Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tävlingsbidrag: De fördömdas kyrka

Startat av mordatre, 28 november 2012 kl. 18:46

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Var på ett hår att det blev ett bidrag till tävlingen "Hemska slott och borgar" men när jag väl börjat bygga så gick det undan. Temat passade mig utmärkt då jag nyss fick hem lite fler zombies.

I månskenet slår klockan snart midnatt och djävulen kallar till högmässa i de fördömdas kyrka. De döda samlas från närliggande socknar för att delta.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

janimakaj

riktigt snyggt och spooky moc!! gillar de uppochner vända korset.. många snygga detaljer :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Odidoma

Väldigt snyggt! Många fina detaljer och bra känsla i hela bygget.

Gideon

Instämmer, många fina detaljer! Gillar särskilt skallen ovanför porten, riktig Diablo-känsla på den.

mordatre

Tackar. Är ganska nöjd själv med hur "Diabloskallen" blev till slut.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Teabox


NIN777

Coolt! Gillar också gubben som håller det upp och nervända korset.

Myko


dalle


swestar

Vackert. Som sagt var många fina detaljer. Favorit=Dom 4 st statyerna på sidorna  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

sweMezza

Snyggt! Jag tycker att du har lyckats få "liv" i scenen. Det ser verkligen ut som att de är på väg in i kyrkan.

mordatre

Tackar alla.  Det enda problemet med kyrkan är att den är för hög för billybokhyllan hemma. Som tur är byggde jag den i moduler, så varje våning inklusive grunden är löstagbar, så nu får överdelen stå bredvid i hyllan.  Bra om man ska frakta med den till någon träff eller liknande.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Jesperallen


insurrection

Jättesnyggt! Lösningen med klockan tycker jag var smart också.

Ras 74

Riktigt snyggt mordatre! Ser ganska läskigt ut.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.