Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Volvo PV 544, 1962 års modell (ungefär)

Startat av AndersI, 14 augusti 2011 kl. 21:33

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

#90

Stigge72

Väldigt stiligt, och mycket hög igenkänningsfaktor!

Den enda jag kan komma på så här är att jag tror att baklucka eventuellt skulle gå en knopp kortare ner längst ut i nedre hörnen... ;)

Nextuz

Herre Anders... vilken skapelse... Ruuuskigt snygg :D

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Ras 74

Ser bra ut Anders! Den gamla teknik gubben på sista bilden ser ut som ett spinkigt liten barn i den skalan ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Silence101

Vilket bygge!!!!
Gillar detta riktigt mycket.
Jag ser att du rundat av bakkanten på framskärmen. Jag såg den kantigare versionen och retade mig lite på den. Det blev mycket bättre så här.
Vill ha ett exemplar  :P
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

robban

#97
Riktigt läcker Anders!!

Men...skulle det gå att få in en 6005 med en 6091 innanför, på bakskärmen? tror det skulle sitta fint för bakskärmarna är ju grymt runda igentligen.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Tobbe Arnesson

Stiligt Anders! Den där kan du vara riktigt stolt över!
Blogg: Robotkampen

Illuwatar

Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

SuperMario

Instämmer helt i lovsången!!

Grymt snygg PV blev det!!

AndersI

Tack alla! Det värmer att höra att man inte är ensam med att uppskatta modellen :)   Det har ju trots allt blivit några timmar (och pengar för bitkomplettering).

Spridda svar:

stigge72: Bakluckan är en av de första delarna jag gjorde 'klart', så den ligger högt på listan över omarbetningar. Men när det gäller rundningen är svaret både ja och nej. Hela bakluckan borde vara bredare (bara 1 stud breda slopes i kanterna), rundningen i underkant är i verkligheten mindre än framskärmens rundning, därav Nej. Jag får se vad det blir av det...

Ras: Jo, jag lider brist på lämpliga gubbar att sätta i bilen. LEGO har väl inte gjort några som är stora nog? Det får bli frihandsbygge av gubbar, med andra ord.

robban: Jag tror du har helt rätt! Om bara nån 'lånar' mig två svarta 6005 så bygger jag om (6091 har jag gott om - numera).


Teabox


Ras 74

Citat från: AndersI skrivet 27 oktober 2011 kl. 11:23Ras: Jo, jag lider brist på lämpliga gubbar att sätta i bilen. LEGO har väl inte gjort några som är stora nog? Det får bli frihandsbygge av gubbar, med andra ord.

Vill man gärna ha en gubbe eller flera brevid så kan man ju göra det.
Personligen tycker jag inte att en sådan modell behöver det.
Men du skulle ju kunna brick-bygga ett par ala LEGOLAND stucket.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Huvudfoting

Fantastisk!

Mycket barndomsminnen kring den bilen :) Kanske låna däcken från Camper T1 10220, så du får den snygga vita randen (om dom inte är för små dvs)?


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.