Författare Ämne: Vad byggde du idag - officiella set  (läst 290206 gånger)

Utloggad bjomark77

• Antal inlägg: 259
    • Min Brick Butik
SV: Vad byggde du idag - officiella set
« Svar #30 skrivet: 09 juni, 2012 Kl:00.11 »
Har precis byggt klart 8404 (Brickset).

Moddade bussen lite.
Satte alla säten på en rad istället för zick zack och struntade i att ha tiles inne på golvet i bussen. Och så använde jag bara 1 röd 47457 under golvet bak i bussen, då det saknades 1 i påsen.

Utloggad Linus Damberg

• CS Värmer mitt HJÄRTA...
  • Antal inlägg: 333
« Svar #31 skrivet: 09 juni, 2012 Kl:14.12 »
du vet att du kan ringa till TLG och be dom sända biten till dig va? 8)
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Utloggad Stigge72

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 6 167
    • Min Flickr
« Svar #32 skrivet: 09 juni, 2012 Kl:15.53 »
du vet att du kan ringa till TLG och be dom sända biten till dig va? 8)
Jag brukar använda TLG:s hemsida på internet.

Inloggad Magnus den store

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 4 127
    • Flickr: Magnus the Great
« Svar #33 skrivet: 11 juni, 2012 Kl:18.56 »
Smällde ihop resten av min Sopwith Camel idag. Började lite smått i fredags. Har du den inte så köp den. Har du den, bygg den. Vardagsbestyren kan vänta och hur intressant är egentligen Ukraina-Sverige? Antingen blir det oavgjort eller så vinner ett blågult lag. Nu har jag sparat lite mer än 90 minuter som du istället kan ägna åt Sopwith Camel. Jag är ingen stor vän av set men det här är ett av de roligare seten jag byggt. Lite pilligt med alla snören och vissa bitar kan jag inte förstå vitsen med. Flera hade man kunnat byta mot en annan, normal bit.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Utloggad Record

• Fd. Ordförande
  • Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 3 642
« Svar #34 skrivet: 11 juni, 2012 Kl:19.06 »
Smällde ihop resten av min Sopwith Camel idag. Började lite smått i fredags. Har du den inte så köp den. Har du den, bygg den. Vardagsbestyren kan vänta och hur intressant är egentligen Ukraina-Sverige? Antingen blir det oavgjort eller så vinner ett blågult lag. Nu har jag sparat lite mer än 90 minuter som du istället kan ägna åt Sopwith Camel. Jag är ingen stor vän av set men det här är ett av de roligare seten jag byggt. Lite pilligt med alla snören och vissa bitar kan jag inte förstå vitsen med. Flera hade man kunnat byta mot en annan, normal bit.

Har tänkt köpa den lite längre fram, men nu måste jag nog beställa en så snart jag kan, blev inspererad :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Utloggad styrbjörn

• Antal inlägg: 396
« Svar #35 skrivet: 12 juni, 2012 Kl:19.02 »
Gandalf arrives och uruk hai army

Utloggad Skafte

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Regionsansvarig Gotland
  • Antal inlägg: 4 955
« Svar #36 skrivet: 13 juni, 2012 Kl:19.23 »
Knåpade ihop nedre halvan av 10197 (Brickset) Fire Brigade. Lider bara av åkomman att jag vill modda modulhusen så de passar på 48 x 48 istället för 32 x 32. Och ett par våningar till. Få se vad Bricklink säger om saken. Men jag har ju belagt mig med BL-förbud tills allt SW och LotR har gått igenom systemet...

Utloggad lindyhep

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 2 756
« Svar #37 skrivet: 13 juni, 2012 Kl:21.40 »
6858  (Brickset)är just ihopbyggt. Ett litet coolt set med schyssta tidningar till.

Utloggad insurrection

• Betalande medlem 2020
  • *
  • castle <3
  • Antal inlägg: 946
« Svar #38 skrivet: 14 juni, 2012 Kl:01.25 »
Mill Village Raid 7189-1 (Brickset), och får säga att det var ett trevligt bygge, köpte det egentligen mest för figurerna men gillar byggnaderna mer nu när jag byggt dem själv av någon anledning. Kommer nog behålla ihopsatt ett tag iaf, ev med några små modifikationer.

Häromdagen vart det för övrigt Grand Emporium 10211-1 (Brickset) som jag haft liggande i påsar i snart 2 år, lite repetitivt men är ju en nice modell när den är färdig.

Ifall jag är lika krasslig imorrn blir det nog till att bygga Kings Joust 10223-1 (Brickset)  :)

Utloggad Skafte

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Regionsansvarig Gotland
  • Antal inlägg: 4 955
« Svar #39 skrivet: 14 juni, 2012 Kl:17.40 »
Fortsatte lite på Fire Brigade (gott om mörkrött!) och lagade cockpiten på 10179 (Brickset) Millennium Falcon. Ettåringen välte en stol som välte ett cellofodral som föll PANG rakt på pärlan. Bitar överallt, någon försvunnen, troligen in i skeppets innandöme. 4285 sprucken på ett ställe.  :'(

Utloggad Wineyard

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 1 115
« Svar #40 skrivet: 15 juni, 2012 Kl:16.41 »
Byggde klar Town Hall idag. Fin framsida, men allt för randig och tråkig baksida. Det verkar som att man med denna modul koncentrerat sig på play features snarare än detaljrikedom. Mest imponerad var jag av den nya brick separator:n, vilket kanske säger en del om settet i övrigt.

Utloggad de Gothia

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 1 680
« Svar #41 skrivet: 15 juni, 2012 Kl:19.54 »

Ifall jag är lika krasslig imorrn blir det nog till att bygga Kings Joust 10223-1 (Brickset)  :)

åh, frågan är om jag ska lägga 1200-1300 kr på det setet eller lägga lika mycket i helges affär på bl. man får ju mycket lego för de pengarna... det är jju grymt fina figs i setet... :P

Utloggad shutter

• Betalande medlem 2020
  • *
  • En lite mörkare Knight!
  • Antal inlägg: 2 499
    • bricksway
« Svar #42 skrivet: 15 juni, 2012 Kl:21.38 »
Köpte och byggde 4609 Jack Stone Fire Attack Team

Grymt coolt bygge. ;D Otur när det brinner på macken bara. Kul kuriosa är att bensinpriset på pumpen är 15.00 kr ;)

Utloggad Woodpicker

• Antal inlägg: 395
« Svar #43 skrivet: 15 juni, 2012 Kl:21.43 »
Köpte och byggde 4609 Jack Stone Fire Attack Team

Grymt coolt bygge. ;D Otur när det brinner på macken bara. Kul kuriosa är att bensinpriset på pumpen är 15.00 kr ;)

Realistiskt och snyggt fotat  ;D ;)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Utloggad Erik

• Antal inlägg: 385
« Svar #44 skrivet: 17 juni, 2012 Kl:15.36 »
Nu har jag byggt 9496 (Brickset) Desert Skiff och 9516 (Brickset) Jabba's Palace. Roliga byggen båda två med snygga färgscheman och fantastiska minifigurer!