Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 15 mars 2015 kl. 07:58
Jag försöker hitta den där biten som ser ut som en barstol - typ två 4032 med en 3062b emellan.

Du tänker på en 3940 kanske?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Teabox skrivet 15 mars 2015 kl. 08:39
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 15 mars 2015 kl. 07:58
Jag försöker hitta den där biten som ser ut som en barstol - typ två 4032 med en 3062b emellan.

Du tänker på en 3940 kanske?
Japp, visst är det den. Tackar!  :)

Support och stand hade jag ingen tanke på att namnet kunde innehålla - och då går man lätt bort sig på Bricklink.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Ashman

#707
Söker efter något som borde heta nåt i stil med Black Round Tile 3 x 3 with axle hole, se bifogad bild. Men jag vet inte vad jag gör för fel, hittar inte den på bricklink. Hittar liknande 2x2 men inte 3x3. För visst är det 3x3 på bilden?

Myko



shutter

Följde med ett beg.köp. Vet inte om det ens är LEGO. Vad tror ni?

Myko


o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

shutter

Citat från: o0ger skrivet 17 mars 2015 kl. 12:31
Det är playmobil
Tack!
Misstänkte det, men det medföljde Belville så det fanns en chans.
Gick igenom BL utan att hitta så nu är jag säker i.a.f.
(Jag har kastat en LEGO-bit en gång i förvissning om att det var ngt annat :'( )

Pekblom

Citat från: shutter skrivet 17 mars 2015 kl. 14:05
Tack!
Misstänkte det, men det medföljde Belville så det fanns en chans.
Gick igenom BL utan att hitta så nu är jag säker i.a.f.
(Jag har kastat en LEGO-bit en gång i förvissning om att det var ngt annat :'( )
Jag kasta rätt mycke riktigt gammalt LEGO efter som jag trodde det var dåliga kloner. Inget att gråta över för det var fula slitna bitar men nedåt lite irriterande.

shutter

Citat från: Myko skrivet 17 mars 2015 kl. 12:06
Fästet ser ut att passa med Playmobil. Playmobil cape
Följde din länk. Ja tänk vad folk kan samla på för grejer...
Slank visst in en LEGO-figur i Playmo-länken förresten.
Tack.

swestar

Vilket set kommer denna bit ifrån? Olive Green Minifig, Head (Plain) - Stud Recessed 3626c/3626b
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh

Citat från: swestar skrivet 20 mars 2015 kl. 16:43
Vilket set kommer denna bit ifrån? Olive Green Minifig, Head (Plain) - Stud Recessed 3626c/3626b

Den var en riktig utmaning! Den finns på Bricks & Pieces, men varken BrickLink eller Brickset har någon association till något set.

Tektor

Det finns ett par på Ebay, där de beskrivs som "Star Wars/Alien/Witch" respektive "Castle Orc City" men det kanske inte är mer ledtrådar än man själv kan gissa sig till. Eller så är det bara sökordsbingo. :)

o0ger

Kan ju vara ett chima-huvud utan tryck som du hittade i lego-havet i Norrköping?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.