Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

Citat från: Magnusengstrom skrivet 05 augusti 2014 kl. 16:36
Citat från: Magnus den store skrivet 05 augusti 2014 kl. 10:54
PostNord lämnade nyss en låda Exo Suits. Har sprättat upp första boxen och kommit till sidan 22 i instruktionsboken - minifigurerna.

Grattis. Min är backordered. :(

plus ett
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Magnus den store

Föga förvånande var efterfrågan stor och S@h hade dessutom en del trassel pga av att många hängde på låset. Brothers-Brick skrev några rader om det.

http://www.brothers-brick.com/2014/08/04/did-you-miss-out-on-ordering-an-exo-suit/
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Risgrynsgrot

Byggde ihop

En oerhört charmig liten krabat med otroligt mycket articulation för en hundralapp!  ;D

beguiristain

Byggde ihop som legat och väntat ett tag. Snyggt när den blev färdig, men aningen monotont. Den blir nog isärplockad för framtida byggen...

andreaseldh

Idag river jag Hot Rod av två anledningar:

1: Min WIP smalspårig blir snyggare med svarta kugghjul 32269, och om jag ska bygga ihop Hot Rod igen kan jag lika gärna använda beige.
http://www.swebrick.se/index.php?topic=7213.msg130089#msg130089

2: Jag är besviken på att Mini Cooper inte går att styra, och eftersom Hot Rod har samma storlek på framhjulen ska jag provbygga en styranordning.

BeardedNerd

Jag byggde , ett gammalt set från 1998 som jag passade på att beställa när jag skulle ha lite annat från Danmark. Även om det är relativt primitivt så finns det många snygga detaljer och det finns tonvis med bra delar inklusive åtta spjut, tre svärd, en del bambu och så rejäla dörrar. Och nu blev jag sugen på att köpa mer från den där serien...

prah

Citat från: BeardedNerd skrivet 12 augusti 2014 kl. 19:19
Jag byggde , ett gammalt set från 1998 som jag passade på att beställa när jag skulle ha lite annat från Danmark. Även om det är relativt primitivt så finns det många snygga detaljer och det finns tonvis med bra delar inklusive åtta spjut, tre svärd, en del bambu och så rejäla dörrar. Och nu blev jag sugen på att köpa mer från den där serien...

Åh, det setet har jag! Vet att det ska finnas lite större "fort" i samma serie som troligtvis är värda att kolla in.
Prah

Manne

Knopat ihop 31026 , ett mindre "modul" bygge.. Mycket trevligt..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

BeardedNerd

Jag var sugen på det, men i slutändan kändes det för dyrt. 800 kr (på sina håll), så är steget inte långt till Palace Cinema som innehåller tre gånger så många bitar för 500 kr till.

Manne

Citat från: BeardedNerd skrivet 19 augusti 2014 kl. 18:11
Jag var sugen på det, men i slutändan kändes det för dyrt. 800 kr (på sina håll), så är steget inte långt till Palace Cinema som innehåller tre gånger så många bitar för 500 kr till.

Förstår dig helt o hållet.. Dock väldigt trevligt bygge.. Inköpt för 649 riksdaler i Tomelilla , många trevliga bitar, dock i "liten" mängd.. Palace har betydligt större hafaktor tveklöst..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Svegon

Byggde ihop 60004 (igår förvisso..) som jag fick i födelsedagspresent för ett par dagar sedan av tjejen och sonen.

Inte det roligaste bygget, men eftersom jag bygger de flesta MOCs i rött så passade det perfekt sen när det rivs. :-)

:::::::

CitatÅh, det setet har jag! Vet att det ska finnas lite större "fort" i samma serie som troligtvis är värda att kolla in.

Vi har det och det är riktigt sjysst och kan rekommenderas.

AndersI

Jenny och jag byggde några Chima-beasts (i bakgrunden ses en riktigt farlig Duplo-beast)...

Manne

Dagens byggprojekt.. Mer avkopplande kan det knappt bli..

Med vänlig hälsning, Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

mechamike

I helgen blev det lite Legobyggande mellan regnskurarna.. det börjar dra ihop sig till shoppingrunda i Danmark o då kan det vara bra att göra plats. :)
Följande set byggdes upp (för att snart gå ner i sorteringslådan)

Jabbas Palace
Behövde några av figurerna till ett litet bygge och dottern ville bygga palatset..
Bra partspack och kul bygge,

T-Rex Hunter
Inköpt för att få fatt på en T-rex som inte är så anskrämlig som min gamla från (Dino Air Tracker) 
Ångrar nu att jag inte löpte fler set i den här serien (inte för att set'et i sig var så kul (eller bra partspack) men dinosaurierna är riktigt snygga.

The Goblin King Battle.
Mest inköpt för att få de sista dvärgaran i samlingen (som tills min Hobbit MOC färdigställs får bo i en väldigt folktät "An Unexpected Gathering"
Riktigt bra partspack..  om man gillar brunt och dk tan.
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.