SBC april - Clip Art

Startat av Skafte, 09 April 2022 kl. 13:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

SBC LXIII

Månadens bit är: Tile, Modified 1 x 1 som finns i tre olika varianter: 15712, 2555 och 93794

I just färgen Sand Green finns rätt många av denna bit i de påsar som Swebricks regionsansvariga fick med sig hem från eventet i Hässleholm. Om det är möjligt kanske dessa kan hinna ramla ut till medlemmar som vill bygga något!?

Regler:

• Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas innan midnatt den 30/4
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

mullemannen

Hej! Det står 31/3 som slutdatum, var detta marstävlingen denna gällde? Lite smått förvirrad 🙃
Mvh

Mullemannen

CopMike

Citat från: mullemannen skrivet 09 April 2022 kl. 14:42
Hej! Det står 31/3 som slutdatum, var detta marstävlingen denna gällde? Lite smått förvirrad 🙃
Fixat 👍!

Skafte

Tack Coppis, jag glömde ändra i citatet från förra månaden...

Now, get clipping!  :)

mullemannen

Mitt bidrag! Det gröna templet!
Mvh

Mullemannen

swestar

Klossa lite i helgen :)

The Good Queen

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Jemanuelson

Jag lade nyss in detta bygge i en annan tråd - och så tipsade Godtfred om att det kvalade in i månadens SBC. Så jag skyndar mig att lägga in det här också.

Eftersom jag tidigare har gjort Malmö och Göteborg - så måste man ju göra Stockholm också. Månadens bit kröner kungliga slottet.

Lego Architectures modeller brukar vara en samling ikoniska byggnader, här är det snarare en stadssilhuett. Vilka platser ser ni?

Godtfred

Brödmannen

Sitter två st av månadens bit som knappt syns. En håller fast brödbiten 4342 och den andra i pannan...

swemixon

Seeking Guidance

Åtta stycken av månadens bit är med i bygget. Fem på korset, en på ljusstaken, en på statyns "spira" och en som fixar riddarens posé.

embe

Blev inspirerad av mina bordsgrannar i Hässleholm,

Starship Enterprise NCC-1701 (1966)

Starship Enterprise NCC-1701 (1966) by em - be, on Flickr

krakfot

Ett litet bidrag: krakboet

Skafte

Häpp häpp, bara tre dagar kvar! På kvällens Swebrick Gotland-kväll delade jag ut påsar med biten i Sand Green till de som ville ha, få se om det blir några bidrag därifrån!

CopMike

Citat från: krakfot skrivet 26 April 2022 kl. 21:05
Ett litet bidrag: krakboet
Vinst i kategorin Flest Använda Clips I Ett Bidrag (FACIEB) har du nog säkrat redan :D!

andreaseldh

Citat från: CopMike skrivet 28 April 2022 kl. 05:56
Vinst i kategorin Flest Använda Clips I Ett Bidrag (FACIEB) har du nog säkrat redan :D!

Jag tror det är fler i mullemannens Gröna tempel.

Stigge72

Jag har använt månadens bit som öron på en häst.