Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Johan J

De här två kommer från en idébok, så det får väl räknas som officiellt?

Gångjärnet hade jag inte i rött, några 2x8 fick bli 2x(1x8) och flaket blev helt annorlunda. Men i övrigt fick jag nästan ihop det enligt instruktionerna.





LEGO är skoj.

Jesperallen

Har inte varit inne på denna tidsperiod själv, men man måste säga att modellerna hade både hjärta och själ då!

Hassel

Det sista set jag byggde var .

Riktigt trevlig liten sak, om man som jag gillar kranar.  :)

mordatre

Byggde ihop    Batman Jetski.

Jetski´n var inget vidare och inte direkt några ovanliga bitar, men figuren är ju anledningen att man köper denna påse.  Batmanhuvan är nämligen en ny gjutform som enligt mig slår den gamla på fingrarna. Smalare öron, mer distinkta "ögonbryn" och överlag lite mindre och smidigare. Den ser inte ut som en hink längre.  :D  Än så länge finns den bara i denna påse men läste något inlägg någonstans att den eventuellt ingår i de senaste batcherna med butiksset. Väntar på min Batwing från Amazon och hoppas den nya masken ingår där också.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

jvettefors

Har precis byggt klart Ett mycket trevligt set

Skafte

Byggde halva UCS R2-D2 igår kväll. Väldigt trevlig upplevelse, ser fram emot att barnen somnar ikväll så jag kan göra resten.

Gray

Byggde ihop The Batcave igår och är riktigt imponerad, vilket behövdes efter att ha blivit besviken på Funhouse Escape (fantastiska minifigurer men själva settet känns som det saknar detaljer, skulle behövt 100-150 bitar mer). Minifigurerna i grottan är dock väldigt trevliga de med, även om jag saknar en Alfred-figur. Det hade varit pricken över i. Själva grottan är riktigt snygg, bra mycket snyggare och inbjudande än den tidigare gråa och trista varianten. Inte några särskilt avancerade byggtekniker, men kul att bygga och många smarta lösningar. Att denna är bra mycket mindre än den tidigare gör inget heller, känns inte som något saknas från det settet (förutom Alfred då). Stort plus för den läckra omvandlings-funktionen som trollar Bruce Wayne till Batman på nolltid, och den klassiska röda telefonen.

Går att få för en rätt resonabel peng på Amazon UK just nu också (ca £50, cirka 560 kr inkl. frakt).

shutter

TC-14; At your service!

"byggde" jag i dag.  ;D

Skafte

#23
Blev klar med ikväll. Nästan så att man vill stanna hemma och snurra på huvudet hela helgen istället för att ta båten till Västerhaninge och räkna bitar...

Lite udda fel: i sista påsen saknades en svart 3937, men istället fanns en mörkgrå 6538c, en bit som inte finns i setet. Packmaskin som fått hicka?

Green2

Byggde just ihop Garbage Truck. Riktigt fint set.  Det bästan i "serien" tillsammans med
Så nu har jag en komplett samling med sopbilar, vad jag vet iaf

Refuse Collection Truck 1987
Recycle Truck 1992
Recycle Truck 1997 (Town Jr) (en riktig katastrof till sopbil men har den ändå! :P )
Garbage Truck 2012

SuperMario

Trevligt med sådana samlingar! Men då?

Skafte

...och är ju också en sopbil, om än inte City!

Green2

ja just det den glömde jag att jag hade (om ej uppbyggd)
toy story sopbilen hade jag visst helt missat...måste se om man kan få tag på den på BL eller nått :)

jvettefors

#28
Idag byggde jag klart
Funderade ett bra tag innan jag köpte den på BL från Ungern men är nu riktigt nöjd med att jag köpte den.
Kul bygge med intressanta tekniken som jag hoppas kunna använda  i framtiden.

Nu har jag även byggt

Magnus den store

#29
Idag byggde jag och . De har några udda delar som jag kan använda i medeltids-mocar men framförallt några bra mf... och hjälmen. Den hjälmen! Jag har lust att köpa ett dussin enbart p.g.a hjälmen.

Jag fick även stifta bekantskap med två mycket bra snot-delar som jag inte sett förut. Får länka när BL är tillbaka.

Tillägg:
Larry Lars har bidragit med bild på bitarna.
http://www.swebrick.se/index.php?topic=2535.msg60156#msg60156
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.