla att ha läskigt många katter i sitt hushåll.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.


Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Stigge72

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 26 november 2015 kl. 10:06
Jag hoppas att ingen misstycker att jag gör en omvänd efterlysning:

Jag håller på att bygga en nedgången amerikansk skolbuss som en dam odlar växter i och ett plåtliknande hus som hon bor i med en massa katter.

Jag söker alltså efter delar till en galen katt-kvinna. Det ska inte vara en häxa, utan en kvinna som ser ut att gilla att ha läskigt många katter i sitt hushåll.
http://www.bricklink.com/catalogList.asp?pg=1&catString=147&catType=P&v=1



Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Odur


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.