Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Jag byggde Palace Cinema idag! Trist insida men snygg utanpå och framför allt ett perfekt ställe att lasta av en massa överblivna figurer!


SvanteOlof

Citat från: BeardedNerd skrivet 30 november 2014 kl. 00:02
Jag byggde Palace Cinema idag! Trist insida men snygg utanpå och framför allt ett perfekt ställe att lasta av en massa överblivna figurer!

Åh snygg taklösning. Den har jag inte noterat förr. Haha beorn.
ordvits: studsmatta = 4186

Jedi_Jennifer

Tekniskt sett var det igår jag byggde dom, men här är några gamla klassiker! :)

Joacim

Citat från: Jedi_Jennifer skrivet 01 december 2014 kl. 09:09
Tekniskt sett var det igår jag byggde dom, men här är några gamla klassiker! :)

Nostalgi har en del av de modellerna också! ::)
Fast jag hade den lilla husvagnen

Cyklisten

Byggde första "luckan", eller vad man ska kalla det, i Star-Wars kalendern. Julstämning på riktigt :)

/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)

Stigge72

Citat från: Cyklisten skrivet 01 december 2014 kl. 14:50
Byggde första "luckan", eller vad man ska kalla det, i Star-Wars kalendern. Julstämning på riktigt :)

/Cyklisten
Jag också. :)
Plus en egen variant i svart och vitt. Jag tönkte orange fört´st, men det blev problem med några bitar, så det fick bli svart istället.

Lovlan

Citat från: Cyklisten skrivet 01 december 2014 kl. 14:50
Byggde första "luckan", eller vad man ska kalla det, i Star-Wars kalendern. Julstämning på riktigt :)

/Cyklisten

Jag byggde första luckan i årets Citykalender! :) Var en minifig som höll i ett brev och jag fick en extra frisyr och ett extra brev?! Någon mer, eller ska det vara så? Min första legokalender!

andreaseldh

Min erfarenhet är att det är MÅNGA extrabitar i julkalendrarna.

Cyklisten

Jepp! Tänkte jag skulle spara alla extra-bitar från julkalendern i en speciell låda, sedan gå igenom vilka jag ändå skulle behövt bricklinka hem och genom det avgöra hur mycket kalendern egentligen kostade mig!

/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)

swestar

Suttit till och från i ett par dagar med gumman (Pixes) :-* och klossat ihop Palace Cinema
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Dark_Link

Byggde lucka 2 i City Adventskalendern, någon mer än jag som blev blåst på en bit? :P

Cyklisten

Citat från: Dark_Link skrivet 02 december 2014 kl. 19:27
Byggde lucka 2 i City Adventskalendern, någon mer än jag som blev blåst på en bit? :P

Vad var det för bit som saknades?

/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)

Dark_Link


Cyklisten

Tur att det inte bar nån dyrare bit  :)

/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)

humlan

Har lovat mig att jag inte fick börja bygga Town Hall innan jag stökat klart i min tidigare översvämmade källare....

Men källaren är vistelsebar nu, så jag har nästan byggt klar bottenvåningen, fick lite kvällsfrämmande så jag slutade innan målgång  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.