Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

BR öppnar ny butik-tråden

Startat av Tobbe Arnesson, 23 september 2011 kl. 08:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Hoj!

Kan vi inte ha det här i en egen tråd och försöka ha så god framförhållning det går? Igår öppnades en i Västerås och en mellan Helsingborg och Malmö, för något år sedan var det en i Uppsala. Gemensamma nämnare är att de har halva priset på LEGO under premiärdagen.

I slutet av oktober är det dags för Ö-vik lyckades jag Googla mig till:

BR Leksaker går norrut
2011-08-30 06:36

Leksakskedjan BR gör sin första etablering i norra Sverige när de i slutet av oktober öppnar en butik i Oskargallerian i Örnssköldsvik.

http://www.dagenshandel.se/dh/dagensh.nsf/0/F2EE7446B7813514C12578FC001F6EA3
http://www.oskargallerian.se/SE/NewsItem.aspx?News_ID=36


Är det fler på gång?
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Riktigt bra tråd Tobbe! Den här borde vi haft för längesedan!!
Jag har inget att fylla på med i dagsläget, men kommer helt klart ha koll på denna i framtiden.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

#2
Hade vi inte nån medlem som jobbar på BR?

Jag har ett förslag till BR:


"Ska DU öppna butik? Vill DU att DIN öppning blir en dundersuccé ?
HYR EN KÖ
Nu kan du får en 100m lång kö av Lego entusiaster framför din butik, Vi på Swebrick.se erbjuder en lång ringlande kö framför dörrarna redan innan dörrarna öppnas.

maila till info@swebrick.se för mer information
?

Tobbe Arnesson

Hehe, fast jag tror inte vi riktigt är kundgruppen de vill ha. Vi öppnar väl bara plånkan när de sänker priset rejält.

De lär knappast tjäna något på det de säljer, förutom marknadsvärdet och vi är fel kundgrupp.
Blogg: Robotkampen

Stigge72

Det där behöver ju inte bara vara för BR... Vilken annan butik som helst (som har lego, och säljer det till kraftigt reducerat pris på öppningsdagen) kan få hyra en kö. ;)
De skulle kanske rentav kunna få hyra byggare/byggen, om de kan sörja för en adekvat bevakning och/eller inneslutning.


micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Tobbe Arnesson

På torsdag är det dags i Ö-vik:

Grand Opening för BR Leksaker på övre plan i Oskargallerian!

Torsdagen den 27 oktober kl.10:00!!
Blogg: Robotkampen

sandpeople

Vilka ska dit?

Är det bekräftat att det kommer vara 50% rabbat på LEGO?

Tobbe Arnesson

Jag hade gärna varit dit, men trots att jag nu befinner mig tre timmar närmare är det fortfarande fyra timmar resväg kvar - enkel resa.

Har inte sett någon bekräftelse någonstans, borde synas i lokalmedia idag? Eller hur brukar de annonsera om det?
Blogg: Robotkampen

Duchessa

Jag bor i Umeå, så det är grannstaden... men ändå 11 mil bort. Jag undrar också om det finns nån bekräftelse på att det verkligen är 50% på allt?

Tobbe Arnesson

Ringa och fråga? Telefon: 0757282267
Blogg: Robotkampen

Westberg

I Örnsköldsviks allehanda har BR en helsidesannons där det står förjande:

Öppningsfest
50% rabatt på lego

Erbjudandet gäller endast torsdagen den 27 oktober 2011 hos BR-leksaker, Oskarsgallerian, Örnsköldsvik.

Tyvärr är jag inte hemma förens tidigast 17:00, så att stå först i kön är uteslutet för mig.

pacc

#13
BR på Nova Lund (skåne) har ju haft stängt från 17-31/januari för ombyggnad,
om någon får nys om något öppningserbjudande kan ni ju uppdatera tråden.

- Glöm det, hittade hemsidan och det var tydligen idag i så fall, då hade man nog sett någon annons.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.