Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Jag och frugan träffade en bekant (osäker på om hen är med här, men minns att jag tipsat för länge sedan) på väg hem med bussen förra veckan. Vår bekanta berättade att hen byggt skrivmaskinen, och berättade om den i mycket positiva ord, så jag fick iväg en order till Webhallen, och kunde hämta en tämligen stor låda från posten i början av veckan. Hittills har jag byggt 3 påsar* på lika många kvällar.

Hittills är varje påse ganska repetitiv. Första påsen: "bygg 9 sådan här armar, och sedan 9 sådana här...", andra påsen: Bygg en vägg och sätt i några axlar, och sätt dit alla armar du byggde av förra påsen, tredje påsen: Bygg en skreldus tangenter och sätt på armarna.

* I vissa fall finns mer än en påse med samma nummer.

Jesperrydhog

Här har vi då Lego setet som jag hade på nr 17. Nr 17 låg på  Lego Friends set med Roxy och Andrea.

olof_the_viking

Plockade ihop 8865 denna vecka. Första set jag byggt på ett tag.
Väldigt annorlunda än de moderna bitarna. 4459 är verkligen jobbiga!

Eriol

Har ju tydligen släppts ytterligare en LEGO-AT-AT. Jag byggde ihop originalet från 1986 i stället: Hade tur, det saknades inga av de dyra delarna.  :) Det enda jag inte kunde hitta var en cone och en dish i trans-red som jag tror till och med är i produktion fortfarande.

danielbrrssn

Har i dagarna byggt upp större delen av även om jag saknar några väsentliga bitar. Men tyckte det var dags nu ändå eftersom det har varit premiär för en dröm, .


Colligo

. Finurliga vinklar, lyckad färgkombinationer som andas 1998 och tre rejäla mattbygge senare. Förväntade mig egentligen mest några bra lösningar på interiör och sju (!) minifigs för investerade 560 seketas på amazon. Men ett rakt igenom kul bygge, med hög igenkänning från serien.

Störst "aha" på infästningstekniken på väggen med central perk- fönster och mattan under röda soffan. Ska genast kopieras!


Mindfighter

det är ju ändå 1:a advent...

danielbrrssn

#2212
Idag blev vi färdiga med .

Roligt att bygga och absolut lekvänligt.

humlan

Plitade ihop

Och gjorde en video
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Jesperrydhog

Idag har jag byggt upp den här lego city setet

Jesperrydhog

#2215
Den hära nya Lego polisbilen från set .

Jesperrydhog

Här har vi då Lego city set och Ambulans helikopter piloten.

Skafte

Bläddrade lite på Brickset för att hitta info om , en Millennium Falcon i Foil pack som verkar komma under året. Ramlade då över en liten ful Kessel Run MF från 2018 som jag inte sett tidigare, tydligen ett TRU-in store-bygge. Efter lite sökande hittade jag en bitlista på Rebrickable och kunde pussla ihop den efter bilden. Tjugofemte Falken till samlingen, få se när den där foliehatten... nej det var ju jag. Foil packet dyker upp.

CopMike

- "To Infinity and Beyond!" ;D!

andreaseldh

Det var trevligt att 60324 fanns i Skärholmen idag, för denna engelska ordvits är det längsta jag orkar kommentera en aktuell händelse...


P3191348_bearbetad by Andreas Eldh, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.