Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebricks egen flickr grupp

Startat av sweMezza, 19 september 2011 kl. 19:09

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Sådär nu har jag laddat upp en bild från min mobil och lyckats dela den med gruppen..

Jag är nöjd..  :) Jag har kommit över Flickr tröskeln.. till slut...
?

Teabox

Jag föreslår att vi gör den här tråden till en sticky så ny medlemmar lätt hittar den.

AndersI

Kanske någon van flickr-användare kan förklara varför vissa bilder syns oavsett om man är inloggad eller inte medan andra (min t.ex.) bara syns när man är inloggad?

Ej inloggad: 27 bilder visas
Inloggad: 38 bilder visas

de Gothia

Citat från: AndersI skrivet 20 september 2011 kl. 15:55
Kanske någon van flickr-användare kan förklara varför vissa bilder syns oavsett om man är inloggad eller inte medan andra (min t.ex.) bara syns när man är inloggad?

Ej inloggad: 27 bilder visas
Inloggad: 38 bilder visas

jag har samma sak, mina bilder syns inte när jag är utloggad..?

AndersI

Hmm, kan det vara att vi är nya flickr-användare - har nästan för mig jag såg nånting om det under registreringen/konfigureringen. Orkar inte leta reda på det igen i vimmel-interfacet, men någon kanske vet?

Myko

#20
Det beror nog på hur ägaren valt att dela bilderna. Bara de som är Publika syns när man inte är inloggad.

Edit: Nej det stämmer inte.

Edit 2: Kan det vara Your Account -> Privacy and Permissions -> Hide your stuff from public searches

de Gothia

Citat från: AndersI skrivet 20 september 2011 kl. 15:59
Hmm, kan det vara att vi är nya flickr-användare - har nästan för mig jag såg nånting om det under registreringen/konfigureringen. Orkar inte leta reda på det igen i vimmel-interfacet, men någon kanske vet?

läste det med nånstans. fast var det inte att våra bilder inte syntes förrän man publicerat 5 eller mer..? Och det har jag gjort...

AndersI

Eller var det fem publiceringstillfällen?

mechamike

?

Ras 74

Ja! Skulle kunna vara nästa Vig till "Gissa filmen" tråden.
Jag hade kunnat... kanske...
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Så här ser det ut för den oinvigde just nu (att inte ena Skrytssons syns beror sannolikt på att jag AdBlockat bilderna han har i sin signatur):
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 20 september 2011 kl. 16:17(att inte ena Skrytssons syns beror sannolikt på att jag AdBlockat bilderna han har i sin signatur):

Så här befriande ser förresten det ut:  :P
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

#27
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 20 september 2011 kl. 16:19
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 20 september 2011 kl. 16:17(att inte ena Skrytssons syns beror sannolikt på att jag AdBlockat bilderna han har i sin signatur):

Så här befriande ser förresten det ut:  :P

Haha. Är de så jobbiga att titta på? :P

Stör du dig på mina små miniatyr-bilder lär du ha det väldigt jobbigt att surfa runt på t ex Eurobricks :P

mechamike

Ja!...  ;)*host

Noterade att jag satt titta rättigheterna fel på min bild. (Tack Tobbe och Ras)

?

Teabox

Citat från: Skrytsson skrivet 20 september 2011 kl. 16:27
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 20 september 2011 kl. 16:19
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 20 september 2011 kl. 16:17(att inte ena Skrytssons syns beror sannolikt på att jag AdBlockat bilderna han har i sin signatur):

Så här befriande ser förresten det ut:  :P

Haha. Är de så jobbiga att titta på? :P

Jag vill inte vara elak mot dig Skrytsson men jag är inte så glad för din signatur heller.

Jag kunde inte läsa trådar på Eurobricks förrän jag hittade "stäng av signaturer"-inställningen. Folks signaturer bröt av flödet i konversationen hela tiden tyckte jag. Blev mycket skönare att vara på Eurobricks efter man slagit på den inställningen.

Jag förstår att du vill visa upp dina verk, men här på Swebrick borde det väl räcka med en tråd per verk för att få vår uppmärksamhet :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.