Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Citat från: Skafte skrivet 04 oktober 2021 kl. 18:19
Citat från: Larry Lars skrivet 04 oktober 2021 kl. 15:59
En ensam genomskinlig bit i ovanlig färg kan ha kommit med Bionicle eller liknande ihop med en lysande lamp-bit. Kanske i någon färg där en av de naturliga variationerna "upplevs" som svart.

Jag förstår inte riktigt hur du menar. Den här är Trans-Black, inte bara till upplevelsen.  ;)

Menade naturligtvis inget illa. ;) Spekulerade mest hur den hamnat hos dig utan att du visste om det. Ett annat varumärke skulle ju vara sämre gissar jag. :)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!


Skafte

Citat från: Godtfred skrivet 04 oktober 2021 kl. 20:33
Finns fler som diskuterar samma sak:
https://www.reddit.com/r/lego/comments/nm1nap/does_anyone_have_any_information_regarding_this/

Se där ja!

Ja men då kan det ju tänkas att jag köpt en från Magicbricks på BL någon gång i min ungdom. Tack!

claes

Hej,
Någon som vet vad det här är?

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!


froze

Hej!

Har just spenderat en timme åt att hitta den här nedrans biten på BL & Owl men lyckas inte. Någon som vet vad biten på bifogad bild heter / vilken kategori den kan ligga under?

Cheers /Fredde

ColA

Citat från: froze skrivet 07 oktober 2021 kl. 17:49
Hej!

Har just spenderat en timme åt att hitta den här nedrans biten på BL & Owl men lyckas inte. Någon som vet vad biten på bifogad bild heter / vilken kategori den kan ligga under?

Cheers /Fredde

49668

froze

# CoIA, du är min nya hjälte. Kör du kurser i BL-sökning?

/Fredde

o0ger

Det hjälper att veta att det är en modified plate. Nästan allting som har någon utstickade del är en modified plate eller modified brick. Själva plate-delen av biten är 1x1.

Sök på 1x1 modified plate på BL
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Godtfred

Alternativt hitta ett set som enligt bilder rimligen innehåller biten och titta i inventarieförteckningen.

Skafte

På Legos egen fb-sida har de en polkakäpp som jag inte hittar på BL eller har sett tidigare. Finns den eller är det bara en önskebit från SoMe-teamet?

MrUzagi

En sak jag har dille på är att fösöka återskapa div. MOCs jag hittar på nätet där det bara finns bilder att tillgå. T.ex. set från IDEAS som inte blir godkända osv.

Vanligen har jag inga större problem med att identifiera bitar (så länge de syns), men den jag pysslat med senast har gett mig huvudbry.
Är det någon som kan se vilken bit det är näst längst upp på toppen av det här tornet (som ska föreställa Saurons torn i Mordor)?
Personen som skapade den har varit mycket frikostig vad gäller färgval och säkert 50% av bitarna existerar inte i de färger som valts. Men då jag inte planerade att bygga det på riktigt så spelar den lilla detaljen mindre roll.

Överst är det en 58176 i trans-orange, och under biten jag söker är det en 10928 i svart (som för övrigt inte finns i den färgen.) Men vad sjutton är det för bit (eller bitar) däremellan? Det ser nästan ut som en 10928 med horn. Men hur jag än letat hittar jag inget som ens kommer i närheten.

Finns biten/bitarna, eller kan det tänkas vara en helt egen form? Det är ju en rendering, så man är ju inte begränsad till saker som finns på riktigt precis.

Myko


MrUzagi


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.