Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Lovlan

Citat från: AndersI skrivet 03 november 2014 kl. 14:40
Du vet väl att kroppen tillfrisknar fortare om den är glad! Så bygg Lego och krya på dig! Precis vad doktorn borde ordinera.

Det låter bra, tack! :)
Riktigt trevligt bygge hittills faktiskt! Sparar and hälften tills imorgon.

Stigge72

Citat från: Lovlan skrivet 03 november 2014 kl. 13:20
Håller just nu på med Tomteverkstan, jag vet att det säkert är hädelse enligt många här :P Jag hade faktiskt tänkt att spara den till advent, men jag är ynklig, sjuk och febrig och håller på att hosta upp mina lungor. Dessutom skulle jag ha knipit mitt första modulhus på TrU igår på rean men fick betala 6500:- i veterinärkostnader för ena katten, plus lika mycket till nästa månad :(
Så piggar upp mig själv med lite legobyggande!
I normala fall skulle jag säga att du skulle vänta till iaf slutet av november men med tanke på omständigheterna, så  - bygg på du! (Du hade väl inget annat liggande du kunde byggt istället? ;))

Lovlan

Citat från: stigge72 skrivet 04 november 2014 kl. 15:30
I normala fall skulle jag säga att du skulle vänta till iaf slutet av november men med tanke på omständigheterna, så  - bygg på du! (Du hade väl inget annat liggande du kunde byggt istället? ;))

Hahaha, näe jag hade faktiskt inget annat oöppnat! Orkade inte riktigt hitta på något eget av de bitar jag har heller. :P

Manne

Dagens nöje är byggt..

Ett trevligt tillskott på gatan.

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

AndersI

Håller på och roar mig med . Bygger lite varje kväll för att dra ut på nöjet.

Skafte

Jag har börjat med The Lonely Mountain. Har knappt hunnit halvvägs, men vill bara säga att av alla storagjutnaLegodjur jag upplevt genom åren är Smaug smaug01 det bästa. Fantastisk. Stor. Mörkröd. Flaxbara vingar. Oj.

Surf Green

Byggde klart Winter Village Market idag !
Gillar verkligen vinterserien, har bara bageriet sen innan men båda dessa har varit en fröjd att bygga.
Nu hoppas jag bara att tomteverkstan dyker upp så småningom också. :)

Ashman

Byggde klart modulhus pet shop idag. Gillade verkligen att det var två separata småhus istället för ett stort, det gjorde att inget kändes repetitivt. Och så blev det snyggt. Inte lika kul och fiffigt invändigt som parisrestaurangen men skoj var det  :)

Odur

#878
Mina döttrar tyckte att pappa hade alldeles för lite Lego  ??? så dom gick och köpte en till mig på fars dag. Jag gillar faktiskt dom små polybagsen då dom har en del roliga lösningar ibland  :)

BeardedNerd

I helgen har jag byggt Battle for Ninjago City och Samurai Mech. Två riktigt eleganta set med massvis av användbara bitar. Men det kommer att ta emot att plocka sönder dem...

andreaseldh

Uppsala slott!

Två tankar:
Synd att inte 3941 inte finns i rosa.
Vi har uppenbart ordnat trycket av asken och byggbeskrivningen själva, men vem har ordnat specialtrycket på 4162?


minus


Nextuz

Citat från: andreaseldh skrivet 11 november 2014 kl. 22:13
Uppsala slott!

Två tankar:
Synd att inte 3941 inte finns i rosa.
Vi har uppenbart ordnat trycket av asken och byggbeskrivningen själva, men vem har ordnat specialtrycket på 4162?

Det är vår fenomenala medlem shiftaltcmd som ordnat det :D

ByggareDan

Jag sitter och bygger brandstation på mer eller mindre hela köksbordet.
Är ihopplockade bitar som jag hade och lite BL komplement, det som saknas är fönstren som kommer i LUGBULK:en


/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.