Författare Ämne: Hur värderar/säljer jag mitt Legoset? (Samlingstråd)  (läst 39930 gånger)

Utloggad Magnusengstrom

• Betalande medlem 2021
  • *
  • ME på Discord
  • Antal inlägg: 1 350
    • Engströms bricks
SV: Hur värderar/säljer jag mitt Legoset? (Samlingstråd)
« Svar #45 skrivet: 10 december 2018 kl. 11:31 »
Hej,
Jag har en fråga runt part out value kontra värdet på det set det gäller.
Jag har samlat på mig några adventskaldrar från i år  (City-60201, Friends-41353 och SW-75213) Min tanke var att spara dem oöppnade ett tag och se om priset stiger på dem. Jag gjorde nåt liknande förra året och jag kan ju se att priset stiger lite, men inte speciellt mycket. Då kollade jag i stället värdet om man partar ut de enskilda bitarna och det var ju betydligt mycket större än värdet på seten i sig. Star Wars-setet fick ett part out-värde på 636kr! Det jag funderar över är om priset sen fallet tillbaka?
Någon som har några tankar runt detta?
mvh
Michael Yngman

Det är alltid högt i början av setets livstid.
Jag brukar alltid vänta minst 6 månader innan jag kollar partut på något set, i början så är alla bitar som bara finns i det setet dyra men hamnar på en stadig summa efter ett par månader.

Utloggad CameraMan

• Antal inlägg: 25
SV: Hur värderar/säljer jag mitt Legoset? (Samlingstråd)
« Svar #46 skrivet: 11 december 2020 kl. 17:38 »
Jag fick precis tag på två Futuron Red Key Chain figurer. Det finns en till salu på bricklink i orginalförpackning för 3000kr.

Frågan är var de här två kan vara värda. Den ena är mer sliten än den andra men ändå i skapligt skick. Det verkar som att huvud, hjälm, ben och torso är limmade. Armar och händer går att ta loss. Antar att det är gjort så för att de inte ska ramla isär i fickan, det är ju trots allt nyckelringar. Så jag antar att de är limmade orginal.

Såg att det finns en till salu på ebay för £15.