Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebricks egen flickr grupp

Startat av sweMezza, 19 september 2011 kl. 19:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Jag håller med Skrytsson och de Gothia.

Jesperallen

Förstår hur ni tänker, tänkte samma tanke om mig själv redan när jag lagt in dem i gruppen men visste inte hur jag får bort dem. Hur "ogruppar" jag bilder som jag lagt till en grupp?

Skrytsson

Citat från: Jesperallen skrivet 05 november 2011 kl. 22:22
Förstår hur ni tänker, tänkte samma tanke om mig själv redan när jag lagt in dem i gruppen men visste inte hur jag får bort dem. Hur "ogruppar" jag bilder som jag lagt till en grupp?

Då du befinner dig inne i grupp-poolen och har muspekaren på dina bilder borde det ovanför thumbnailen dyka upp ett kryss. Klicka på krysset så försvinner bilden från gruppen.

Jesperallen

Strålande, tack! Håller med om att det blir lite luftigare och mer överskådligt om vi håller oss till lite färre bilder.

mechamike

#94
Tackar att ni själva tog tag i hur många bilder man ska tagga mot grupp poolen! Jag satt och klurade på den biten när ni själva styrde upp det!
Jag har moderator rättigheter även till Swebrick's Flickr grupp så jag kommer hjälpa till att hålla ordning även där.
Är det större byggen så tycker jag att 2-3 bilder kan vara på sin plats att tagga upp (förutsatt att de inte är i stort sett identiska och visar samma sak/vinkel. En översikts bild och 1-2 bilder på nån detalj är väl vettigt..

Mindre byggen kommer jag begränsa till en.
Jag är inte superaktiv inne på Flickr så ser ni något där som verkar olämpligt så får ni gärna PM'a mig här inne.



?

Larry Lars

Citat från: Skrytsson skrivet 05 november 2011 kl. 22:34
Då du befinner dig inne i grupp-poolen och har muspekaren på dina bilder borde det ovanför thumbnailen dyka upp ett kryss. Klicka på krysset så försvinner bilden från gruppen.

..och vill du ta bort en bild från flera grupper samtidigt kan du ta bort på samma sätt som du lägger till på bildens sida under "Actions" med funktionen "Add/Remove from group".
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Jesperallen

Vet inte om frågan platsar här...

Funderar på att uppgradera till PRO på Flickr och undrar då om det är värt det? Är det några av er därute som har erfarenhet?

Stigge72

Citat från: Jesperallen skrivet 19 april 2012 kl. 19:56
Vet inte om frågan platsar här...

Funderar på att uppgradera till PRO på Flickr och undrar då om det är värt det? Är det några av er därute som har erfarenhet?
Jag tror att det har diskuterats förut, men minns inte exakt var...

Teabox

Citat från: stigge72 skrivet 20 april 2012 kl. 17:56
Citat från: Jesperallen skrivet 19 april 2012 kl. 19:56
Vet inte om frågan platsar här...

Funderar på att uppgradera till PRO på Flickr och undrar då om det är värt det? Är det några av er därute som har erfarenhet?
Jag tror att det har diskuterats förut, men minns inte exakt var...

Found it http://www.swebrick.se/index.php?topic=2236.0 :)

Jesperallen


-DoNe-


Magnus den store

Finns det en gräns hur många grupper det går att vara medlem i utan ett pro-konto?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Mirandir

Citat från: Magnus den store skrivet 07 oktober 2012 kl. 07:55
Finns det en gräns hur många grupper det går att vara medlem i utan ett pro-konto?

Nej, den enda begränsningen rörande grupper jag känner till i icke-pro är att du kan lägga upp en bild i max 10 grupper. Med pro utökas gränsen till 60 grupper.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Larry Lars

Jag tänkte att jag åter igen skulle slå ett slag för att gå "pro"!
Förnyade precis för ett år och ser att det dragits 168 kr och 66 öre. Ett överkomligt pris och det blir ännu lite billigare om du förnyar för två år i taget.

Flickr är verkligen bra och de skall ha heder av att så mycket ändå går att använda under gratiskontot. Bara det tycker jag är ett skäl att så småning om uppgradera.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

de Gothia

Jag är med pro! Skönt att slippa snåla med bilderna! :) de andra finesserna har jag inte märkt av/kollat in än

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.