Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Visa upp din/dina LEGO arméer

Startat av Gordonblixt, 27 augusti 2011 kl. 16:58

Föregående ämne - Nästa ämne

janhansson

Systar-systemets armé.

Valthornet

Såg tråden av en slump och kom på att jag har 80 BR gubbar liggandes. Hade nog tänkt göra en stop motion någon gång i framtiden med alla.

janhansson

Jag håller på med att försöka bygga en liten armé (eller snarare en bataljon) av blå och röda imperiesoldater från pirat-temat.
Tanken är att få ihop ett kompani av varje av varianterna från -89, -92, -09, och -15, Här har vi det sistnämnda.


Officerarna kommer behöva lite mer variation på huvuden, men soldaterna funkar bra som de är.

De övriga tre kompanierna är i behov av fler soldater. Här har vi en mindre del av första och andra kompanierna som passerar en flod.

janhansson

Nu har jag fått ihop tillräckligt många soldater till första kompaniet.



mortil

Min artilleri hylla.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

janhansson

Jag har tänkt mig att tredje kompaniet ska få vara en kombinerad artilleri och högkvartersenhet.
Här har vi en enkel hästdragen kanon (ursprungligen baserad på kanonen i ).
Ska bygga fler + en/flera kärror för ammunitionen när jag fått hem lite fler kärrhjul.


janhansson

Andra kompaniet. Fyra av de fem officerarna har fått andra huvuden. Lyckligtvis så vill jag inte byta ut soldaternas huvuden  ;D


nic89

Dessa fann jag lättåtkomligt har nog fler på andra ställen  ::) 8) ;D

43st alla inte strikt original då de skall vara lite variation i landskapet jag bygger på. Alla har dock ice planet torso båda variationerna. Har också motorsågarna till de flesta dock ej med på bild.
Följ mig gärna på instagram (ice Planet 2002, Blacktron2):
https://www.instagram.com/p/B4mQ3TWpFNy/?igshid=18l0as06l4r26

mortil



Min samling då (förutom helikoptrar)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

CopMike

Citat från: mortil skrivet 25 november 2020 kl. 18:58
Min samling då (förutom helikoptrar)
Imponerande byggen, snyggt klossat :)!

Joacim


Kvarnbacka

Ole's Red and White Army. :)

footos

Min lilla alvarmé

ColA


Record

Citat från: ColA skrivet 14 februari 2021 kl. 06:13
Blå rockarna

Grymt, räcker ju till ett helt inbördeskrig  ;).
Förövrigt är det en favorittorso, jag funderade kring dessa när jag höll på med en karorlinerarme, tror nästan jag byggde nån 16x16 med sådana för länge sen.
Friskt satsat, hälften vunnet..

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.