Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vilken legofärg gillar du bäst?

Startat av Skrytsson, 13 juli 2011 kl. 00:05

Föregående ämne - Nästa ämne

matgri

Jag gillar den blå färgen som påminner så mycket om Classic space.
Använder dock mest medium stone grey i mina byggen.
Saknas ju en blå tegelsten. Samtidigt har jag inte sett några hus i blått tegel i verkligheten. Så det kommer nog ingen sådan.
Så småningom skall det väl bli något bygge i Classic Space tema så jag får använda denna färg.

o0ger

Om jag tittar på mina byggen så är det vitt och svart som är mina favoritfärger. De återkommer i nästan allt jag gör.

Min sämsta färg är hela det rosa/lila färgspektrumet. Alla mina bitar i de färgerna ligger i samma låda och den öppnas typ aldrig.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Citat från: Nextuz skrivet 10 februari 2021 kl. 14:07
Citat från: Eriol skrivet 10 februari 2021 kl. 13:27
Citat från: andreaseldh skrivet 09 februari 2021 kl. 23:32
Jag går opposite topic och säger att den färg jag gillar minst är Medium Azure.

Jag tycker att det finns alldeles för många blå färger och för mycket blått Lego överhuvudtaget. Särskilt blå tak på byggnader är hemskt.

Blå är ju snyggt :D

Jag gör en skulptur nu och valde blått inte bara av konstnärlig anledning utan att det var en billig färg :P


AndersI

Den vars bitar räcker till aktuell idé, så jag inte behöver investera en massa...

matgri

Citat från: o0ger skrivet 11 februari 2021 kl. 11:38
Om jag tittar på mina byggen så är det vitt och svart som är mina favoritfärger. De återkommer i nästan allt jag gör.

Min sämsta färg är hela det rosa/lila färgspektrumet. Alla mina bitar i de färgerna ligger i samma låda och den öppnas typ aldrig.
[/quote
Jag har hört att många ser världen i svart eller vit.
Så då är det väl rätt? ;D

BeO

Vissa färger blir väldigt vackra i kombination. Som... typ... blått, grått och transgult  ;D

Men utanför mitt CS-nostalginördande så håller jag nog också mörka nyanserna av grönt, rött och blått som moderna favoriter. Det är bara så svårt att få tag på bitarna jag vill ha i dessa nyanser  ::)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.