Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

TomTom

Jag har inte plats med fler...

Jesperrydhog

Jag byggde upp det här Lego City setet

Jesperrydhog

Också så har jag byggt upp även denna Lego City set .

cyberwilma

Det var iofs igår men nu har jag äntligen byggt färdigt Assembly Square.
Till och med sambon börjar säga att vi snart behöver ett större vardagsrumsbord...
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

Skafte

Jurassic Park Velociraptor Chase. Tyckte jag behövde komplettera mitt med barnen Lex och Tim, och det var enklast att köpa hela setet. Ordinarie pris 600kr för drygt 350 bitar är ju "lite" i mesta laget, men eftersom det var mer jag ville ha därifrån så fick Toyspace hjälpa till, 474kr är ju ändå en hel del bättre.

Som vanligt känns det färdiga setet mindre än vad man förväntat sig, men fina minifigurer och ett par små trevliga scener. Men varför är embryokammaren med här? Den syns ju långt tidigare i filmen? Raptorn är snygg och välgjord och bet sig fast väldigt bra i min frus skjortärm, hållbara tänder.

Betyg: 3 av 5 falska raklödderburkar.

ColA

blev klar idag. Dom passa perfekt alla 3 i serien på ett skåp innanför dörren i hallen.

Fantastiska byggen måste jag säga!

CopMike

men med effermans How it should be-moddar! Dom Toretto i form av Homemakerfigur står också och flexar 8)!

Jesperrydhog

Under havsytan forskare och .

Tornet

och . Bra far/dotter samarbeten (i alla fall inledningsvis, en femåring orkar väl inte riktigt engagera sig så hårt som en fyrtiofemårig gubbe) där vi får ha ett set i respektive rum.
Det fåtal bitar som saknades ledde också till att någon tusenlapp snabbt for iväg på Bricklink... det var ju inte riktigt planerat men man hittar ju så mycket som kan vara bra att ha och som man verkligen behöver...

ingels



Jag bygger bostaden och min fru bygger bokhandeln. Ett perfekt set att vara två som bygger
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

janhansson

Jag håller på med att försöka fixa till mitt gamla .
Jag visste att tankvagnen och gaffeltrucken hade gått till de sälla jaktmarkerna, så nu har jag återskapat dem med ny-gamla delar från Bricklink.
Senare har jag insett att godsvagnen har två väldigt gulnade dörrar, och att loket saknar bland annat stegarna på sidorna, så det återstår mycket att göra (när nästa laddning Bricklink-grejer kommer  ;))


Jesperrydhog

Den hära gången byggde man upp Lego City set .

Eriol

#2037
Sedan jubileumsmodellen kom ut har jag funderat lite på hur det egentligen gått med mitt ex av . Nu när jag fått hem större delen av mitt barndomslego så kändes ett återuppbyggnadsförsök motiverat. Otroligt nog verkar det helt komplett (förutom klistermärken) och det enda som är trasigt är de röda stegarna (en böjd och en helt av). Lyckan när man just kollat vad de svarta fönstrena kostar på bricklink och sedan lyckas hitta det fjärde på botten av en stor låda med dammigt 80-talslego!  :D

Eriol

Fick lite blodad tand och letade fram delarna till ytterligare ett gammalt tågset. Även var förvånansvärt komplett, men alla fönster ser ju tyvärr hemska ut...

janhansson

Jag byggde ihop idag, guvernörens fängelse tror jag att den hette på svenska.
Trevligt litet set som innehåller inte mindre än fem "antenner" av den gamla runda typen. :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.