Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vinnare i byggtävlingen Svenska Skrifter

Startat av Etzel, 20 mars 2011 kl. 22:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel



Då var det avgjort!
Efter noggrann rösträkning kan jag konstatera att vinnare i Stora Kategorin är:
shiftaltcmd - Ronja Rövardotter av Astrid Lindgren

Som pris får du välja mellan antingen:
8053 Mobile Crane

eller
8098 Clone Turbo Tank


Vinnare i Lilla kategorin blev:
AndersNolberger - Mamma Mu fiskar av Jujja och Tomas Wieslander

Du får i pris välja mellan det som shiftaltcmd väljer bort eller:
3182 Airport


Det lottade priset som vem som helst som ställde upp i tävlingen kunde vinna gick till:
marcus - Ronja Rövardotter av Astrid Lindgren

Detta pris består av det som AndersNolberger väljer bort.

Till sist, alla som ställde upp och röstade på i tävlingen hade chansen att vinna en serie 3 minifig. Den som hade turen med sig var Record.

Stort grattis till alla vinnare och ett stort tack till alla deltagare som med sina fina bidrag gjorde detta till en väldigt lyckad tävling!

Varsågoda att gratulera vinnarna i tävlingen här i den här tråden. Om ni har synpunkter på tävlingen så vill jag gärna höra dem också  :)

Till alla vinnarna!
Var vänliga att skicka ett PM till mig med adressuppgifter så att jag kan skicka era priser. shiftaltcmd, var vänlig och skriv vilket set du helst vill ha så kan jag meddela AndersNolberger om detta.

Stigge72

Grattis alla vinnare!

Och tack Etzel för en kul och spännande tävling!

Skafte

Grattis och tack för tävlingen!

Jag höll lite extra koll på lilla kategorin, och jag ledde faktiskt ett tag i början... Men helt klart rätt vinnare!

Tar ni med vinnarbidragen till Göteborg så man får se dem på riktigt, om ni inte rivit dem vill säga?

Mirandir

Ja, tack för en kul och spännande tävling. Bara synd att man inte van nått.  ;)

Men det var helt klart värdiga vinnare.
Legobloggen: http://legobloggen.com

shiftaltcmd

Nu känner man sig som en Oscars-vinnare. Tack till alla som röstade!
Jag tar gärna mobilkranen.

Måste säga att det var riktigt trevligt med en tävling. Det gjorde att man verkligen fick tummen ur och byggde klart.

Jag kommer tyvärr inte till Göteborg. Så tills vidare får ni nöja er med bilderna.
Och den måste repareras. Björkarna råkade ut för en olycka när Lilleman och hans kompis lekte häromdagen.
Lilleman anser att Lego ska man leka med och det är väl bara att hålla med även om pappa tycker att det är roligare att bygga.

AndersI

Tack för en trevlig tävling, och Grattis! till vinnarna!

Det var många byggen som var värda ett pris, så det var väldigt svårt att bestämma sig i röstandet, men jag tror inte någon kan protestera mot resultatet. Två välgjorda byggen, med idé bakom byggandet.

Mera tävlingar! Behöver inte ens vara med priser - huvudsaken är att vi får tummen ur, och bygger.


Rent röstningstekniskt skulle jag föredra att man inte kan se vad andra röstat förrän tävlingen är över, men det är väl lite krångligare att ordna?

mechamike

Stort Grattis till vinnarna!
Kul med så många fina bidrag!

Håller med Anders, fler tävlingar!   ;D
Vill man hålla resultatet hemligt så är väl PM ett enkelt sätt att lösa detta!
?

Myko

Grattis till vinnarna! Det var väldigt svårt att rösta med så många bra bidrag!

Tie Fighter


Ras 74

Grattis till Er som vann!
Det var väldigt mycke fina bidrag som kom in i denna kreativa tävling.

Stort tack till Etzel som både höll i tävlingen, och stod för fina priser till vinnarna.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Silence101

Grattis alla vinnare.
Detta var en kul tävling. Fler såna initiativ önskas. Precis som ni sagt innan så måste det inte alltid vara priser,
äran räcker gott och väl.
Tyvärr fick jag inte med något bygge denna gång. Men ska försöka vara mer aktiv i framtiden :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

blitz

Grattis till alla vinnare!
Var inte lätt att rösta när det fanns så många fina bidrag. Men två värdiga vinnare korades.
Grattis igen!

robban

Först en djup bugning i askan inför Etzel som arangerat och stått för priserna i denna trevliga tävling, väldigt fint gjort!

Och sen ett stort GRATTIS alla vinnare!! och kul att så många deltog!!

.... fast tur för er att jag har läs svårigheter och inte kunnat förkåbrat mig i våra svenska skrifter och där med inte kunnat deltaga ;)

.. skoja bara. :D
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

AndersI

#13
Citat från: mechamike skrivet 21 mars 2011 kl. 08:20
Vill man hålla resultatet hemligt så är väl PM ett enkelt sätt att lösa detta!

Nackdelen med PM är spårbarheten - det finns inget sätt för 'allmänheten' att kontrollera rösträknandet. Öppen röstning, som i den här tävlingen, medför att vi alla är 'Notarius Publicus' och en felräkning skulle snart upptäckas (är det någon som har kollat  ;) )

PM medför också extra jobb för arrangören, förutom ansvaret att inte slarva bort någon röst.

Enklast vore väl att använda forumets inbyggda poll-funktion, men även där är spårbarheten låg för allmänheten.

Etzel har säkert valt metoden därför att den är beprövad, spårbar och vanlig på andra forum (och det finns säkert skäl till att den är vanlig). Men det hindrar inte att jag gärna skulle se en sluten omröstningsmetod, om vi kan hitta ett effektivt, spårbart, sätt att genomföra den.


Edit:
Lyser det igenom att jag jobbar i mättekniksbranschen, där spårbarhet (den obrutna kedjan från referenser (typ arkivmetern i Paris) till mätresultat) är nödvändig för att slutresultatet ska ha någon relevans alls?

Ras 74

Jag tycker att det är upp till den som arrangerar tävlingen hur man vill göra sin omröstning.
Gör du en tävling Anders, så får du lägga röstningen precis hur du vill som du känner fungerar bäst för dig,
utan att det blir för jobbigt för dig att hålla reda på resultat.

Det går ju i ett PM svar att sammanställa allas röster efter avslutad röstning så alla som röstat kan kontrollera
sin egen röst. Men det kan kanske skickas dubbla PM till två olika som håller i tävlingen, och sedan jämföra de
resultat som kommit in mot varandras PM. Men det där lägger jag mig verkligen inte i.

Håller jag i en tävling framöver, så kommer jag köra på Etzels variant.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.