Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh


Jesperrydhog

#1741
Den här från Creator set.

ColA

Byggde Women of Nasa igår ett trevlig litet display bygge med fina figs och några schysta tryckta tiles. Mer flesh till folket 😄

ColA

Satte dit dom sista bitarna på på morgon kvisten! Fyllde upp golven med tiles då jag tycker alla modulhus förtjänar det!

Anders67

Slutförde byggandet av det stora Ninjago huset. Det roligaste officiella bygget hitils som AFOL. Roliga bitar, massor av ny byggteknik och snyggt. Jag kan verkligen rekommendera det! 5 av 5 i betyg!

Skafte

#1745
Blev nyss klar med , Apolloraketen. Det är ofattbart hur stor den är. Och vilka tekniker de fått hitta på (eller leta rätt på hos AFOLs?) för att få ihop det så snyggt och hållbart. Hatten av. Bästa officiella sedan tror jag.

Edit: Skall bygga som adventskalender med barnen. Få se om den puttar ner raketen till andraplatsen!

BrickFan

Jeg har lige bygget min søn et Star Wars Millenium Falcon sæt. Min søn er en stor Star Wars fan!

michaely

#1747
Jag byggde Guggenheimmuset Väldigt trevligt och kul bygge.

Jesperrydhog

#1748
Här står den nu brandstationen Vid advent ljusstaken när två ljus är tända. För Andra advent 10/12 2017.

Record

Citat från: Jesperrydhog skrivet 10 december 2017 kl. 18:36
Här står den nu brandstationen Vid advent ljusstaken när två ljus är tända. För Andra advent 10/12 2017.

Riktigt kul att se, den hade jag som barn, det är nog faktiskt en av de allra finaste brandstationerna LEGO gjort, bortsett från CC- Fire Brigade, jag gillar det för övrigt rent generellt som ett av de bättre seten i den skalan.
Friskt satsat, hälften vunnet..

o0ger

Citat från: Jesperrydhog skrivet 10 december 2017 kl. 18:36
Här står den nu brandstationen Vid advent ljusstaken när två ljus är tända. För Andra advent 10/12 2017.
Ja, den där är en favorit sedan barndomen. Jag har även kvar ett slitet klistermärke som jag limmar på varje gång vi bygger det.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Icestoffe

Byggt ihop tillsammans med dottern under helgen.
Får se om det blir en återkommande tradition.

Jesperrydhog

Och så har man denna gamla fina Lego sjukhuset och sen har vi då läkarebilen riktigt gamla fina Lego set.  :)

Jesperrydhog

#1753
Här har vi då en Fjällräddnings/Ambulanshelikopter set. Den ska igentligen komma i januari 2018.

Jesperrydhog

Den hära lilla åkgräsklippareTraktorn
Den fanns med Kalle anka tidningen Julkul.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.