Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC: Black Knights mansion

Startat av Green2, 23 februari 2012 kl. 14:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Green2

Min senast MOC.
Jag kör som vanligt på ett medeltida tema. Denna gång med den gamla hederliga "titt hus" varianten.
Får en om jag bygger en "baksida" till huset med. Skulle varit rätt så roligt att ha en del till.
Men jag har fått lite ideér till ett annat bygge och jag har tyvärr inte bitar till att ha kvar detta och genomföra nästa...  :'(
Men innan jag begraver denna så får jag ju ta o lägga upp lite bilder.

AndersI

Tjusigt! Fast gångarna får mig att längta efter en påse Non-Stop (chokladlinser med karamellöverdrag, för den som ev. inte vet) :)

Hus med så här mycket inredning behöver knappast sin 'andra halva' - inredningen är ju en stor del av bygget, och det finns risk att man inte ser det så bra om huset är helt.

Tommy_la

Tjusigt bygge!
Utmärkt reklam för baksideslösa hus.
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

micke

Vilken fantastisk MOC, så många olika miljöer som du skapat, så mkt att se på
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

SuperMario

Verkligen finfint!!
Lekvänligheten uppskattar jag och  likaså alla detaljer.

Sollan

Snyggt! Så mycket roliga detaljer!

Teabox

Gillar det. Inomhusmiljöerna lyfter bygget :)

Jesperallen

Snyggt byggt! Gillar insidan mycket, gott om inspiration att hämta där.

Anna

Tankarna drar iväg... känsla av ett medeltida dockhus, det är positivt, då man får lust att leka lite grann... fast man är ju 40.

Stigge72


shutter

Trevligt bygge det där. ;D
Är det baserat på en befintlig byggnad eller fri fantasi?
referensbild?

Myko

Tjusigt, jag gillar den öppna baksidan, tycker inte du ska bygga nån vägg där.

Green2

Citat från: shutter skrivet 25 februari 2012 kl. 08:39
Trevligt bygge det där. ;D
Är det baserat på en befintlig byggnad eller fri fantasi?
referensbild?
Nja det finns ingen direkt referensbild, men som vanligt har man ju snurrat runt på swebrick o eb. så därifrån är nog den mesta av referenserna. resten är ur ren fantasi och den klassiska: gör om gör rätt

Citat från: AndersI skrivet 23 februari 2012 kl. 14:35
Tjusigt! Fast gångarna får mig att längta efter en påse Non-Stop (chokladlinser med karamellöverdrag, för den som ev. inte vet) :)
hehe ja så kan man ju med se på det, får skylla på min sambo det är alltid hon som står för landskapet och allt annat utanför byggnaden

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.