Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Jag hann också läsa, så det fungerade ett tag.

AndersI

"Svenska legoföreningen"? Du får trimma dina journalister bättre så de kan stava till swebrick!

Roger Brickjet

Citat från: AndersI skrivet 09 januari 2014 kl. 16:39
"Svenska legoföreningen"? Du får trimma dina journalister bättre så de kan stava till swebrick!
"Svenska legosällskapet" blev det en bit ner, känns lite större...vi kanske ska byta namn? :)

Record

Citat från: Roger Brickjet skrivet 09 januari 2014 kl. 17:11
Citat från: AndersI skrivet 09 januari 2014 kl. 16:39
"Svenska legoföreningen"? Du får trimma dina journalister bättre så de kan stava till swebrick!
"Svenska legosällskapet" blev det en bit ner, känns lite större...vi kanske ska byta namn? :)

Ett bra sätt att isolera sig :D på nästa event då våra danska vänner kommit.  Let me introduce to you  "The Swedish Lego Society" känns som lite väl mycket Stig-H över det ;) ;D
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skafte

Jo. Jag sa "svenska legoföreningen Swebrick" för att han skulle begripa. Men det är en del annat som han konstruerat själv också. Han är ingen favoritjournalist direkt.

mechamike

#1100
[/RANT]
Alltid trist med skribenter som ersätter saklighet med egna konstruktioner.

Men jobbar man med familjesidan reportage så är det väl lätt att man slår dövörat till, försjunker i tankar på annat och skriver ner några stödord som flyger förbi som man sedan åter på redaktionen får sitta och gissa betydelsen av och försöka fylla upp mellanrummen med ord som passar vad man tror läsaren vill ha.  Sen kan det ju vara svårt att komma ihåg vad som sas av Legokillen, Kaninhoppningsflickan, Hundutällningstanten, Ordföranden för Liljekonvaljeblommans bevarande, Agda som firar 101 och Gösta som bor för nära utfarten från grustäkten, innan man är tillbaka vid sin Mac.

Alla uppfattar väl en situation olika men det är trist när man anstränger sig för att själv vara saklig och presentera fakta som sedan faller bort. Man skulle önska att Apple gjorde en I-diktafon, så att diktafonen kunde slå igenom i journalistyrket , skulle nog bidra till mindre fel i artiklar.  ::)

Jag begär alltid att få granska innan något publiceras för att förvissa mig om att jag citeras rätt de numera ytterst få gånger jag ställer upp. Något som jag tycker Swebrick pressansvarige borde ta efter ;)

[/end RANT]
?

Frederic

Läste Norweigans egna tidning vilket innehöll ett reportage om just LEGO!
Har lagt upp hela repotaget i mitt galleri där alla bilder är oförminskade så alla kan läsa texten.
Hoppas någon finner det intressant.

http://lego.jerrypinto.se/#!home Bara gå in i albumet och scrolla längst ner


Nextuz

Citat från: Frederic skrivet 11 januari 2014 kl. 20:40
Läste Norweigans egna tidning vilket innehöll ett reportage om just LEGO!
Har lagt upp hela repotaget i mitt galleri där alla bilder är oförminskade så alla kan läsa texten.
Hoppas någon finner det intressant.

http://lego.jerrypinto.se/#!home Bara gå in i albumet och scrolla längst ner


I webversionen så kan man se en bild på armar.. men vad är dem till? :O


marpe

Citat från: mechamike skrivet 10 januari 2014 kl. 08:41
Alla uppfattar väl en situation olika men det är trist när man anstränger sig för att själv vara saklig och presentera fakta som sedan faller bort. Man skulle önska att Apple gjorde en I-diktafon, så att diktafonen kunde slå igenom i journalistyrket , skulle nog bidra till mindre fel i artiklar.  ::)
I-Dictator?  :)

bileam

Citat från: Nextuz skrivet 11 januari 2014 kl. 22:00
I webversionen så kan man se en bild på armar.. men vad är dem till? :O
Tror att det är duplo-armar. De har det där tjockare fingret i mitten på handen.

Kvarnbacka

Två smått bekanta swebrickare syns i ett reportage i Mitt Dalarna i dag. Det är signerat TT, så det förekommer säkert på fler håll i landet.

sjerdna

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 15 januari 2014 kl. 17:22
Två smått bekanta swebrickare syns i ett reportage i Mitt Dalarna i dag. Det är signerat TT, så det förekommer säkert på fler håll i landet.
Finns att läsa på nätet också verkar det som... Länk

#Andreas

Majkel

Morgonpasset i P3 pratade i förbigående om "meth-labbet" från "breaking bad". De hade leksaker till barn perspektivet och kom aldrig fram till att det kunde röra sig om en vuxenhobby.

En öppning för oss att förklara vårt och skaparens perspektiv! De verkar ofta kunna få in något telefonsamtal om intressanta saker i sitt körschema, så om någon vill jobba på sina 15 minuter, eller bara vara med och göra bra radio så går det säkert att höra av sig till redaktionen.

Svartkrut

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 15 januari 2014 kl. 17:22
Två smått bekanta swebrickare syns i ett reportage i Mitt Dalarna i dag. Det är signerat TT, så det förekommer säkert på fler håll i landet.

var det detta månntro... http://hd.se/mer/2014/01/02/aldrig-for-gammal-for-lego/   två väldigt kända swebrickare och så lilla jag  :P

Kvarnbacka

Citat från: Svartkrut skrivet 24 januari 2014 kl. 20:44
Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 15 januari 2014 kl. 17:22
Två smått bekanta swebrickare syns i ett reportage i Mitt Dalarna i dag. Det är signerat TT, så det förekommer säkert på fler håll i landet.

var det detta månntro... http://hd.se/mer/2014/01/02/aldrig-for-gammal-for-lego/   två väldigt kända swebrickare och så lilla jag  :P

Japp, det var det. Jag såg inte den tredje kändisen förrän jag läste texten ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.