Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

dildari

Hej, är ny här efter att ha "återupptäkt" Lego då sonen kommit till världen.

jag har letat fram min gamla legolåda och hittade 2 båtar som jag inte kan komma ihåg varifrån de kommer, är de någon som kan hjälpa mig


andreaseldh

Viking Line sålde många av sina färjor som Lego-set mellan 1982 och 1992:

http://www.bricklink.com/catalogList.asp?q=viking%20line

Jag gissar att bitarna kommer från antingen set eller utifrån namnet "Mariella" och det speciella typsnittet.

dildari

Jo att klistermärket kommer därifrån vet jag, då jag har båda båtarna, men det är just den här lilla, möjligen att den ingick i någon av kartongerna som "extra" det är det jag inte minns

marpe

Citat från: dildari skrivet 18 november 2014 kl. 10:06
Jo att klistermärket kommer därifrån vet jag, då jag har båda båtarna, men det är just den här lilla, möjligen att den ingick i någon av kartongerna som "extra" det är det jag inte minns
Enligt inventering finns ingen blå 3747a. Gissar därför att det åtminstone delvis är ett hemmabygge.

jennie

Vet någon vilket set detta är ifrån, borde vara från ett SW-set, men jag har så dålig koll på dessa.

Larry Lars

Citat från: jennie skrivet 26 november 2014 kl. 10:31
Vet någon vilket set detta är ifrån, borde vara från ett SW-set, men jag har så dålig koll på dessa.

Det ser ut att vara delar från en V-19 Torrent.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!


Sockerbit

Hej!

Är det någon som känner igen gubben till vänster på bilden? Jag har letat ihjäl mig på Brickset.com, men hittar den inte. Jag har inte så många Cityset och tror inte att det är från något Lego the Movie eller minifig serie. Kan det vara ett Marvel eller DC-set tro? Den högra däremot är från vinter bageriet

Tacksam för hjälp!

ByggareDan

Det ser ju ut som det är från Alienserien verkar det ju vara.
Lättast att hitta gubben är ju att utgå från kroppen som finns i 13 set blandannat i townhall som jag råkade komma på och då blir det lätt att leta vidare.
Började att leta på Darkblue legs men då pratar vi 300set+ så det vart lite för krångligt.


/ByggareDan

Pekblom

Citat från: Sockerbit skrivet 07 december 2014 kl. 11:27
Hej!

Är det någon som känner igen gubben till vänster på bilden? Jag har letat ihjäl mig på Brickset.com, men hittar den inte. Jag har inte så många Cityset och tror inte att det är från något Lego the Movie eller minifig serie. Kan det vara ett Marvel eller DC-set tro? Den högra däremot är från vinter bageriet

Tacksam för hjälp!
Kul fotografisk effekt. Du har dragit ljust/blixten så hårt uppifrån att reflexen i den vita ytan får det att ser ut som om ljuset delvis kommer underifrån. Den skall jag komma ihåg.

Sockerbit

Kul att du såg det, lång planering ligger bakom  :) Nä, det var slumpen. Vad jag gjorde var att hålla iPhonen upp och ner för att inte få ett allt för "från ovan"-perspektiv. Ljuset kommer uppifrån och från väldigt nära håll.

Tack för hjälpen ByggareDan det var den gubben. Nu är bara frågan var den kommer ifrån, inget av seten den ingår i har jag. Det kan kanske vara från påsen man fick i Uppsala  ::)

erik1107

#642
I dagens lucka på star wars -kalendern fanns det en intressant bit som jag inte sett förrut. Jag tänker på den ljusgråa vinkelräta biten som sitter längst bak. Vad heter den?

https://farm9.staticflickr.com/8411/15609585557_9f4eb80dfa_n.jpg


Edit: Kom på att jag ju kunde kolla innehållet på brickset.com Det är tydligen en 42446


Huvudfoting

Hittade denna i en enorm samling. Kan armen tillhöra Mr Gold? Hade svårt att enbart söka på armar.

Det ser ut som original och inte en sådan målad som figurerar på tradera i form av C3PO

ByggareDan

Det är nog bara leta vidare i samlingen och se om du stöter på mera ledtrådar som leder mot Mr Gold.
Handskarna på Mr Gold är ju vita så det verkar ju iallafall stämma.
Annars skulle du behöva ha en Goldgubbe du vet är äkta för att jmf mot.

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.