Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Öppet Arkiv hade inte klippet i fråga.

Clarmo

Jag hittade inget på youtube heller.

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Silence101

It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

ByggareDan

Lego dokumentären går på kanal 5 klockan 21.00 för er som missade den förra gången.

/ByggareDan

Magnus den store

Lego flyttar fram positionerna i Kina. Måhända för att bemöta kinesiska piratkopior?

http://feber.se/pryl/art/349271/vrldens_strsta_legobutik_ppnad/
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Eigenbrötler

ni kanske redan sett detta?

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Clarmo

Kanske egentligen inte hör hemma här men jag kör ändå. För några år sedan så extraknäckte jag en del som ljud och ljustekniker. I samband med att jag arbetade på en gratisfestival i Östergötland och var involverad i en del planeringsarbete inför festivalen så fick jag ta del av Mimikrys raider (typ kravlista). För er som inte vet vilka Mimikry är så säger jag bara Hjalle & Heavy. Nu till saken, i deras raider så hade de visa krav angående att Lego skulle finnas tillgängligt i deras loge. Exakt vad för Lego eller hur mycket kommer jag inte ihåg tyvärr....


SvanteOlof

Haha. Det var rolig information. Tack för att du delade med dig. Det är ett småtokigt, men inte på något sätt orimligt, raiderkrav.
ordvits: studsmatta = 4186

mechamike

Japp kan intyga att det stämmer.. nån gång vet jag att nånfick i uppdrag att pinna ner till den lokala leksaksbutiken och köpa nått cityset som Mimikry sedan byggde ihop i logen. En annan gång var det nån som lånade sin lillebrorsas löslego (osäker dock på om dom byggde med det).

Gratisfestival i Östergötland? Nykvarnsfestivalen?
?

Clarmo

Nej inte den, scribble i Mjölby, den är numera nerlagd. Men storheter som Mimikry och Sator har förgyllt den festivalen.

lingonfil

Grid Vrick är ett hemplanerarverktyg i Lego.

Jag kan inte säga att jag är helt såld på idéen. Men det är intressant ändå hur ofta Lego förekommer i sådana sammanhang.

Nextuz

Citat från: Clarmo skrivet 16 maj 2016 kl. 15:31
Kanske egentligen inte hör hemma här men jag kör ändå. För några år sedan så extraknäckte jag en del som ljud och ljustekniker. I samband med att jag arbetade på en gratisfestival i Östergötland och var involverad i en del planeringsarbete inför festivalen så fick jag ta del av Mimikrys raider (typ kravlista). För er som inte vet vilka Mimikry är så säger jag bara Hjalle & Heavy. Nu till saken, i deras raider så hade de visa krav angående att Lego skulle finnas tillgängligt i deras loge. Exakt vad för Lego eller hur mycket kommer jag inte ihåg tyvärr....

Det är nu jag kan göra en "jag mötte Lassie" :P
Jag brukar umgås med Hjalles storasyster :D

Clarmo

Citat från: Nextuz skrivet 19 maj 2016 kl. 09:39
Citat från: Clarmo skrivet 16 maj 2016 kl. 15:31
Kanske egentligen inte hör hemma här men jag kör ändå. För några år sedan så extraknäckte jag en del som ljud och ljustekniker. I samband med att jag arbetade på en gratisfestival i Östergötland och var involverad i en del planeringsarbete inför festivalen så fick jag ta del av Mimikrys raider (typ kravlista). För er som inte vet vilka Mimikry är så säger jag bara Hjalle & Heavy. Nu till saken, i deras raider så hade de visa krav angående att Lego skulle finnas tillgängligt i deras loge. Exakt vad för Lego eller hur mycket kommer jag inte ihåg tyvärr....

Det är nu jag kan göra en "jag mötte Lassie" :P
Jag brukar umgås med Hjalles storasyster :D

Snyggt!  :D


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.