Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

I dagens DN finns ett reportage så här i juletider om en familj som lever minimalistiskt. Det ända avsteg de gör från sin livsstil är Lego som de maxar!

Nextuz

Citat från: dalle skrivet 17 december 2019 kl. 05:59
I dagens DN finns ett reportage så här i juletider om en familj som lever minimalistiskt. Det ända avsteg de gör från sin livsstil är Lego som de maxar!

Lever minimalistiskt FÖR ATT KUNNA maxa Lego? :P

ColA

Citat från: dalle skrivet 17 december 2019 kl. 05:59
I dagens DN finns ett reportage så här i juletider om en familj som lever minimalistiskt. Det ända avsteg de gör från sin livsstil är Lego som de maxar!

Det känner man ju igen 😄

humlan

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Magnus den store

Will Arnett pratar bland annat om Lego Masters hos Jimmy Kimmel Live. Jag får inte ordning på tidsstämpeln. Lego Masters vid 6:24.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

pareriksson

Tyska syntare med LEGO-musikvideo...


mechamike

Måste ju var rätt nyproducerad då de fått med Ninjago arkadekabinetterna, sen var det ju tyvärr en del clone lego bitar med.. men men... kul idé
?

Clarmo

Fick chansen att prata lite Lego med lokaltdningen. Sen om mina byggen är speciellt avancerade, det tvistar de lärda om  ;D


https://ostgotatidningen.se/mjolby/jonathan-carlmo-gor-avancerade-legobyggen/298

mechamike

Citat från: Clarmo skrivet 18 februari 2020 kl. 16:48
Fick chansen att prata lite Lego med lokaltdningen. Sen om mina byggen är speciellt avancerade, det tvistar de lärda om  ;D


https://ostgotatidningen.se/mjolby/jonathan-carlmo-gor-avancerade-legobyggen/298

Bra artikel och lite smygreklam för Bunkerntm dessutom.. som ska bli "jättestor"..  Tycker nog jag har sett en del avancerad teknik i en del av dina byggen.. Det är ju inte bara plupparna uppåt. Hade ju varit kull att se en bild från ditt Legorum, men man får väl masa sig dit nån gång och spana in lyan.
?

Clarmo

Citat från: mechamike skrivet 19 februari 2020 kl. 07:43
Citat från: Clarmo skrivet 18 februari 2020 kl. 16:48
Fick chansen att prata lite Lego med lokaltdningen. Sen om mina byggen är speciellt avancerade, det tvistar de lärda om  ;D


https://ostgotatidningen.se/mjolby/jonathan-carlmo-gor-avancerade-legobyggen/298

Bra artikel och lite smygreklam för Bunkerntm dessutom.. som ska bli "jättestor"..  Tycker nog jag har sett en del avancerad teknik i en del av dina byggen.. Det är ju inte bara plupparna uppåt. Hade ju varit kull att se en bild från ditt Legorum, men man får väl masa sig dit nån gång och spana in lyan.

Klart man måste promota och bygga upp förväntningarna på bunkern.
Fotona och intervjun gjordes på deras redaktion så de fick aldrig se rummet, men du är alltid välkommen  :)

Joacim

Bra artikel och det är inte bara Mikael som är nyfiken på ditt legorum!
Självklar jag ett litet krypin där jag får hållas.

andreaseldh

#1856
Martin är igång igen och visar bl.a. upp en LEGO-modell av MMX vid räkneverk 8:50. Den är visserligen inte ny, men hur i all sin dar ställer man en fråga till en man med 1,64 miljoner följare? Så jag chansar här till att börja med. Vet någon vem som byggde LEGO-modellen och/eller i vilken video den presenterades?



Tillägg 02:50
Varför tänkte jag inte på det förrän nu? Om han själv inte kan svara, så kanske någon av hans 1,64 miljoner följare kan det. Så nu finns min fråga i kommentar nr 1069!

Tillägg fredag 01:27
Ja visst fick jag svar!
https://youtu.be/zn6Rxkly41Y


shiftaltcmd

Skaparen till Legofiguren har dött
Jens Nygaard Knudsen, dansken som skapade Legofiguren, är död. Det säger hans hustru, Marianne Nygaard Knudsen, till danska TV2.

Legoskaparen led av sjukdomen ALS och somnade in den 19 februari. Han blev 78 år.

På 70-talet skapade Jens Nygaard Knudsen Legofiguren. Han ritade totalt 50 upplägg över hur den lilla figuren med gult huvud skulle se ut.

– Han var en idéernas man. Figuren blev till för att det skulle bli liv i husen. På den tiden stod Legohusen tomma, men så ritade han den här mannen, säger Marianne Nygaard Knudsen till TV2. (TT)

andreaseldh

The EVOLUTION of LEGO TECHNIC 1977 -2019


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.