Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Byggde nyss en som jag fyndat i en blandpåse i min lokala loppis-butik idag. Bara de två klistermärkena som anger båtnamnet hade överlevt på sin plats i 39 år! Ska jag investera i nya reprintade stickers månne?


embe

Innehåller en hel del bitar jag ville ha, hittade den till ett relativt lågt pris, så då slog jag till,

Lego 42107 by em - be, on Flickr

Jesperrydhog

Jag har gjort den här lego sättet .

Storm_666

Citat från: Jesperrydhog skrivet 28 mars 2021 kl. 01:15
Jag har gjort den här lego sättet .
Det där är nostalgi på hög nivå. Fick det där av min pappa för måååånga år sen :) Ett fint bygge med en del nya idéer och smarta lösningar

Jesperrydhog

Citat från: Storm_666 skrivet 28 mars 2021 kl. 13:46
Citat från: Jesperrydhog skrivet 28 mars 2021 kl. 01:15
Jag har gjort den här lego sättet .
Det där är nostalgi på hög nivå. Fick det där av min pappa för måååånga år sen :) Ett fint bygge med en del nya idéer och smarta lösningar
Det låter bra och trevlig. Och lite nostalgi i den med.
Tack för det 👍

Colligo

#2135
Halvvägs (nåja, sista påsen) in på . Tänkte att behållningen borde vara en kul stund och en massa villhöverbitar (jordgloben och en del annat som kommer passa ett bygge som jag samlar på mig bitar till). Men att bygga botten på flaskan men en massa trans clear kittlade till rejält! Passformen av båten påminner om en containerfraktare i en kanal nära dig, med skillnaden att den verkligen glider på plats.

Kul bygge helt enkelt!

Jesperrydhog

Här har vi då hona drake som var med i Filmen Raya. Hon heter Sisu och kan prata i Filmen.

danielbrrssn

#2137
I dag blev ett pirat-set.


Inte lika bra som (eller är det minnet av) mitt barndoms
Tyvärr några bitmärken på roddbåten och en haj utan ovankäke. Så blir det med begagnade set ibland.

Pekblom

Var tvungen att bygga en Technic Extrem 4X4 terrängbil för att se om det blivit bättre nu. Det tidigare har inte imponerat.
Efter första provet kände jag mig lika besviken som Baloo efter Movglis djungelvrål.

Säger bara jösses  ::)

Otroligt långsam och slö. Tror det är sådant här som får ungar att sluta med LEGO.

Men för en gång skull byggde jag något helt klart innan jag började bygga om det.
(Klistermärkena orkar väll ingen sätta på?)

Stigge72

Dagen till ära fick det bli en som låg öppnad i n av legohyllorna. Dock har jag fått en annan variant av skidor än vad som är avbildat på kartong och i instruktion... Är det värt att klaga på? Dessutom i ett nio år gammalt set.  ::)

pehter aka ibbe


Har inte byggt något på ett tag så det är bäst att börja med något enkelt  ;D
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

ingels

Tog av mig dektektiv-mössan och smällde ihop som jag visste fanns bland alla delarna i Blocketfyndet (13 kg blandat, osorterat och otvättat Lego). Kan nog ha varit första gången jag fick slita armarna av en minifigs torso vilket fick mig att känna mig lite som   ;D
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

BrickMe

Undrar om jag såg fel på numreringen på påsarna. Eller var det bara suget efter att öppna påse nr 14 först....

Jesperrydhog

Nu har man byggt upp den här döskalle huvudet  Lego set .

Tornet

Idag kom posten med .

Självklart tvungen att bygga direkt och är jättenöjd med setet. Får stå framme tills vidare.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.