Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: Jesperrydhog skrivet 11 januari 2020 kl. 13:40
Nu har jag köpt detta Lego City set.

Men det är ju inte en brandbil.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Citat från: Jesperrydhog skrivet 11 januari 2020 kl. 13:40
Nu har jag köpt detta Lego City set.

Jag med! Först var jag lite besviken när jag byggde den och trodde att borstarna inte kunde röra sig, men på rätt underlag går dom precis lagom i marken. Underbart fiffigt!

Leonard

Denna byggde jag ihop idag.  7467.
Nu när man sett bilderna på den nya versionen av ISS blir ju ett givet köp.
LEGO Is Life.

Jesperrydhog

Hej nu har jag skaffat mig en ny polis set med jakt. Lego City set och Lego City lilla polishelikopter City set .

andreaseldh

Citat från: Leonard skrivet 21 januari 2020 kl. 21:39
Denna byggde jag ihop idag. .
Nu när man sett bilderna på den nya versionen av ISS blir ju ett givet köp.

Den billigaste "New, Sealed" på Bricklink är en dryg hundring dyrare än . LEGO är en bra investering!

mechamike

Idag blev det armbandet och , armbandet går precis runt min handled. Clutch power känns ok. Färgerna på regnbågen och andra tryckta bitar känns dassig och faktiskt lite ojämnt. China?  I partspack ingick 10 surprise charms! Tyvärr fick jag inget enhörningsbajs..  >:( >:(men andra dubbletter..Så tanken är nog att man ska hålla på och samla och byta med varandra! Jag har redan börjat laborera lite med att bygga rundat tak med hjälp av armbandet och nyttja det för vridna konstruktioner.

Armbandet kostade 79,95 och extras kostade 49:95 Citygross !

Ps byter gärna till mig både regnbågshjärta och enhörningsbajsemojin..

?

Godtfred

Jag kan byta mot några andra regnbågsbitar... Fyra rader med de speciella tryckta bitarna från varje påse, bara de tryckta som är olika verkar det som.

andli

Ingen risk för oroligheter i nya kanalbygget med nya polisstyrkan på plats :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

dalle

Vasaloppssöndag framför teven och ett set att bygga under loppet. I dag blev det .

andreas E

#1974
Nej idag blev det ett gäng retro modeller, t ex .
Vad man måste ha lekt med den, fisk emblemen syntes knappt.


Allt till CB blå i Hässleholm.

janhansson

Vi har kört med lite Lego the movie-tema här hemma på sistone.
Bennys Rymdskepp från första filmen blev klart idag - väldigt kul set med hög swooshbarhet.
Tidigare i veckan byggde  jag och dottern Sweet Mayhems skepp från andra filmen .
Kanske dags att bygga något annat än rymdskepp nästa gång :)

Jesperrydhog

Nu idag har jag byggt upp Lego City set brandflyget vattenbomdet.

ingels

#1977
och därmed mitt första "Hidden Side" set. En del roliga småbitar i form av mat och köksrelaterade vektyg, en gigantisk räka och 4 minifigs. Ett rätt tjusigt litet bygge som förhoppningsvis kan fungera bra i en Lego City miljö.

Lego gör sina huvudprodukter bra men deras Augumented Reality gjorde mig enbart besviken. Det är rörigt, krångligt och jobbigt att hålla på med den. En viss form av playability men väldigt lite "Swooshability" enligt mig.

Man lär ladda ner en app som är mer än 500mb stor, appen är dessutom krånglig att använda eller så är jag bara på tok för gammal
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Magnusengstrom


Jesperrydhog

Nu är påsken snart här .

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.