Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Snyggt, men setet är ju bara 43 år gammalt...

JonKlarstrom

Byggde The Knight Bus nu senase, igår faktiskt. Fick den i present av min son. Han har den gamla varianten, och han fick den mest för att han är galen i kollektivtrafik.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/h%C3%A4r-tar-g%C3%B6teborgarna-f%C3%B6rsta-turen-med-nya-sp%C3%A5rvagnen-m33-1.34558288

Här kan ni se oss, slutet i videon när vi nyligen åkte nya spårvagnen M33 här i götet.
Är inte ett dugg fyndig idag.

mechamike

#2057
Igår och lite nu på morgonen byggde jag lite med , Lewinka, Minus och jag var på Ikea och köpte på oss hela serien av Ikeas "bygglek" igår på lunchen.

På minussidan: (Ja inte Minus sida utan mer negativt då)
Clutchpower saknas nedåt.. och med de relativt tjocka väggarna blir volymen väldigt lite i de mindre lådorna.

På plus: Stabila lådor som får lite triggar igång byggandet. Insidan är Lego kompatibel
Perfekt med de mindre lådsetet att ha på jobbet för lite avkoppling på lunchrasten. (Bra idé Ledwinka)

Överlag, Känns inte som ett vettigt sorteringsalternativ utan mer som en lagom grej för att ha lite bitar att leka med. Plasten känns lite "fel" mellan fingarna för mig.. Inte riktigt Lego feeling ..
?

JonKlarstrom

Byggde precis klart Razor Crest.

Sisjön/GBG har ju 20% på alla set över 600kr samt så hade jag 100kr presentkort som jag fått i present tänka sig. Var bara tvungen och ha The Child som minifig (Baby Yoda) så fick bli detta. Egentligen var jag mer sugen på Death Star Final Duel , men där fanns ingen Baby Yoda.
Är inte ett dugg fyndig idag.

CopMike

- snygg Hagrid & cool Buckbeak :)!

BeO

Lite tågset jag lyckats gräva fram från ett auktionsköp med okänt innehåll. Set , och på bilden, kompletta med fina bitar förutom en del solskadat på stationen. Set och väntar på att sorteras ut. Dessutom instruktioner till alla :)  (även en oanvänd garantisedel till motorn i set   :D )

Kul att äntligen få bygga dessa set som man bara kunde drömma om som liten påg!

andreaseldh

Efter att ha valt det ekonomiska alternativett och skickat iväg alla BestälLningar, upptäcker jag att jag har glömt en liten detalj: en orange round plate för märkning av fjärrkontrollen (hade bara en sen tidigare). In på BL igen för att se om jag råkar ha något set jag kan låna av. Javisst, . Och visst blev satelliten ännu snyggare med Pearl Gold istället!

Jesperrydhog

#2062
Nu idag har jag byggt upp lego city set.

janhansson

Nu har jag fått hem och byggt ihop ett 918 Enmans rymdskepp
Skicket på bitarna var riktigt bra, så det var kul att bygga ihop.


ingels

och jag hoppas det kommer mer härliga gamla skräckfilms-gubbar (och varför inte Frankensteins Brud också)
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Tornet

och för att göra samlingen komplett. Ska bara få upp en vettig hylla att displaya dem på också...
Gillar verkligen dessa små set.
Önskar det kunde komma nya serier i samma stil från episod 7-9 och The Mandalorian, men det är väl inte så sannolikt tyvärr.  :(

cyberwilma

Julgranen (40338) anlände till stora torget idag...
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

Skafte

Vill nån gissa vilket set jag byggt när jag fått de här extrabitarna?

Magnus den store

Du har byggt Mystery Castle.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Citat från: Magnus den store skrivet 14 november 2020 kl. 17:16
Du har byggt Mystery Castle.

Förstås! Ett av de bättre byggena i Hidden Side-temat, mycket detaljer och faktiskt rätt stort på de hela taget. Någon minifigur till på "goda" sidan hade väl inte skadat, men vilken frän bit 65227pb01 är! Många bra andra lite ovanliga delar i nya färger också, bra partspack om man hittar till halva priset eller så...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.