Författare Ämne: Återvänder till mitt gamla koncept för ännu en 74-Z Speeder Bike.  (läst 1252 gånger)

Utloggad Larry Lars

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 1 211
Det är nu många år sedan jag började experimentera med en något udda placering av minifiguren för att ge illusionen av att sitta grensle framåtlutad i hög fart. Det har genom åren blivit flera varianter och nu alltså ännu en.
Nu när TLG äntligen kommit ikapp med en skaplig officiell version var det dags att se om jag kunde få till mer realism genom att skippa skidorna, få till fler detaljer samt ändra skalan något.

Bakänden är oförändrad sedan senaste versionen och eventuellt skall jag jobba lite mer med tjockleken på mellanpartiet. Jag gillar att det gick att få till brun panel undertill, men möjligen blev det i biffigaste laget.

Berätta gärna vad ni tycker och besök även Flickr-sidan för fler bilder.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Utloggad mordatre

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Star Wars
  • Antal inlägg: 1 677
Klart snygg. Gillar kanonen fram men är inget fan av den sortens kopplingar som "pedalerna" är gjorda av. Dock borde vägskyltarna fram få en uppdatering för att få det där riktigt slimmade utseendet. De har ju hängt med sedan Lego´s version 1. Kommer inte på någon nu levande bit som hade passat bättre dock.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Utloggad mechamike

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Mikael Johansson
  • Antal inlägg: 8 249
Tycker den är riktigt trevlig, kan hålla med om att den känns "tjock" på mitten men inte så det stör. Kanske att den känslan skulle försvinna om du hade gjort nosen längre och på så sätt fått den "smäckrare". Jag gillar verkligen att du fått till blastern som sitter på undersidan! Mycket bra klossat!

Får man se den i Snowspeeder modell med?

Jag har ju haft förmånen att swoosha runt med din förra modell och tyckte den var riktigt trevlig! Kul att se att du bygger vidare och förfinar allt eftersom nya bitar kommer. Sedan gillar jag att du vågar använda gammal och ny brun i samma modell.

Inloggad Odidoma

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 2 912
Verkligen snygg, tycker att du har fått till fartkänslan, gillar den verkligen, bra byggt!

Utloggad Larry Lars

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 1 211
Tack för kommentarerna.

Klart snygg. Gillar kanonen fram men är inget fan av den sortens kopplingar som "pedalerna" är gjorda av.

Att man ryggar för att klämma fast tiles i vanliga clips kan jag förstå, men denna "robot-klo" har ju anpassats med springa för att inte belastas felaktigt. (Finns ju även på nya 1x2 mod. plate med stående clip.) Se på det som att en Exo-Force-robot måste kunna hålla i en sedelbunt eller en skattkarta. :)

Dock borde vägskyltarna fram få en uppdatering för att få det där riktigt slimmade utseendet. De har ju hängt med sedan Lego´s version 1. Kommer inte på någon nu levande bit som hade passat bättre dock.

Du har rätt. Om inte annat för att jag ogillar när LEGO's egen variant blir standarden för hur något bör se ut. skylten finns i få färger också. Har en annan variant jag brukar använda som jag tycker funkar hyfsat.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!