Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebricks egen flickr grupp

Startat av sweMezza, 19 september 2011 kl. 19:09

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonfil

#135
Genomförandet av en helt ny design var minst sagt klumpigt! Jag tycker att minimum är att man informerar om att det kommer stora förändringar snart och låter en få förhandstitta på layouten. Som det var nu så bara vände de uppochned på allting över en natt, utan förvarning! Då spelar det ingen roll om den nya siten är bättre, man känner sig förbisedd och då blir man sur.

Den här bilden tycker jag sammanfattar det hela ganska bra. http://www.flickr.com/photos/blake-foster/8760071208/
Tidigare var det en massor av vit yta, en massa text, 20 saker som pågick samtidigt. Nu är det minimalt med text, maximalt med bilder och menyer och liknande är mer undanskuffade. Jag tycker bilden visar hur mycket bättre den nya siten är, tvärtom vad upphovsmannen tycker.

Sen tycker jag det finns grejer som är feltänkta. man har gjort en "feed" av ens första-sida. Jag tycker det är bra att de renodlar första-sidan, men en vanlig flickr "stream" vore mycket bättre. Sen måste de införa lite mer översikt. Förut var det 100% översikt, nu är det 0%. Det är lite väl drastiskt.

o0ger

Det verkar som att många flyttar till www.ipernity.com nu. Jag tänker testa det, det verkar rätt ok.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Citat från: o0ger skrivet 25 maj 2013 kl. 23:06
Det verkar som att många flyttar till www.ipernity.com nu. Jag tänker testa det, det verkar rätt ok.
Dito
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Citat från: Magnus den store skrivet 23 maj 2013 kl. 22:37
Läsvärt om några ändringar: http://www.flickr.com/new/

Jag har lite svårt för den svarta bakgrunden men annars är merparten av mina favoritfunktioner kvar.

Citat från: Gideon skrivet 23 maj 2013 kl. 16:21
Jag förstår inte riktigt vad man ska vara betalande användare för längre (har inte varit det tidigare, men hade räknat med att börja betala när jag nådde 200 bilder), är det bara för att slippa reklamen nu?

Har varit inne på samma tanke men nu blir det nog inget medlemskap. För $50/år slipper du reklamen och för $500/år får du en extra terabyte.

Citat från: swestar skrivet 23 maj 2013 kl. 21:35
Citat från: Magnus den store skrivet 21 maj 2013 kl. 18:44
Nu är det View: Justified" för hela slanten, en inställning som jag ratade när den dök upp för ett tag sedan.
"Justified" ratar jag fortfarande.  :)

Japp det gör jag också nu. Har ställt in view på square thumbnails igen, nu när det går.
Hur ställer du in det? Hittar f-n ingenting ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Teabox

Citat från: swestar skrivet 25 maj 2013 kl. 23:22
Citat från: o0ger skrivet 25 maj 2013 kl. 23:06
Det verkar som att många flyttar till www.ipernity.com nu. Jag tänker testa det, det verkar rätt ok.
Dito

Har också gått i samma tankar. Ska bara komma på ett smidigt sätt att flytta alla mina bilder (eller de flesta iaf).

Mirandir

Citat från: lingonfil skrivet 25 maj 2013 kl. 14:32
Genomförandet av en helt ny design var minst sagt klumpigt! Jag tycker att minimum är att man informerar om att det kommer stora förändringar snart och låter en få förhandstitta på layouten. Som det var nu så bara vände de uppochned på allting över en natt, utan förvarning! Då spelar det ingen roll om den nya siten är bättre, man känner sig förbisedd och då blir man sur.

För att göra saken "ännu bättre" så visade man faktiskt upp designen i förväg för åtminstone en del folk men man struntade i princip i den feedback som gavs på den nya designen.

Personligen så har jag inte så mycket emot den nya designen annat än att man snabbt tröttnar på de där snurrande bollarna som visas i väntan på att bilden ska ladda...


Förövrigt så gällande den utökade statistiken så såg jag att det enbart är de som har f.d. pro-konton som har tillgång till den. De nya betalabbonemangen har inte någon tillgång till den typen av statistik. Så det nya $50/år är i praktiken bara en svindyr Ad-blocker.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Larry Lars

Citat från: Teabox skrivet 26 maj 2013 kl. 12:31
Citat från: swestar skrivet 25 maj 2013 kl. 23:22
Citat från: o0ger skrivet 25 maj 2013 kl. 23:06
Det verkar som att många flyttar till www.ipernity.com nu. Jag tänker testa det, det verkar rätt ok.
Dito

Har också gått i samma tankar. Ska bara komma på ett smidigt sätt att flytta alla mina bilder (eller de flesta iaf).

länk till ipernity-Flickr-import-info
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Magnus den store

Jag kan inte se min egen photostream längre, men jag kan se andras.

Citat från: swestar skrivet 25 maj 2013 kl. 23:32
Citat från: Magnus den store skrivet 23 maj 2013 kl. 22:37
Japp det gör jag också nu. Har ställt in view på square thumbnails igen, nu när det går.
Hur ställer du in det? Hittar f-n ingenting ;)

Det verkar bara fungera i Group Pool. Högst upp till höger finns en sökruta, under denna finns en dela-funktion och därunder finns
visningsinställningar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swestar

Citat från: Magnus den store skrivet 26 maj 2013 kl. 17:49
Jag kan inte se min egen photostream längre, men jag kan se andras.

Citat från: swestar skrivet 25 maj 2013 kl. 23:32
Citat från: Magnus den store skrivet 23 maj 2013 kl. 22:37
Japp det gör jag också nu. Har ställt in view på square thumbnails igen, nu när det går.
Hur ställer du in det? Hittar f-n ingenting ;)

Det verkar bara fungera i Group Pool. Högst upp till höger finns en sökruta, under denna finns en dela-funktion och därunder finns
visningsinställningar.
Jag som e dum lr. får ej till det ???
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Magnus den store

Citat från: swestar skrivet 26 maj 2013 kl. 22:41
Jag som e dum lr. får ej till det ???

Nja, det kan vara så enkelt att kodningen inte funkar med din dator. Jag hittar inställningen vid pilen, men som sagt, det verkar bara fungera när man är inne i en grupp pool.

http://www.flickr.com/groups/lego/pool/

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swestar

Citat från: Magnus den store skrivet 26 maj 2013 kl. 23:03
Citat från: swestar skrivet 26 maj 2013 kl. 22:41
Jag som e dum lr. får ej till det ???

Nja, det kan vara så enkelt att kodningen inte funkar med din dator. Jag hittar inställningen vid pilen, men som sagt, det verkar bara fungera när man är inne i en grupp pool.

http://www.flickr.com/groups/lego/pool/
Satt å pilla lite efter jag fråga, fått till det nu :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Roger Brickjet

Citat från: Magnus den store skrivet 26 maj 2013 kl. 23:03
Citat från: swestar skrivet 26 maj 2013 kl. 22:41
Jag som e dum lr. får ej till det ???

Nja, det kan vara så enkelt att kodningen inte funkar med din dator. Jag hittar inställningen vid pilen, men som sagt, det verkar bara fungera när man är inne i en grupp pool.

http://www.flickr.com/groups/lego/pool/
Tack! Nu får ögonen vila på ett par sidor i alla fall :)
Det värsta med justified är ändå att bilderna ibland beskärs brutalt fult, med square thumbnails vet man i alla fall oftast att det inte är så fotografen tänkt sig det.

Larry Lars

Raseriet har lagt sig och jag har tänkt att jag skall ge tjänsten en chans. Det måste gå att fundera ut inställningarna som bäst tjänar syftet att visa upp och katalogisera egna byggen.

Dock så har förändringarna redan fört med sig att jag nästan helt slutat att titta på andras byggen :(, vilket kommer att göra mej till en ganska självcentrerad medlem i lego-communityn på Flickr. ;)

På bloggar som t.ex. Brothers Brick brukar jag skippa att kika vidare på fler bilder om dessa ligger på "MOC Pages". Nu har tyvärr även Flickr hamnat i den listan. Ett oresonligt beteende kanske, men som många andra vuxna legobyggare så har jag mina knepigheter. ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Jag tror att det är bäst att försöka fortsätta med flickr som om inget har hänt. Det känns dumt att sprida ut oss AFOLs på flera tjänster. Vi kan aldrig få alla att flytta till tex ipernity.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Teabox

Har flyttat över alla mina bilder till Ipernity nu och tänker köra dubbelt ett tag. Inte like roligt att bläddra runt på Flickr längre, men Ipernity har inte samma volym av LEGO-byggare ännu. Får se om man väljer en exklusivt i framtiden.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.