Författare Ämne: Ny online undersökning från TLG - fyll i!  (läst 1846 gånger)

Utloggad CopMike

• Ordförande
  • Styrelsen
  • *
  • Fabuland forever!
  • Antal inlägg: 1 460
Ny online undersökning från TLG - fyll i!
« skrivet: 11 november, 2009 Kl:07.30 »
Det är dags att fylla i en ny enkät igen om vad vi tycker om TLG :)! Föjl länken nedan och tag även del av info:n från TLG efter förra enkäten.

Micke

Citera
The LEGO Group Wants to Hear From You!

As Adult or Teenage Fans of LEGO, you bring an important perspective to the LEGO Group.  We respect your creativity and passion for the LEGO brand. 

Since December 2008, we have done quarterly online surveys to learn more about the needs and wishes of global AFOL (defined as ages 20+) and TFOL (defined as ages 13-19) communities. For your information, we have listed the key findings from the latest survey in July 2009 below. Now we ask you to take the survey again. It include some of the same questions, but also a set of new questions for you.

Please take a few moments to complete this short online ]http://www.legokidsinnercircle.com/legokids/eFocus/jsp/efocus?DST=Lego_2009TrackingAFOL&source=<swebrick>"] survey to let us know your opinion about the LEGO Group. 

You might notice that the link refers to the LEGO Kids Inner Circle; this is because Satmetrix, which hosts that site, is also supporting our efforts to track AFOL/TFOL opinions.  Rest assured that this survey is for AFOL’s and TFOLs only.

Here are some of the key findings from the July 2009 survey:
*  The survey was completed by 4.800 AFOLs and TFOLs. 32% of respondents were TFOLs, 68% was AFOLs. When asked about likeliness to recommend LEGO products and services to friends and family, AFOLs are (consistent with the previous surveys) more likely to recommend than TFOLs. When asked what the LEGO Group can do to improve willingness to recommend, most frequent answers center around request for products and benefit/recognition programs targeted specifically to AFOLs and TFOLs.

* In this survey we asked some questions specifically about BrickJournal. The reason for this is that the LEGO Group has been providing start up support for taking BrickJournal to a printed Magazine and together with Joe Meno and his publisher Tomorrows, we are interested in getting feedback from the AFOL/TFOL community. Here’s what we learned:
* High awareness among adults, but there is work to be done with teens!  BrickJournal has 70% awareness among AFOL’s, but less than half of TFOL’s have heard of it.
* Of those aware of BrickJournal, however, only 20% have acquired a printed copy.
*  On a scale of 1-4, with 4 the high score, readers gave BrickJournal an average score 3.13.  Only 14% of fans gave it a score less than 3.
*  BrickJournal has some ways to go before being truly international. For those who did not purchase a copy of BrickJournal, almost half cited how difficult it is to get as the top reason for not buying a copy yet.

Thank you,
The LEGO Community Team
Post away!

Utloggad Anders Nolberger

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 1 197
SV: Ny online undersökning från TLG - fyll i!
« Svar #1 skrivet: 11 november, 2009 Kl:08.21 »
Jag har svarat. Skrev framförallt att det borde gå att köpa exlusive set i butik i fler länder (Sverige). Och så vill jag ha fler bitar att välja på i LDD (inte nödvändigtvis köpbara).

Utloggad flossfloss

• "Hålle på å springe runt"
  • Antal inlägg: 203
« Svar #2 skrivet: 11 november, 2009 Kl:08.37 »
svara nu jag med.

Utloggad Stevex

• Antal inlägg: 144
« Svar #3 skrivet: 11 november, 2009 Kl:13.04 »
Skrev att jag ville ha en sån där speciellt lego affär i Sverige, även om jag garanterat kommer bo väldigt långt ifrån den så känns det ändå bättre än om det bara ska finnas i andra länder :P

Utloggad Tommy_la

• Stolt innehavare av en legostad
  • Antal inlägg: 774
    • Min butik på Bricklink
« Svar #4 skrivet: 11 november, 2009 Kl:13.41 »
Jag lade till att jag vill kunna köpa askar med vanliga byggklossar i ovanliga färger och att lego bör sluta med att fokusera på att bara göra set för pojkar och därmed neglegera halva marknaden.
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Utloggad Tobbe Arnesson

• Ride till you puke!
  • Antal inlägg: 4 249
    • Blogg med LEGO
« Svar #5 skrivet: 11 november, 2009 Kl:16.53 »
Det gick inte att ange "0" som summa man handlat LEGO för senaste 12 månaderna...

Utloggad Etzel

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Swebrick's Mighty Duck
  • Antal inlägg: 1 879
« Svar #6 skrivet: 11 november, 2009 Kl:17.10 »
Det gick inte att ange "0" som summa man handlat LEGO för senaste 12 månaderna...
Det ska tolkas som att du genast bör gå och köpa lite i så fall  :D

Utloggad Stigge72

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 6 175
    • Min Flickr
« Svar #7 skrivet: 28 december, 2009 Kl:17.55 »
Undrar om mina åsikter blev registrerade. ;)

Det är svårt att svara på en enkät som man inte vet att det existerar, och jag såg inget sista datum.