Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Har ägnat de senaste kvällarna åt och nu är den klar. Inte sådär jättespännande bygge, men tåg är kul!

Har nu börjat med och det är större än jag mindes det från tågträffen, och ganska intressanta byggriktningar. Får väl flytta motoriseringen från 7938 när det är klart.

Och så har vi alla tre börjat bygga , dvs. Pernilla och Jenny bygger, jag sorterar och letar bitar. Men nu är det dags att sova.

Nextuz

Citat från: AndersI skrivet 28 juni 2013 kl. 23:38

Och så har vi alla tre börjat bygga , dvs. Pernilla och Jenny bygger, jag sorterar och letar bitar. Men nu är det dags att sova.

Hehe... den e inte lättbyggd :P
Man har blitt bortskämd med siffror på påsar osv.. MEN det existerar ju inte i denna =)
Men ack vilken vacker modell =)

pehter aka ibbe

Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Magnus den store

Har inte byggt något set men däremot alla Lone Ranger-figurer. Nu återstår bara byta ut all flesh mot en passande gul dito.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

MartinAberg

Citat från: Magnus den store skrivet 30 juni 2013 kl. 22:43
Har inte byggt något set men däremot alla Lone Ranger-figurer. Nu återstår bara byta ut all flesh mot en passande gul dito.
Väntar fortfarande på att Kalle Anka ska släppas i butik så jag kan få ett exemplar med... Fick nöja mig med några Minifigs från serie 10 så länge...

shutter

Byggde 60001 i gårkväll. Gillar att LEGO har en story till varje set i City Fire.

Kwagge

#411
Byggde om mitt favorit Creator hus . Strax klar med en cc-moc skola. Så då tänkte jag att jag kan ju bygga om 4954 från skolan till det stora huset... Självklart saknades några bitar som jag ska gå på skattjakt efter nattat ett barn...

Stör mig att jag bara köpte ett hus!  >:(

shutter

Citat från: Kwagge skrivet 06 juli 2013 kl. 22:35
Byggde om mitt favorit Creator hus . Strax klar med en cc-moc skola. Så då tänkte jag att jag kan ju bygga om 4954 från skolan till det stora huset... Självklart saknades några bitar som jag ska gå på skattjakt efter nattat ett barn...

Stör mig att jag bara köpte ett hus!  >:(
Model Town House i cc låter bra. bilder?

Majkel

nästan värt att handla för över 600 pix på s@h bara för att få den!

Kwagge

Citat från: shutter skrivet 08 juli 2013 kl. 13:38
Citat från: Kwagge skrivet 06 juli 2013 kl. 22:35
Byggde om mitt favorit Creator hus . Strax klar med en cc-moc skola. Så då tänkte jag att jag kan ju bygga om 4954 från skolan till det stora huset... Självklart saknades några bitar som jag ska gå på skattjakt efter nattat ett barn...

Stör mig att jag bara köpte ett hus!  >:(
Model Town House i cc låter bra. bilder?

Inte så bra Shutter.. Utan jag bygger en skola i CC-skalan. Så mitt Model Town house som var skolan byggde jag om till det stora huset enligt beskrivning..

Men bilder på skolan o banken som är under byggnad kommer när bulken har kommit hem så jag kan bygga de klara.

MartinAberg

Byggde ihop mitt igår under tiden roade sig med att kolla på "Sommar med Ernst".
Bara att höra hans röst orsakade många suckar från mig... :P

BeardedNerd

Jag byggde inte idag, men monterade ner. Tog ner Fort Brass och Havsörnen för att göra plats i hyllan och lagrade dem i sina respektive lådor. Plockade också ner Battle of Alamut för ett kommande bygge. Skulle egentligen ha plockat isär lite mer grejer men det blev fullt i förvaringslådan...

marpe

Citat från: Majkel skrivet 10 juli 2013 kl. 21:40
nästan värt att handla för över 600 pix på s@h bara för att få den!
Betyder det att bitarna har kommit?  :)

Majkel

Citat från: marpe skrivet 15 juli 2013 kl. 00:37
Citat från: Majkel skrivet 10 juli 2013 kl. 21:40
nästan värt att handla för över 600 pix på s@h bara för att få den!
Betyder det att bitarna har kommit?  :)

Desvarre inte, det levererades separat. Men jag fick bekraftelse pa att det var packat haromdagen.

ByggareDan

Byggde precis klart brandbilen till damfotbollen somspelas på min TV.

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.