Hehe, man kände igen sig i merparten av punkterna ifrån lugnet. Inte för att jag tänkt byta hus men jag hade allvarliga funderingar ett tag på att inreda på vinden för ett legorum, men jag tänkte sen att det nog bli lite kallt att sitta och bygga däruppe.
Legot är sorterat per form och i vissa fall, per form och färg.
Jag har merparten av legot i godisaskar (antar att det är samma som Ras visade) i skåp i mitt lilla rum i huset. Godislådorna fungerar bra att stapla på hyllorna i skåpet och är lagom stora samt gratis. Sen har jag ca 10 stora lego"bucket". Ett antal sorteringslådor samt sorteringsskåp för kugghjul, små 1x1 mm. Ett antal hammarplastlådor har jag också, de största är på 31 liter (4st), där har jag 1x2, 2x2, samt 2 lådor 2x4. Dessa är rejält tunga. Det blir lite pinsamt ibland men när det kommer någon ny hem till oss så skall oftast min man eller mina killar visa legosamlingen.
I ungernas rum finns det ett antal lådor osorterat så de bara kan bygga när andan faller på. Jag försöker ibland hålla efter så det inte är lego överallt genom att sortera deras lego. Däremot kommer de ofta in och vill ha speciella bitar hos mig, eftersom de inte hittar i sina högar.
Mycket av volymen har jag fått genom att beställa typ 15 kilo via ebay ifrån Tyskland, där det ofta gått att få ett bra kilopris, man får vara lite selektiv och undvika sådan höger med allt för mycket annat tjafs.
Egentligen så har väll det hela växt för mycket men men.
/Anna