Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Detta set byggde jag och grabben, mycket kul och snygg modell, present till sonen efter lego world, vann det på AFOL dinner i en bygga högt tävling, där jag lyckades tänka helt rätt :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Raffe81

Har försökt bygga ihop denna tidigare men saknat delar tills jag i helgen hittade lådan i föräldrarnas källare. I den fanns alla delar jag saknade.


Mekkaniak

Slave 1 UCS
Den, enligt mitt tycke, snyggaste av alla Star Wars UCS.

humlan

Arkham Asylum (). Men, skulle inte den göra sig bra som ett modulhus.... Humm...  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Jesperrydhog

Nu har jag  byggt upp idag Lego City guld hacka grävmaskin.  Set .

swestar

Kvällsbygge ett par dagar.

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Jesperrydhog

En tjuvjakt på vatten Lego City set.

leon69

Ja blir mitt andra inlägg här i forumet (första var en "liten" presentation)

Jag har nu under denna vecka byggt på en massa set som jag köpte på "riktig" auktion.
Var en hel del lego och jag tror att köpet var ett riktigt fynd.

Ja detta köp var som att kliva in i en tidsmaskin tillbaka till 1970 och 1980-talet.
Varit riktigt roligt att bygga upp legot även om det inte blev mycket byggande det mesta var redan byggt.  :(
De flesta seten behövdes bara sätta fast de bitar som hade fallit av.

Jag nu fått ihop dessa set under veckan och samtliga har fina instruktioner, bra skick på bitarna och trycken på figurer märken ser ut som nya.
Var några set (två eller tre) där det fattades en till tre bitar på och blev riktigt förvånad att det inte fattades mera.


























Ursäkta för den långa listan men dessa set är vad som har mera kontrollerats än byggts denna vecka.
Varit riktigt roligt ändå för de väcker lite barndomsminnen och kändes som en liten julafton.

Ja då har man en massa Space set som jag egentligen tänkte samla på.

Blivit lite för mycket lego senaste tiden och många gånger köpts när en "bra" affär dykt upp.  ;D

Nu blir det att fortsätta med att bygga allt annat som fanns med i köpet.
Tog ett tag (jag är nybörjare på lego) att finna vad jag egentligen hade köpt eftersom det här setet inte hade någon instruktion.

Nu bygger jag upp ett Gravel Quarry från 1975 och ska bli intressant att se om alla bitar är med.



ingels

Blev till slut ett och den enda delen som saknades var en 3865 så jag fick ta motsvarande i grönt (givetvis med rundade hörn) där jag placerade själva kontoret, är ju rätt otroligt vad mycket gammalt Lego man har med dekaler och allt intakt. Nästa steg blir nog att bygga någon gammal Shell bensinstation från det tidiga 80'talet
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Jesperrydhog

#1779
Denna här har jag nu.  Sjöräddningssällskapet set .

Joacim

Citat från: ingels skrivet 20 mars 2018 kl. 16:55
Blev till slut ett och den enda delen som saknades var en 3865 så jag fick ta motsvarande i grönt (givetvis med rundade hörn) där jag placerade själva kontoret, är ju rätt otroligt vad mycket gammalt Lego man har med dekaler och allt intakt. Nästa steg blir nog att bygga någon gammal Shell bensinstation från det tidiga 80'talet

Min krok är trasig :'( ::)

Claude76

#1781
Citat från: Joacim skrivet 21 mars 2018 kl. 07:44
Citat från: ingels skrivet 20 mars 2018 kl. 16:55
Blev till slut ett och den enda delen som saknades var en 3865 så jag fick ta motsvarande i grönt (givetvis med rundade hörn) där jag placerade själva kontoret, är ju rätt otroligt vad mycket gammalt Lego man har med dekaler och allt intakt. Nästa steg blir nog att bygga någon gammal Shell bensinstation från det tidiga 80'talet

Min krok är trasig :'( ::)

https://store.bricklink.com/ponyandfriends?itemID=140378286#/shop?o={"invID":"140378286"}
2,30:- och ett frimärke kan de ju va värt  ;)
Lego is my drug of choice

ColA

Äntligen byggde jag ett mycket trevligt bygge och ett väldigt fint display set!

Jesperrydhog

Påsk Lego set . Den har jag nu byggt upp.

andreaseldh

Akrobatik med syskonen Kloss!


P4030510 by Andreas Eldh, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.