Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad (vilket set) vill du ha dubbelt så mycket av?

Startat av shutter, 08 juni 2011 kl. 23:07

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Dubbelt så mycket LEGO blir tre gånger så roligt.

Man kan som här bygga ett hus att njuta av runt om. (Gäller de flesta av LEGO City modellerna).

Jag gillar tåg och byggde denna järnvägsstation 7997 från 2007 i LDD. Ett trevligt set jag vill ha två av.


Röd linje markerar gränsen mellan seten.

Vad vill/har du ha dubbelt så mycket av och vad skulle du bygga då/byggde du då?

thompabompa

Just det där setet faktiskt. Jag har suttit och funderat över just den här tågstationen och tänkt att jag borde köpa en till, just för att kunna bygga ihop dom på det här sättet.
Men du hann först ;-)

Stigge72

Jag tänker vara lite tråkig och skriva det vi alla tänker och vill (egentligen).. tror jag..

Legobitar! :)

Fast sedan finns det ju vissa som man vill ha 4 ggr så många av.... :P

robban

minst dubbelt så mycket plats och bygga på vore ju nice..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Teabox

Dubbelt så mycket förvaringsutrymme hade inte varit helt fel :)

Peewit

Jag gjorde denna av två st 7947 för något år sen. När jag köpt och byggt settet fick jag ideen att ett till lika dant skulle göra det mycket bättre så det var bara att åka tillbaka till affären.



Mer bilder och mina funderingar runt settet finns här:
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=44090&view=findpost&p=773943&hl=&fromsearch=1

Wineyard

Det finns en drös med set jag skulle vilja ha dubbletter av. Men jag skulle nog helst vilja ha det framtida Fire Temple (http://www.brickset.com/detail/?set=2507-1) i 2 ex.


Wineyard


shutter

Citat från: Peewit skrivet 09 juni 2011 kl. 18:14
Jag gjorde denna av två st 7947 för något år sen.
Visst är det fint när det blir lite volym av det. Snyggt.

Eldtemplet i Ninjagoserien står på min önskelista men bara ett ex dock. planerar i stället att kombinera ihop det med spinjutsu dojo...

Håller också med om att det krävs plats både för att bygga och förvara allt LEGO.

de Gothia

tid och utrymme! :) ett eget rum istället för min furvind hade varit nice, men jag ska nog vara nöjd med vinden! :)

Sirre

Sjukvårds-setten i City-temat från omkring 2005-2006.

Har en del, men jag önskar att jag hade köpt på mig mer när de fanns till salu... :(

Ras 74

I princip alla Star Wars modeller som är system.
Och i princip så är det vad jag köper med  ;D
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Dubbelt så mycket fritid (utan att inverka på inkomst) vore inte så tokigt faktiskt. Helst skulle man jobba lördag-söndag och vara ledig måndag-fredag. ;)
Blogg: Robotkampen

Anders Nolberger

Min bror har gjort precis så men det var också ganska tråkigt för alla jobbar ju när man är ledig...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.