kontaktinformation LEGO Sverige

Startat av mordatre, 04 Mars 2011 kl. 07:23

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Någon som har ett fungerande nummer till Lego´s svenska kundtjänst? Numret på Lego´s hemsida (0080053...) gick ju inte att ringa till när jag försökte igår. Har skickat ett mail också som jag inte fått svar på ännu. Jag fick inga dubbla VIPpoäng när jag beställde 1:a Mars så jag vill gärna ha tag på dem. 
Har det diskuteras på forumet angående att de ändrade hur de räknar ut VIP poäng? I början så fick man ju VIP poäng på totalsumman (ex. 499 SEK gav 49 VIPpoäng) men nu räknar de poäng per vara så om man köper en vara för 9,99 så får man inga VIPpoäng alls för den varan.

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Ras 74

Dom håller på att flytta sitt kontor, så därför går det inte.
Så har det varit i ett par dagar, och deras nummer skall vara omkopplat till S@H.
Kan hända att det kommer fortgå även nästa vecka.

Tror att du kan få dem i efterhand om du bara har lite tålamod.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Superkalle

Sedan var det dessutom strul med Tele2's nät. Det gick inte att ringa utomlands igår förmiddag. Kan det varit det som spökade också?

Ras 74

Jag har fantastiskt mycket kunskap, vetande, information, know-how, LEGO, öl i kylen, vet om
hemligheter och mycket mycket mer, men om TELE 2 ligger nere är bortom min kunskap och mitt
intresse för den delen med. Tror att du behöver uppdatera den träbit du kallar telefon.
Släpp sarien och kom in i matchen för helsike. Och klipp dig! Du börjar se ut som en övervintrad hippie!!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Superkalle

Oh, förlåten mig, å vördade herr Ras, att jag yppade några små enkla ord i skuggan av eder stora visdom och kunskap.

(till alla andra: Nej, det är ingen schism som håller på att rullas upp här, bara Rickard som ville vara lite käck och rolig, och då fick han tillbaka fortare än....   ;D)
(fast å andra sidan var det nog jag som besserwissrade mig föst med Tele2-grejen, he, he)

Ras 74

Det är ju fredag, då får man väl gana sig lite (gana=Göteborska för "vara lite tokig").

mordatre

Inget mailsvar ännu, får väl se om det kommer något på måndag.  :(

Pekblom

mordatre

har inte prövat det numret Pekblom. Hursomhelst har 50 poäng kommit in på mitt VIPkonto. Verkar som om någon läst mailet trots allt och slängt in lite poäng så det blir väl bra.

micke

Följande nummer går till Svenska Kundtjänsten
0302 24400
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Superkalle

Summering hitills:

Alternativa telefonnummer till LEGO Sverige kundtjänst...använd det som passsar  :):

1) 00800 5346 5555
2) 020 597650
3) 0302 24400

Öppetider: vardagar mellan 09:00 – 17:00.
Web: http://www.lego.com/sv-se/service/

erik1107

Dammar av denna gamla tråd. Försökte nå lego på telefon idag.

Det är fortfarande 00800 5346 5555 som står på deras hemsida och det går fortfarande inte att ringa.
020 597650 fungerar dock.

Sesse

Citat från: erik1107 skrivet 02 Februari 2015 kl. 16:04
Dammar av denna gamla tråd. Försökte nå lego på telefon idag.

Det är fortfarande 00800 5346 5555 som står på deras hemsida och det går fortfarande inte att ringa.
020 597650 fungerar dock.

Jag läste något när jag googlade runt att 00800-nummer kan vara spärrade av vissa operatörer.